וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפד - לא רק למשחקים

כתבי TheMarker

20.12.2010 / 13:32

מתווך, רופא, עו"ד, איש חינוך, בנקאית ומפיק טלוויזיה - כולם לא מצליחים להתנתק מהטאבלט של אפל, ומספרים כיצד השפיע המכשיר על חייהם המקצועיים

עשרה חודשים לאחר שהושק בארה"ב וארבעה חודשים לאחר שהחל היבוא המקביל לישראל, עושה האייפד עלייה רשמית לישראל. מחר הוא יושק רשמית על ידי נציגת אפל, איי-דיגיטל, כשלפי הערכות, בישראל יש כיום כבר כמה אלפי מכשירים, כשהאופטימיים אף מדברים על קרוב ל-10,000. רובם נרכשו באופן פרטי בחו"ל, בעיקר בארה"ב. חלקם נרכשו ברשתות באג והום סנטר (שהפסיקה באחרונה את היבוא המקביל של המכשיר, אך צפויה לחדש את המלאי בעוד כחודש) ודרך יבואנים פרטיים אחרים.

ביקור באתר השוואת המחירים זאפ מוביל ללא מעט חנויות אינטרנטיות שמוכרות את המכשיר במחירים המתחילים מ-2,400 שקל. החל ביום שלישי תחל איי-דיגיטל למכור את המכשיר בחנויותיה, החל מהשעה 10:00 בבוקר. על רקע זמינותו של המכשיר גם כיום בישראל, לא צפויה הסתערות מהסוג שנראתה עם השקת המכשיר בארה"ב. בשלב זה החברה אינה מוסרת את תמחורי דגמי האייפד השונים, אך על פי הערכות, המכשירים הבסיסיים ללא חיבור סלולרי, יימכרו ב-2,300-2,500 שקל.

בחברה צפויים להדגיש את היתרונות של האחריות המקומית שהם יספקו למכשיר, כך שמי שירכוש אצלם אייפד לא יצטרך לשלוח אותו לתיקון על חשבונו במדינה שבה הוא נרכש. כמו כן, התחייבו נציגי אפל בעבר כי מחירי האייפד שלה יהיו נמוכים ב-25% מהמחיר שבו נמכר המוצר כעת דרך היבואנים המקבילים. המחיר צפוי להיות גבוה יותר מזה שנמכר בארה"ב, אך נמוך יותר מהמחירים באירופה (ראו טבלת מחירים).

איי-דיגיטל צפויה למכור גם את המכשיר בעל האפשרות לגלישה סלולרית, אך זה יימכר שלא בצמוד לחוזה עם חברת סלולר. חברות הסלולר ימשיכו בתוכניות הקיימות שלפיהן ניתן לרכוש כרטיס מיקרו-סים, המאפשר גלישה סלולרית עם האייפד, יחד עם חבילות מידע.

עם השקתו בארה"ב נהפך האייפד כמעט באופן מיידי ללהיט בקרב חובבי הגאדג'טים. עם הזמן הוא נכנס גם לנישות של בעלי מקצוע, כמו רופאים, עורכי דין ואנשי אקדמיה ושימש אותם ככלי עזר בעבודתם.

האייפד - כלי עבודה או צעצוע אינטרנט משודרג? / מאת איילה צורף

פחות משנה אחרי שהושק בעולם ויום לפני ההשקה הרשמית בישראל, ישראלים רבים כבר נמנים על מיליוני האנשים שהזדרזו לרכוש את האייפד. עוד לפני שהגיע אלינו באופן רשמי, ובדומה לאחיו הקטן אך הבוגר, האייפון, ניתן למצוא בישראל כבר לא מעט מבעלי מכשיר הטאבלט. לא מדובר בטלפון סלולרי וגם לא במחשב, אלא במכשיר גלישה ברשת המכיל אפליקציות פנאי, בידור, עסקים ומידע.

לקראת ההשקה של המכשיר בישראל, ביקשנו לבדוק אצל בעלי מקצוע שאוחזים במכשיר לפחות כמה שבועות, אם ועד כמה הוא שינה את ההתנהלות המקצועית שלהם. עורך דין, רופא, איש נדל"ן, איש חינוך, בנקאית ומפיק טלוויזיה - אנשים בגילים ובתחומים שונים עם מכנה משותף אחד: כולם משתמשים "כבדים", כמה מהם אף מגדירים את עצמם מכורים לאייפד. הלוח החלק שמכיל מידע ואפליקציות נהפך לבעל חשיבות בהתנהלות היומיומית שלהם.

כמה מהם טוענים שהוא הפך את חייהם המקצועיים לקלים יותר, והם אינם רואים את עצמם מתנהלים באותה יעילות בלעדיו. גם מאמן נבחרת ישראל בכדורגל, לואיס פרננדז, נצפה באחרונה כשהוא מעלעל בדפיו של אתר ספורט צרפתי, על גבי האייפד. הרופאים, למשל, מספרים שבארה"ב כבר החלו לתפור בבתי חולים חלוקים עם כיס בגודל ייעודי לאייפד או לטאבלט אחר מסוגו. ההיגיון מאחורי המהלך הוא שמחשבי הטאבלט יהפכו לברירת מחדל לנשיאת התיקים הדיגיטליים של החולים.

מרצה באקדמיה, דיקאן בית ספר לתקשורת, טוען כי מדובר בלא פחות ממהפכה תקשורתית שתצעיד קדימה את עולם החינוך. בניגוד אליו, עורך הדין שדיברנו עמו, מומחה למשפט וטכנולוגיה, טוען כי האייפד הוא צעצוע אינטרנט משודרג - ולא כלי חיוני לעבודה.

כך או כך, גרף המכירות העולמיות של המכשיר מראה כי גולשי האינטרנט בעולם המערבי מאמצים אותו בקצב גבוה במיוחד, עם יותר משבע מיליון מכשירים שנמכרו בעשרה חודשים. בשבוע ההשקה שיחררה אפל לשוק 300 אלף מכשירים בלבד. ההערכה היתה שמדובר בשיטה שיווקית שנועדה לייצר באזז בינלאומי רחב בשל ביקושי שיא והיצע מכשירים נמוך. אם אכן כך היה, הבאזז הצליח:בעשרת החודשים מאז השקתו הוכפלו מכירות המכשיר= ואף שולשו מדי חודש.

עריכת דין - "המכשיר החליף עבורי את תיק הדיון"

ד"ר עו"ד נמרוד קוזלובסקי מחזיק שני מכשירי אייפד. האחד עם אינטרנט אלחוטי, והשני סלולרי. "בזה האלחוטי אני משתמש כשאני יודע שיש שם רשת. אם אני מניח שלא תהיה, אני לוקח את הסלולרי, כדי לוודא שיש לי זמינות מלאה".

קוזלובסקי הוא מומחה במשפט ובטכנולוגיה, ובמסגרת תפקידו הוא מייעץ לחברות ומייצג אותן בתחום. את מכשירי האייפד רכש בארה"ב עם השקתם, והביאם לישראל כמה ימים לאחר מכן, עוד לפני שהמכס אסר להכניסם. אצל עורכי הדין, מתברר, חלק משמעותי מהעבודה עדיין מתבצע באמצעות פקסים. "החיבור של האייפד לפקס מוגבל, מה שיכול לייצר בעיה בתחום עריכת הדין. מצד שני, אני נטמע בתוך חוויית השימוש בו". עם זאת, קוזלובסקי לא חושב שהאייפד נהפך לכלי עבודה חיוני עבור עורכי הדין. "חד-משמעית, מדובר בצעצוע אינטרנט משודרג, לא בכלי עבודה חשוב, אבל אין לי ספק שמדובר בהצצה אל העתיד, ולאופן שבו בני האדם יתקשרו עם מחשבים".

פעמים רבות מגיע קוזלובסקי לבית המשפט עם האייפד, ו"דווקא שם הוא כלי נוח מאוד שמאפשר לי לעיין בפסקי דין וחקיקה מהר מאוד, כשהם הופכים להיות זמינים עבורי. הרבה פעמים העליתי על המכשיר מוצגים ומסמכים, כך שהאייפד החליף עבורי את תיק הדיון, שנהפך להיות זמין עבורי בצורה דיגיטלית.

קוזלובסקי טוען כי "יש כבר לא מעט עורכי דין שמשתמשים באייפד, אך בבית המשפט הוא עדיין לא מאוד נפוץ. כשהבאתי אותו לישראל עצרו אותי הרבה אנשים ורצו לשחק איתו. כיום, לפחות במרכז תל אביב, הוא נפוץ מאוד ולכן פחות מלהיב אחרים".

נדל"ן - כך מכרתי דירה ב-2.8 מיליון שקל - על גבי האייפד

לפני כמה שבועות החליטו האחים רונן ויוסף סיונוב, בעלי רשת התיווך הומלנד, לרכוש עשרה מכשירי אייפד לסוכנים הוותיקים של הרשת. "אחרי שקנינו את האייפדים שלנו לפני ארבעה חודשים בניו יורק, ראינו שזה משפר את התפוקה של העבודה באופן חד משמעי ולכן החלטנו לקנות גם לסוכנים. לנו, הסוכנים, זה עדיף על מחברות", אומר רונן. "בתוך כמה חודשים נרכוש אייפד לכל אחד מ-28 הסוכנים שלנו".

"זה כלי עבודה עבורי", מוסיף רונן. "באמצעות האייפד אני מצליח לנהל את כל הפעילות שלנו. הוא עוזר לי לשלוט על העסק ולהיות מעורב בכל נכס. זה לא צעצוע ואני לא חסיד של אפליקציות למשחק, זה ממש כלי עבודה נטו. יש לי בו תמונות של דירות, פרנזטציות וסרטים שאני יכול להראות ללקוחות במהלך הפגישה", הוא אומר ומוסיף: "באייפד יש גם גישה זמינה ליוטיוב, שזה כלי מרכזי שאנחנו משתמשים בו בסוכנות מול לקוחות תושבי חוץ.

"לפני שבועיים, למשל, ישבתי עם תושב חוץ במלון הילטון בתל אביב. רציתי לקחת אותו לשכונת המושבה האמריקאית כדי שיוכל להתרשם מאחד הפרויקטים החדשים שם. הוא בכלל לא רצה לשמוע על המקום, כי הוא זכר שמדובר בדרום תל אביב. הוצאתי את האייפד והראתי לו סרטון על הפיתוח של השכונה. הוא ראה את השינוי שהיא עברה ושיש בה כיום דברים אחרים לגמרי ממה שהוא זכר". הפרזנטציה עבדה והשניים יצאו מן המלון ותפסו מונית לדרום תל אביב. לבסוף, הלקוח הסרבן רכש דירת ארבעה חדרים בשטח 100 מ"ר תמורת 2.8 מיליון שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

חינוך - "זה לא עוד מחשב - זה כלי חינוכי שישנה את פני התקשורת"

"המכשיר הזה הוא לא עוד מחשב. הוא ישנה בצורה מאוד משמעותית את פני התקשורת", אומר ד"ר נעם למלשטריך לטר, דיקאן בית הספר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה. למלשטריך לטר, שהוא גם יו"ר האגודה הישראלית לתקשורת החוקר במשך 30 שנה טכנולוגיות חדשות בתקשורת, מסתובב זה כשלושה חודשים עם המכשיר, ולדבריו "לא התאכזב ממנו. הוא מאוד קל לנשיאה וגודל המסך מספיק גדול כדי לצפות בתכנים ויזואליים בנוחות, ומספיק קטן כדי להיות נייד ונוח". עם זאת, בשימוש במכשיר גילה למלשטריך לטר חיסרון משמעותי אחד: "אין לו חיבור לדיסק-און-קי, אז הורדת האינפורמציה אליו יותר מורכבת. זו גם הסיבה שבגללה אני עדיין לא משתמש בו בשיעורים".

"ראיתי אפליקציות מדהימות שהסטודנטים הורידו, ואני בטוח שיש גם הרבה אפילקציות שיעזרו לי לצורכי מחקר", אומר למלשטריך לטר, שהשימוש העיקרי שלו כרגע במכשיר הוא לקריאה. עם זאת, לדבריו בבינתחומי אין הרבה סטודנטים עם המכשיר, והוא רק מקווה שהם לא משחקים באפליקציות המשחק הפופולריות במקום להקשיב להרצאותיו. "קשה לי לדעת אם הם עושים את זה בשיעורים, אבל אני מקווה שלא", הוא אומר בחיוך.

גם הקולגות שלו קיבלו את המכשיר בהתלהבות. "הם רצו לראות אותו ואיך הם יכולים להיעזר בו. האייפד גם מככב בסרט תדמית על בית הספר, כדי להראות את החשיבה המתקדמת שלנו. לא מדובר בצעצוע. המכשיר הזה מתחיל לחדור לבכירים בתעשייה ובאקדמיה. הוא בפירוש כלי מסחרי, אך גם חינוכי עם עתיד רציני".

רפואה - אפליקציה של אולטרסאונד

בעוד שבארה"ב כבר תופרים לרופאים חלוקים עם כיס מתאים לאייפד, בישראל מרבית הרופאים נמצאים עמוק בניירת, או במערכות המחשב הוותיקות. עם זאת, ניצני המהפכה החלו להופיע - אפילו במערכת הבריאות הציבורית.

החלוץ בתחום הוא המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, שמנוהל על ידי פרופ' רפי ביאר, מומחה בתחום הקרדיולוגיה. לדברי ביאר, לבית החולים יש תוכניות לשימוש במכשיר במחלקות אשפוז. "במסגרת הפיילוט נבחן את האפשרות שהאייפד יהיה המכשיר שירכז את כל הנתונים של החולה, כולל הדמיות ובדיקות מעבדה, ויהיה כלי העבודה של הרופאים והצוות הסיעודי במהלך הטיפול" יומיומי בחולה", אומר ביאר.

"אנחנו מצפים לבחון בתוך כמה חודשים אם זה מקל על החיים של הצוות הרפואי, ואם הטיפול בחולה יהיה טוב יותר". לדבריו, "למכשיר יש המון יתרונות. הוא נגיש ונייד ומאפשר לרופא לצפות בתמונות ובקבצים גדולים יחסית ולהכניס נתונים בקלות".

פרופ' ישראל מייזנר, מנהל יחידת האולטרסאונד בבית החולים לנשים בבילינסון, אוחז באייפד כבר כמה חודשים וכבר שכח איך נראו חייו לפני המפגש עם הגאדג'ט: "העבודה איתו נוחה בצורה בלתי רגילה", הוא אומר. "אני יכול לקרוא בקלות קבצים גדולים כמו מאמרים, בדיקות, חוות דעת - בכל מקום ובכל זמן".

לדבריו, היתרון הגדול ביותר הוא בגישה הקלה לתוכנת ניהול התורים של מרפאתו הפרטית: "תוכנת ניהול המרפאה שלי נמצאת באינטרנט, כך שאני יכול לפתוח מכל מקום את זימון התורים, לראות מה מצב התור והזמינות. המשרד הולך איתי לכל מקום".

יש אפליקציה שאתה משתמש בה בתחום העבודה שלך?

"אני עוסק באולטרסאונד ומשתמש באפליקציות של חישובים של הערכות משקל, גיל, הריון ואחוזוני גדילה. אם פעם הייתי צריך לגשת למחשב האייפד הופך את זה הרבה יותר נוח".

טלוויזיה - המתכון של "השף העירום" למפיקים

המפיק גבעון שניר, מבעלי חברת ההפקות ריאליטי, שאחראית על תוכניות כמו "לרדת בגדול", ו"מפרץ האהבה" קנה את המכשיר שבועיים בלבד לאחר ההשקה בארה"ב. "אני פריק של אפל עוד מילדות והולך כל החיים עם מוצרי החברה", הוא אומר ומסביר כי עבורו האייפד הוא הזדמנות עסקית. כיום, בתור מפיק, הוא תלוי בערוצי הטלוויזיה שבוחרים אם לרכוש ולשדר את ההפקות שהוא מייצר.

"מבחינתי כמפיק, האייפד זה משהו שאני מקווה שיוכל להחזיר אותנו למודל שבו יוצר או מפיק יכול למכור את התוכן ישירות ללקוחות - בלי פלטפורמה שמתווכת ובלי ערוץ משדר", אומר שניר. "עכשיו כשיש חצי מיליון אייפונים בישראל זה אומר שמתחיל להיות פה שוק של מוצרי אפל, אפילו שכולם אומרים שאסור לעשות עסקים בגן הנעול של אפל". שניר ממליץ לצפות ב"שף העירום" של ג'יימי אוליבר, באייפד. "זאת אפליקציה לבישול ארוחות ב-20 דקות שכוללת מתכונים, בטקסט ובוידאו. מקבלים בה טכניקות איך לחתוך ירקות, את התפריט שהוא מכין ודברים נוספים. האפליקציה של ג'יימי אוליבר מראה איך התיווך בין יוצר התוכן לצופה נהפך למיותר".

לדבריו, "האייפד יצר מהפכה ברמת המגזינים וגם ברמת הווידאו. לקרוא את מגזין Wired על האייפד זה מהפכני, ממש הצצה לעתיד. גם הפרסומות עצמן מדהימות: בפרסומת לסרט, למשל, אפשר ללחוץ על הפרסומת ולראות את הטריילר. לוחצים על פרסומת של רכב ורואים אותו ב-360 מעלות. חוויית המשתמש במכשיר הזה מנצחת את כל שאר המכשירים, כמו לפטופים ונטבוקים. זה באמת משהו חדש - מחשב ביתי אמיתי - על הספה, בשירותים, בחצר, איפה שרוצים".

למרבה ההפתעה, שניר מקווה שיגנבו לו את המכשיר: "הורדתי אפליקציה בשם find My ipad שיכולה לאתר אותו דרך GPS. אני כל כך מתרגש ומחכה כבר שיגנבו לי את המכשיר כדי שאוכל להשתמש בה".

בנקאות - עומס בבנק? הפקיד ייצא אליך עם אייפד

עד לפני כמה שבועות, כשלילך אשר-טופילסקי, ראש החטיבה הקמעונית בבנק הפועלים, היתה מסתובבת במסדרונות הבנק ובישיבות, היא היתה שומעת רחשים מהאנשים סביבה. "היו סביבי לחשושים, כולם רצו לראות את הדבר הזה שכותבים עליו בעיתונים. אבל הלחשושים הפסיקו, שכן כיום ליותר ויותר אנשים יש אייפד והוא נהפך למכשיר נפוץ".

לנסיעת העסקים האחרונה שלה כבר ויתרה אשר-טופילסקי על המחשב נייד ולקחה עמה רק את האייפד. את המכשיר היא רכשה בשבוע הראשון שהוא יצא, ולהגדרתה מדובר ב"גאדג'ט האולטימטיבי. זהו כלי חיוני למי שצורך תוכן מכל סוג בצורה ניידת. התפעול שלו אינטואיטיבי. אין לי ספק שהטאבלטים, לא רק האייפדים, יהיו תחום גדול מאוד". מבחינת אשר-טופילסקי, היתרון של האייפד ככלי עבודה נעוץ לאו דווקא באפליקציות המיוחדות שמפתחים במיוחד בשבילו, אלא בעיקר מאחר שהוא כלי גלישה מצוין.

לדבריה, האפליקציה הכלכלית החביבה עליה היא זו של בלומברג וגם "הילדים מתפעלים אותו כאילו הם נולדו עם אייפד ביד. הבת שלי בת ה-3 יודעת להדליק אותו ולשים לעצמה משחק או סרט". טופילסקי אינה היחידה שמציינת את קלות השימוש בקרב ילדיה. למעשה כל המרואיינים בפרויקט להם ילדים ציינו את אותו דבר.

אבל בבנקים לא רואים את האייפד ככלי משחק לילדים. בשני הבנקים הגדולים - לאומי והפועלים - עורכים בימים אלה ניסוי לשלב את האייפד ככלי עבודה. בשני סניפי הבנק בנתניה שבהם נערך הניסוי, יוצא בשעות העומס פקיד לרחבת הכניסה עם אייפד ועליו המערכת של הבנק, כאשר המכשיר מחובר למדפסת.

מטרת הניסוי היא לקצר תורים באמצעות מתן שירות ללקוחות עם בקשות פשוטות יחסית. "ההכשרה לעובדים קצרה, כי הם כבר מכירים את המערכת. הלקוחות מרוצים כי אנחנו פוטרים אותם מהעמידה בתור ואנחנו ללא ספק נרחיב את זה לסניפים נוספים", מסכמת אשר-טופילסקי.

כתבים: שני מזרחי, איילה צורף, אמיתי זיו, ליאור דטל, רז סמולסקי, רוני לינדר-גנץ, אופיר בר זהר ואתי אפללו

  • עוד באותו נושא:
  • אייפד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully