וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתלטות על הבית

רותם דרוב

4.11.2009 / 18:26

שואב האבק הרובוטי Roomba 560 עושה את תפקידו נאמנה, אך עדיין זקוק למגע אדם כדי לעבוד בלי תקלות

רובנו נאנקנו בעבר תחת סל מהמכלת ביד אחת ושקית עם עיתוני סוף השבוע ביד השנייה, נסחבים ברחוב, פוגשים חבר שקורא לנו "היי, בא לקפה בפינה?", רק כדי להגיד לו "הלוואי, יש לי עוד ספונג'ה על הראש".

אם תהרהרו טיפה בנושא, תגלו שהספונג'ה היא לא הבעיה, אלא הטאטוא. ברגע בו כל רהיטי הבית מורמים, והרצפה נקייה מאבק ולכלוך – להרביץ ספונג'ה אכזרית בקצב וללא מחשבה ורגישות, זאת כבר מלאכה זריזה. כאמור, הטאטוא הוא המכשול העיקרי.

קל לטאטא, פשוט כי לא אתם עושים את זה

עם ה –Roomba 560 של חברת Irobot כל העסק הופך להיות הרבה יותר קל. מדובר ברובוט קטן ועצמאי, הבנוי בצורה של מגש עגול ,אשר אוסף לקרבו את כל הלכלוך אשר על הרצפה. הוא שטוח יחסית ומסוגל להיכנס מתחת לספות ואפילו מתחת לתנור, מקום שחוץ מאשר בניקיון פסח לא רואה מטאטא מעולם. ה-Roomba 560 פועל בעצמו, על פי ההיגיון שלו, שלאו דווקא מובן לנו. הלכלוך לפעמים נמצא ממש לידו, והוא לא מתייחס אליו, אלא אוסף אותו כמה דקות מאוחר יותר, בעוד אתם מוצאים עצמכם קוראים קריאות נרגשות: "אבל זה פה לידך, רבאק, תאסוף אותו כבר

לקחנו את הרובוט לניסוי של חודשיים. שדה הניסוי – דירת ארבעה חדרים גדולה, המצוידת בחתול גדול המשיר שערות ובבחורה נאה שגם לה יש שערות ארוכות המתבדרות להן לפעמים ברחבי הסלון.

הרומבה מהמם. מהפנט. הוא יוצא מבסיס ההטענה שלו לבד, לקול מצהלות באי הבית, ומתחיל לחוג בחדר בדרכים מסתוריות עם הגיון פנימי המובן רק לו. אל דאגה, הוא לא מפספס אף לא בלטה אחת. היתרון הגדול על פני טאטוא רגיל טמון בכך שהמטאטא מרים עננת אבק תמידית וחלק מהלכלוך יישאר תמיד על הרצפה, זאת כשהרומבה לא נותן לזה לקרות. הוא מנקה חדרים כה טוב עד שסמרטוט הספונג'ה שבדרך כלל משחירה לי בין חדר לחדר, ודורשת ניקוי בין טבילות בדלי, נשארה פשוט נקייה!

לא צריך תואר בגאדג'טים

בדקנו גם את עניין תפעול הרובוט. לא כל אחד הוא אשף גאדג'טים, ואם העסק מתחיל להסתבך כאשר צריכים לנקות את תא הלכלוך שלו, אזי כל הרכישה לא שווה. התא המאסף מתפרק במהירות וביעילות ללא קושי (כמויות הלכלוך שהוא יכול לאסוף מבית שמוגדר נקי, מבהילות) כאשר בכל תקלה במכשיר הוא מתחיל לקריין בשלוש שפות (עברית לא אחת מהן, אנגלית דווקא כן) על התקלה. אחת התקלות הפופולאריות היא "בבקשה, הסר ונקה את המברשות" כאשר משהו גדול נשאב לתוכן. גם את המברשות שהוא ביקש כה בנימוס לנקות, קל להסיר, לנקות ולהחזיר.

גם שתי יחידות של קיר וירטואלי המסוגלות לתחום אזור ניקוי ספציפי קלות לתפעול, במיוחד בחלקים בבית שאין להם דלת משלהם. אלה הם שני מגדלים קטנים שמשדרים אחד לשני, כשבעצם הרובוט מקבל סימן לא לעבור קו אווירי מסוים. לראות אותו לאחר הניקוי משייט לו בחזרה לתחנת הטעינה שלו, מתכוונן אליה ועולה עליה בסקסיות, זהו מראה מחמם לב

לא הכל מושלם

למרות כל השבחים האלה, הרומבה לא חף מטעויות ובעיות. חבל שהוא מדבר רק בשלוש שפות ולא מציין את התקלה גם על גבי צג. בית מנקים המון פעמים עם מוסיקה מתנגנת, ומצאתי את עצמי רץ במהירות להנמיך את הווליום כדי לשמוע אותו מסביר את הבעיה.

גם לא פשוט להשאיר אותו לבד בבית ולצאת לעבודה. למרות שהוא יכול להיות מתוכנן להתחיל לפעול כל יום בשעה מסוימת, הבטחת היצרן היא כי הרובוט לא אוסף גדילי שטיח או שרוכים לקרבו וזה נכון כל עוד החוט לא ארוך. אם הבית שלכם לא הצטלם זה עתה למגזין "בנין ודיור", בוודאי יש לכם מטעני סלולארי משתרכים פה ושם, כבל של עכבר מחשב משתלשל מאחורי השולחן או במקרה שלי גם כדור ספוג קטן השייך לחתול, אשר החביא אותו מאחורי הספה. כל אלו נתקעים בתוך המברשות. כאמור, אין בעיה לפרק ולנקות אותן. פשוט מבאס להגיע הביתה כשאתם מצפים לבית נקי, ולגלות שכבר בחצי החדר הראשון הרומבה הפסיק לעבוד ומחכה שתגאל אותו מהתסבוכת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

עדיף לחלק את הנטל

לאחר חודשיים גם המברשות דורשות ניקוי תמידי, שערות החתול הסתבכו להם סביב צירי המברשות ויצרו שם "בייגלה" של שיער שדורש ניקוי עם ציפורניים ארוכות או קיסם. בסוף הניסוי מצאתי את עצמי מפרק את המברשות לפני כל ניקוי, ומנקה את הצירים שנשארו במכשיר.

הדרך הכי טובה לנקות את הבית עם ה-Roomba 560 היא להרים את כל הרהיטים לכבוד הספונג'ה, לדעת היכן נקודות התורפה של החללים (המפצל של מטעני הסלולארי, כבלים משתלשלים מהמחשב. וכן הלאה) להפעיל את הרובוט וללכת לשתות קפה עם החבר. כשתחזרו אחרי שעתיים (הגדרת היצרן, ניקוי חדר סטנדרטי לוקח 25 דקות) תגלו בית נקי שרק דורש ספונג'ה זריזה.

מחיר: 1990 ש"ח

  • עוד באותו נושא:
  • roomba

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully