וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצבת זקנה

קרן שמש

8.12.2008 / 14:27

בגיל 34, כשנדמה היה שהוא בסוף הקריירה ועמדת הבלם לא עושה עמו חסד, ואליד באדיר ממציא את עצמו מחדש ומכוון לאליפות אותה יזכרו לו יותר מכל האליפויות במכבי חיפה. קודם הוא צריך לנצח עם הפועל ת"א בקרית אליעזר

המשחק הקודם של ואליד באדיר מול מכבי חיפה סימן עבורו את תחילת הסוף. כמו את העונה שעברה, באדיר לא פתח את העונה טוב. ההתאקלמות בעמדת הבלם, האיטיות והסרבול בתנועה, הטעויות המביכות והגיל (34), שוב עשו את שלהם. בשלב מסוים ביקשו לא מעט אוהדים מאלי גוטמן לספסל את באדיר, כשה-2:2 מול הכח עמידר במחזור הפתיחה הוסיף לרשימת המצדדים במהלך גם את מאמן הפועל תל אביב בעצמו. אם לא די בכך, דאגלס דה סילבה הגיע בהתחלה על תקן בלם מוביל. אלין טופוזאקוב המשיך על תקן בלם מרכזי, כשאביחי ידין משתלט על העמדה החצי פנויה בקישור. לבאדיר לא נשאר כמעט מקום, ואת המשחק מול האקסית במחזור השני הוא התחיל בקצה הספסל. הפועל לא ספגה, וגוטמן אמר בסיום: "פאנטיני וקטן שחקנים מהירים ורציתי לחזק את חוליית ההגנה מבחינת מהירות". לבאדיר זה לא בישר טובות.

באותו רגע אף אחד לא הריח קאמבק מבאדיר. בעונה שעברה הוא נגרר לעמדת הבלם, אחרי קריירת מפוארת כקשר אחורי, ושקע יחד עם הפועל תל אביב. באדיר סימל לא מעט את מה שהלך בקבוצה בעונה שעברה. מי חשב באותו רגע שבאדיר יגיע הערב (שני) לקרית אליעזר כשחקן הרכב חשוב, ואליבא ד'גוטמן "המנהיג של הפועל תל אביב". שנייה לפני שהוא נזרק לפח הזבל של ההיסטוריה, קפטן הפועל תל אביב סופסוף הצדיק את הסרט שעל ידו. סופסוף עושה את ההתאמה לעמדה החדשה, תהליך אותו עוברים לא מעט שחקנים בני גילו להם בנו תקפיד שיהלום את מהירותם באמצע שנות ה-30 לחייהם. וכן, גם הקהל האדום חיבק מחדש את הבאנקר של גוטמן בהרכב.

"הספסול היה לו קשה"

מאז אותו משחק מול מכבי חיפה בסיבוב הראשון, ישב באדיר על הספסל עוד שלושה משחקי ליגה עד למשחק הגומלין מול סנט אטיין. באדיר, למי שלא היה כאן בתחילת העשור, הוא לא שחקן שנועד לספסל, והמצב החדש די השפיע עליו. מדי פעם באימונים גוטמן היה ניגש אליו, תוהה מה מצב רוחו ומנסה לתת לו להרגיש בעניינים, למרות היציאה מההרכב. "וואליד לא אוהב לשבת על הספסל", אומר גוטמן ומוסיף, "אבל הספסול היה נראה לי נכון. אני יודע שזה היה קשה לוואליד, אני מכיר אותו. ידעתי שהוא לא יוותר. וואליד ידע שרק עבודה קשה ומלחמה באימונים יסללו את הדרך להרכב, ועובדה שככה היה".

"ואליד לא עושה פרצופים וגם כשלא שיחק, היה לו חשוב לשדר כזה מסר לשחקנים", מתאר אחד משחקני הקבוצה. באדיר אף פעם לא החצין רגשות במהלך הקריירה שלו. לא פעם זה הפריע לו להפוך לשחקן יותר דומיננטי יחסית להישגיו, אבל במקרה הזה קור הרוח עזר לו לשמור על יציבות נפשית ולא להתרסק אל מול הקשיים. "וואליד לא מתעסק בשטויות. לא במה שאומרים מסביב לא במה שכתוב בעיתונות, הוא חושב על עבודה, מתעסק במה שהוא נותן באימון וזהו." אומר גוטמן.

רמי דואני בלם הפועל תל אביב שכיום מושאל להפועל כפר סבא: "אני חושב ששנה שעברה לא היתה טובה לאף שחקן בקבוצה. אני חושב שכשחקן לואליד יש את "זה". הלוואי לכל אחד את הדבר הזה שיש לו. אין הרבה שחקנים שיש להם ניסיון, כשרון ומקצוענות. נכון שבסופו של דבר זה אולי פגע בי, כי לי לא היה מקום בהרכב, אבל אני מפרגן לואליד. מה שהוא עבר ועשה בקריירה שלו, הרבה היו רוצים לעשות ולעבור".

ואז, אלין טופוזאקוב הבולגרי נפצע במשחק החוץ מול מכבי נתניה, באדיר קיבל הזדמנות מחודשת בהגנה, ולא יצא משם. גוטמן ביקש ממנו להתחיל הפעם להנהיג את ההגנה, מה שלא עשה בתחילת דרכו כבלם. "לצעוק ולהעיר לשחקנים כמו שאני עושה". "זה חלק מהתפקיד שלך, להעיר אותם", הוסיף המאמן. יוסי אבוקסיס, עוזר המאמן: "וואליד הוא שחקן מאוד מקצועי, מבחינתי הוא מהווה דוגמא לשאר השחקנים. היכולות שלו, המקצוענות וההשקעה באימונים הובילו לכך שהוא חזר להרכב באותה מהירות בה הוא יצא. הדרך המקצוענית שבה הוא עבר את התקופה הזו, היא דוגמה לכל שחקן".

אלי גוטמן: "וואליד הוא ספורטאי למופת ששומר על אורח חיים ספורטיבי. הוא שחקן שמתייחס בכבוד למקצוע, שומר לא לעלות במשקל, מקפיד על תזונה נכונה, כל אימון הוא נותן מעצמו מאה אחוז לא משנה אם הוא פותח או לא. אני חושב ומאמין שבהתאם לכל הדברים האלו, התוצאות הטובות באות. לשחקנים יש תקופות טובות ויש תקופות רעות".

"ואליד נכנס לתפקיד הבלם כשהוא בכלל לא צעיר"

באדיר הוא אחרון הנפילים בליגת העל נטולת השחקנים הגדולים, אבל ההתאקלמות בעמדת הבלם לא הקלה עליו. ראינו כיצד כריסטיאן פנוצ'י ופאולו מאלדיני באיטליה, או דוד אמסלם בישראל עושים זאת, אבל לבאדיר זה הלך הרבה יותר קשה. החורים שהוא יצר בהגנה בעונה שעברה רמזו שבאדיר לא מצליח לעזור את ההסבה, עד שפתאום נפל לו האסימון. "אין ספק שככל שעובר הזמן והוא צובר יותר שעות משחק בתפקיד הבלם, ואליד מתמקצע ועושה זאת טוב יותר", אומר גוטמן. "רואים את זה. כששחקן משחק בעמדה מסוימת ולומד אותה זה עניין של זמן עד שהוא יהיה טוב". אבוקסיס מוסיף: "זה עניין של התמקצעות בתפקיד. זה קורה עם הזמן ורואים את זה על וואליד".

גם לרמי דואני הסבר דומה למהפך. "הקשיים שהיו לו בתחילת העונה, זה עניין של תקופות. וואליד לא ילד, הוא נכנס לתפקיד הבלם כשהוא בכלל לא צעיר וזה משפיע על המשחק. זו נקודת תורפה שמלווה אותו, אבל בסופו של דבר הוא מחפה על כך עם שאר המעלות שיש בו. אני חושב שהשיפור שלו מאוד מושפע גם ממצב הקבוצה. ברגע שקבוצה חוזרת ליציבות ונראית טוב, גם השחקנים נראים טוב. בתחילת השנה היה חוסר יציבות ולחצים, וזה מאוד משפיע על השחקנים וגם על באדיר".

הערב (שני), הקאמבק של באדיר מגיע לנקודת המבחן שלו, מול ההתקפה הכי טובה בליגה, מכבי חיפה. באדיר היה בורג משמעותי באליפויות של מכבי חיפה בתחילת העשור, אבל לא הפך לכוכב שזוכרים אותו. היום הוא ייכנס לשערי אותו אצטדיון כשחקן הרבה יותר דומיננטי בהפועל תל אביב, בעמדה שונה ממה שהכיר בחיפה, עם סיכוי לתואר עם הפועל תל אביב – תואר שיזכרו לו הרבה יותר מכל האליפויות בחיפה, אבל חובת ההוכחה עדיין עליו. "הייתה לי הרגשה טובה לגבי וואליד. הוא שחקן מאוד משמעותי לקבוצה והקבוצה צריכה אותו. מאז שהוא חזר להרכב רואים את השינוי בו, לא רק מבחינת כדורגל. אני מרגיש אותו יותר, הוא מכוון את השחקנים, מחזיק אותם, הוא דומיננטי יותר. וואליד כרגע מנהיג, קפטן והוא מוביל את הקבוצה", אומר גוטמן. היום נדע בדיוק לאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully