וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תגנו על תיבת וואלה! דואר שלכם

18.2.2009 / 12:22

בעקבות היום הלאומי לאינטרנט בטוח, אספנו עבורכם מספר דרכים להגנה על תיבת וואלה! דואר ותיבות מייל אחרות

היום הלאומי לאינטרנט בטוח, שצוין אתמול באמצעות מעורבות תאגידי תוכנה במערכת החינוך, הצליח בזכות השם שלו למשוך תשומת לב למספר נושאים, ביניהם אבטחת המידע ברשת.

כיוון שרבים מכם משתמשים במערכת הדואר האלקטרוני שלנו - וואלה! דואר, ואנחנו מקבלים לא מעט פניות בנוגע לדרכים להגן על התוכן שיש לכם בתיבה מהאנשים שרוצים להשיג אותו, החלטנו לפרט אודות הצעדים שעליכם לעשות כדי שהמיילים שלכם יהיו מוגנים.

נא לאבטח

הצעד הראשון הוא אבטחת הסיסמה שלכם. כמה שהסיסמה שגרתית פחות, ככה קשה יותר לפרוץ אותה באמצעות תוכנות פריצה שמשתמשות במילונים. לכן, כדאי לבחור סיסמה שתורכב מ-6 תווים לפחות, ותכלול שילוב של אותיות וספרות. אך גם סיסמאות כאלה כדאי לשנות לעיתים קרובות, וכמובן שלא לגלות אותן לאחרים.

הכוונה כאן היא לא רק לאנשים אחרים, אלא גם לאתרים ומחשבים אחרים. ככל שיש יותר אתרים בהם הסיסמה שלכם מופיעה, ככה יש יותר סיכוי שהיא תדלוף החוצה. כמו כן, דפדפנים רבים מציעים לכם לשמור סיסמאות – דבר בטוח יחסית כשמדובר במחשב שלכם, אבל לא כשאתם משתמשים במחשב זר. שימו לב שכשאתם נכנסים לתיבה שלכם ממחשב ארעי, אל לכם לאפשר לו לזכור את פרטי הגישה.

נא לחשוד

אבטחת הסיסמה שלכם יכולה להוריד בצורה דרסטית את הצורה שמישהו יגנוב אותה באמצעים ברוטליים, אבל כלל לא משפיעה על הסיכוי שינסו להוציא אותה מכם בתחבולות. הנדסה חברתית היא כלי מסוכן לא פחות מהאקרים מגלומנים שרוצים להשתלט לכם על האינטרנט, ובבסיס התחבולות האלה נמצא ה"פישינג" – נסיון להוציא מכם את הסיסמה באמצעות התחזות לספק שירות.

הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לדעת הוא שאנחנו, כמו גם מרבית ספקים אחרים, לעולם לא נבקש מכם במייל לתת לנו את הסיסמה שלכם. בקשות מעבר לדף אישור סיסמה תגענה גם הן רק במקרה וביקשתם לשחזר את הסיסמה, לא באופן רנדומלי. בקשות שלא ביקשתם כדאי למחוק. כמו כן, אם קיבלתם מייל בו נתבקשתם לעדכן את פרטיכם האישיים, שלחו מייל לחברה השולחת כדי לוודא שהם אלה שבאמת רוצים את עדכון פרטיכם.

דרך נוספת לנסות ולהוציא מכם מידע היא באמצעות אתרי דמה. גם אם הקישור במייל אומר וואלה! דואר, לא בטוח שהכתובת אליה תגיעו אם תלחצו עליו באמת נמצאת על השרתים שלנו. אם הגיע אליכם מייל חשוד, לחצו עליו עם המקש הימני בעכבר והעתיקו אותו למעבד תמלילים בו תוכלו לראות אם הכתובת נמצאת בשרת בו היא אומרת שהיא נמצאת. במקרה של וואלה!, מדובר ב-walla.co.il או friends.walla.co.il, ולא, למשל, ב-evilhackers.ir. כמו כן, כדאי לסמן את כל הודעות הפישינג שאתם מקבלים כספאם, כדי שהמערכות שלנו תדענה לסנן אותן בפעמים הבאות.

נא להריח

הודעות דואר נוספות אותן כדאי לכם לסמן כספאם כדי להבטיח עתיד נקי יותר מדואר זבל הן, באופן לא מפתיע, דואר הזבל עצמו. יש לנו בוואלה! מערכות לסינון דואר כזה, שנשלח בתפוצות של מיליוני מיילים כדי לדחוף לכם פרסומות לתיבת המייל, אבל לפעמים יש מכתבים שמצליחים לעקוף את ההגנות. כדי למנוע הישנות מקרים כאלה, דאגו להגדיר כל הודעה כזו כספאם באמצעות הכפתור שיש לכם בממשק הדואר.

וכדי שלא נצטרך לסנן הרבה ספאם שמגיע אליכם, כדאי גם לשמור על כתובת המייל שלכם. אל תפרסמו את הכתובת במקומות ציבוריים, ואם אתם עושים זאת, תסוו אותה כך שהתוכנות שמחפשות אחר כתובות דוא"ל באינטרנט לא תוכלנה לזהות את שלכם. כך, למשל, במקום לכתוב me@mine.com, אפשר לכתוב me at mine dot com.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

נא לא לפתוח

הנושא האחרון הוא הוירוסים. גם במקרה הזה יש לוואלה! מערכת שנועדה לעצור מהוירוסים להגיע אליכם, אבל לפעמים יש וירוסים שאינם מוכרים למערכת. כאן הכלל מאוד פשוט: לעולם, אבל באמת לעולם, אל תורידו, תשמרו או תריצו קבצים לא מוכרים שמצורפים למייל. גם אם הכותרת פונה אליכם בשמכם, אבל השולח לא מוכר, אין לפתוח קבצים לא מוכרים. דרך הטיפול הטובה ביותר בהודעות כאלה היא מחיקה.

כמו כן, אם אתם חושדים שמישהו בכל זאת עקף את ההגנות שאתם ואנחנו הצבנו, ופרץ אליכם לתיבת הדואר של וואלה!, החליפו את סיסמתכם מיד ופנו אל מערכת התמיכה בכתובת support@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully