וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש פרטיות במייל

חיים ביאור

25.6.2008 / 15:47

הסכם במגזר הפרטי: תישמר הזכות לפרטיות בקבלה או במשלוח דואר אלקטרוני מהמחשב במקום העבודה

ההסתדרות ולשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, המייצגת את רוב המעסיקים הפרטיים במשק, חתמו היום על הסכם, לפיו תישמר הזכות לפרטיות בכל הנוגע לקבלה או למשלוח של דואר אלקטרוני מהמחשב במקום העבודה. יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ויו"ר לשכת התיאום, שרגא ברוש, אמרו אתמול שישראל היא מהמדינות הראשונות שבה ארגון עובדים וארגון מעסיקים חותמים על הסכם שאינו עוסק בשכר או פנסיה, אלא בתחום השימוש במחשב.

לדבריו, המשא ומתן על ההסכם נפתח בעקבות תביעה שהגישה עובדת לבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב נגד מעסיקה, בשל כך שהשתמש בהעתקי הודעות דואר האלקטרוני שלה לצורך הגנתו, במהלך משפט שניהלה נגד אותו מעסיק. בית הדין לעבודה פסק נגד העובדת, וקבע כי זכות הקניין של המעסיק גוברת על פרטיותו של העובד. העובדת ערערה על ההחלטה לבית הדין הארצי לעבודה. ההסתדרות והמעסיקים הצטרפו לתביעה, והודיעו במהלך הדיונים על נכונותם להגיע להסכם בעניין השימוש במחשב. בית הדין הארצי נענה לבקשה ודחה את המשך הדיון.

ההסכם בין ההסתדרות למעסיקים קובע כי עובד יכול להשתמש במחשבו האישי במקום העבודה גם לצורך פעילויות אישיות, שאינן קשורות למקום עבודתו, אך זאת - בהיקף מידתי ובזמן סביר. מאידך, ההסכם קובע כי למעסיק הזכות לקבוע כללי שימוש במחשב במקום העבודה, כולל שימוש בתוכנות שונות, פעולות ניטור ואימוץ כללי תקינה מוכרים בעניין בטחון המידע. עוד נקבע כי המעסיק לא יעשה במידע האישי שימוש הפוגע בכבוד ובצנעת הפרט של העובד.

בנוסף, ההסכם קובע כי המעסיק רשאי לערוך בדיקה במחשבו של העובד, אם מתעורר חשד כי נעשה במחשב שימוש המנוגד לחוק, או שיש בו כדי לפגוע במפעל או בעסק. אולם הבדיקה תהיה במידה ראויה וסבירה, לפרק זמן סביר ותוך צמידות למטרה. לכל כניסה לתיבת דואר אישית במסגרת הבדיקה שיערוך המעסיק, נדרשת הסכמת העובד ואם ביקש זאת העובד, הבדיקה תיעשה בנוכחותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully