וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבן דרך

דידי חנוך, ברצלונה

17.2.2010 / 23:22

כשהוא יושק בארץ בקרוב, יהיה Milestone של מוטורולה טלפון האנדרואיד הטוב ביותר בשוק, ומתחרה ראוי לאייפון

לפני שנה, בפעם האחרונה שהייתי בתערוכת MWC בברצלונה, היה מצבה של מוטורולה עגום. החברה כמעט ולא הציגה מכשירים חדשים בתערוכה ההיא, ומה שהוצג היה רחוק מלהרשים. אבל למרות כל זאת, חשתי אופטימיות מוזרה. לראשונה מזה זמן רב, היה למוטורולה כיוון. החברה בחרה להתמקד באנדרואיד, הפלטפורמה הפתוחה של גוגל, והבטיחה מכשירים חדשים עד סוף השנה שיראו את הכיוון החדש.

השנה אנו מתחילים לראות את פירות המיקוד מחדש. זה מתחיל במכשיר הדגל הנוכחי של החברה, ואחד הטלפונים הראשונים שזורקים כפפה אמיתית בפרצופו של האייפון. בארצות הברית קוראים לו דרויד. בשאר העולם קוראים לו מיילסטון. והוא אחד המכשירים המרשימים ביותר שמגיעים לשוק הישראלי בזמן הקרוב.

חתיך קשוח

העיצוב התעשיייתי של המיילסוטון אינו אטרקטיבי בצורה מסורתית. הוא לא יפה. כולו זוויות ישרות ופינות חדות. יש סיבה לכך שהמכשיר שווק בארצות הברית בקמפיין ששידר כולו אגרסיביות. וזה לא מקרי. יש למוטורולה מספר טלפונים חדשים מעוגלים יותר או יפים יותר. אבל העיצוב של הדרויד נועד להעביר את המסר הבא: זוכרים שהמכשירים שלנו היו יפים וריקים? הימים האלו עברו.

ברמה המעשית, מדובר בעיצוב מוצלח אך לא מעולה. המכשיר מעט כבד מדי, מעט מסיבי מדי. לצד הנקסוס וואן וכמה ממכשירי האנדרואיד של HTC וסוני אריקסון שראינו בתערוכה, הוא בלתי סקסי בעליל, ולא מאד נוח בכיס. לא מדובר בלבנה, אבל הוא גם לא מאד רחוק מכך.

המקלדת של המכשיר שומרת על מגמת ה"טוב, אבל לא מצוין". היא גדולה ונוחה, אבל המקשים לא בולטים מספיק, ולא מופרדים מספיק. וחסרה לה "קליקיות" מסוימת. גם כאן, ראינו בתערוכה מקלדות טובות משמעותית, כשאולי הטובה מביניהן נמצאת במוצר של מוטורולה שלא מיועד להגיע לישראל, ה-Devour.

המסך הוא סיפור אחר. הוא ברור, חד, טוב משמעותית מזה של האייפון. הוא גם גדול יותר, 3.7 אינץ' מהפינה השמאלית העליונה לפינה הימנית התחתונה. מדובר במסך קפסטיבי עם רב מגע, שמספק את החוויה הממשקית הפיזית לה ניתן לצפות כיום ממכשיר דגל.

לילו דאלאס מולטימדיה

בכל הנוגע למולטימדיה, המשוואה מתחלקת כאן לשני חלקים. הראשון שבהם הוא יצירת מולטימדיה, וכאן המיילסטון עושה את עבודתו טוב מאד. המצלמה שלו מספקת תוצאות טובות מספיק כדי להעמיד אותה בשורה הראשונה של מצלמות 5 המגפיקסל, ומבחינת וידאו, רק Omnia HD של סמסונג שלא הושק בארץ טוב יותר בדור הנוכחי.

לצריכת וידאו, המסך בהחלט מספק, והמעבד החזק (מקביל לזה שבאייפון ובפאלם פרה) לא מתקשה. אבל ממשק הצפיה במולטימדיה באנדרואיד לא מתקרב למה שיש באייפון. זה בהחלט תחום טעון שיפור. הבשורה המשמחת היא שבהחלט יש מקום לקוות שהשיפור הזה יבוא. אנדרואיד היא פלטפורמה שמשתפרת כל הזמן, ובין אם השיפור יגיע בדמות נגן מובנה טוב יותר או תוכנת צד שלישי, אני בהחלט מצפה לאופק טוב יותר.
שורה תחתונה - הרובוט מתקדם

קצת קשה לזהות את אנדרואיד כאן למי שחווה את מערכת ההפעלה במכשירים כמו G1 או סמסונג גלקסי. החומרה החזקה בהרבה חוברת לגרסה המתקדמת יותר של מערכת ההפעלה כדי ליצור שלם שמתחיל לספק תחרות אמיתית לאייפון גם במקומות בהם המכשיר של אפל חזק, כגון ממשק וחווית משתמש, ולהביס אותו במקומות בהם הוא חלש, כגון המצלמה.

אנדרואיד התקדמה מספיק כדי שכרגע יהיה לה יתרון משמעותי על מערכות ההפעלה האחרות לסלולר, וזה יתרון שלא ייסגר עד שסימביאן וחלונות ייצאו בגרסאות הבאות והמבטיחות שלהן. המיילסטון יהיה, בעת השקתו, מכשיר האנדרואיד הטוב ביותר בישראל, ופירוש הדבר הוא שבעבור לא מעט משתמשים, מדובר במכשיר הטוב ביותר המשווק בארץ. כמה זמן ישמור על המובילות הזאת? שאלה טובה. בארצות הברית, זה לקח חודש וחצי עד השקת הנקסוס וואן. נראה כמה זמן זה ייקח אצלנו.

הכתב הוא אורח חברת מוטורולה בברצלונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully