וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תגבו את הג'ימייל שלכם

28.2.2011 / 16:04

כך תגבו את תיבת הג'ימייל שלכם - החל מהמיילים שכבר קיבלתם, ועד לגיבוי שוטף של כל התוכן החדש

גיבוי זה דבר חשוב. בשנים האחרונות, אנו רגילים לגבות את הדברים שנמצאים על המחשב הפיזי שלנו אי שם בענן האינטרנטי, אך צריך לזכור כי עצם זה שגיביתם משהו ברשת, לא אומר שהוא יישמר לנצח. כמו כן, אם משהו מאוחסן באינטרנט, אין זה אומר שלא צריך לגבותו.

את כל זה גילו על בשרם עשרות אלפי משתמשי ג'ימייל, לאחר שתקלה בשירות המייל של גוגל איפסה את תיבות המייל שלהם. בגוגל לא יודעים מתי יצליחו לשחזר את החומרים שאבדו, ובינתיים נשארו הגולשים ללא כל התכתובת שלהם.

פוחדים שגם לכם זה יקרה? אל חשש. מספר צעדים פשוטים יאפשרו לכם לגבות את תיבת הג'ימייל שלכם – הן תכתובת עבר והן תכתובות עתידיות. יש לציין כי כל הכלים אליהם נפנה במדריך הזה הינם חינמיים.

מאפשרים את הגיבוי

בתוך הגדרות הג'ימייל שלכם, יש לשונית שאחראית על התקשורת בין המייל של גוגל לבין שירותים אחרים. בלשונית, "Forwarding and POPIMAP" באנגלית ו"העברה ו-POPIMAP" בעברית , יש מעט מאוד הגדרות, והן אלה שתעזורנה לכם לגבות את התיבה.

נתחיל מה-Forwarding – העברה. הכפתור הראשון בעמוד יאפשר לכם להכניס כתובת אליה תרצו להפנות את המיילים שנכנסים. אם מה שאתם מבקשים זה גיבוי מקוון למיילים שלכם, תוכלו פשוט לפתוח תיבה נוספת בשירות אחר, ולהתחיל להפנות אליה את המיילים. שימו לב שניתן גם ליצור מסנן, שיעביר רק מיילים שעונים לתנאים אותם תקבעו.

שתי ההגדרות שנמצאות מתחת ל"העברה" הן "הורדת POP" ו"גישה ל-IMAP". כל מה שצריך לדעת זה שמדובר בשני תקנים המאפשרים גישה אל תיבת המייל מתוך ממשקים אחרים, והורדתו. הסיבה לכך שבג'ימייל משאירים בידיכם את הבחירה על פתיחת התיבה לתקנים האלה, היא אבטחה של המייל. כשהגישה ל-POP ו-IMAP סגורה, הדרך היחידה לגשת לתיבה שלכם היא באמצעות הממשק של ג'ימייל. כשהגישה פתוחה,ניתן להתחבר לתיבה מרחוק. מיותר לציין כי כל הדרכים לגיבוי מייל בזמן אמת דורשים גישת POP או IMAP

מגבים את העבר

Gmail Backup היא תוכנה חינמית של מפתח צ'כי, אשר מעבירה את תיבת הדואר הנכנס מהג'ימייל שלכם אל הכונן הקשיח. כל המיילים נשמרים בקבצי eml, אותם ניתן לפתוח באמצעות מגוון תוכנות, מאאוטלוק (הלא חינמית) ועד Thunderbird (הכן חינמית). יש לציין כי במקרה והכותרת של המייל הינה בעברית, היא לא תוצג בשם הקובץ – רק כתובת השולח תוצג. כמו כן, התוכנה לא מגבה את התכתובת היוצאת. יש לאפשר גישת IMAP לתיבה לפני שאתם משתמשים בה.

לאחר התקנת Gmail Backup, לחצו לחיצה כפולה על הקובץ gmail-backup-gui.exe הנמצא בספריית ההתקנה. בחלון שייפתח תתבקשו להכניס את כתובת המייל שלכם בשורה הראשונה, את הסיסמה בשורה השניה ואת התיקיה בה אתם רוצים לגבות את הקבצים בשורה השלישית. במקרה ותרצו גיבוי של תאריכים ספציפיים, יש להסיר את הסימון מתיבת Newest emails only, ולהכניס את התאריכים ידנית. כשסיימתם, יש ללחוץ על כפתור ה-Backup. וזכרו, הורדת מספר גיגהבייטים של מידע עשוייה להימשך לא מעט זמן, בייחוד כשהחיבור לא תמיד מהיר מאוד. ואם יגיע היום בו תרצו לשחזר את המיילים, כל מה שתצטרכו לעשות זה להכניס את הפרטים שוב וללחוץ על הכפתור Restore.

מגבים את ההווה והעתיד

פתרון אחד כבר הוזכר בכתבה הזאת – העברה אוטומטית של כל המיילים לתיבת רשת אחרת. אך אם זה לא מספיק טוב, אם אתם רוצים את המיילים אצלכם על המחשב, או מגובים על דיסקים, תצטרכו להשתמש בתוכנת מייל ייעודית.

יש מגוון רחב מאוד של תוכנות מייל בשוק – החל מאאוטלוק אקספרס (Windows Mail בגרסאותיה החדשות) שמגיעה עם חלונות, דרך אאוטלוק שמגיעה כחלק מאופיס ועד לתוכנות חינמיות כמו Thunderbird של מוזילה (הקרן שאחראית גם על דפדפן הפיירפוקס). לכל תוכנות המייל האלה יש כיום תמיכה בתיבות POP ו-IMAP, וגוגל מספקת לכם את כל ההגדרות שתתבקשו להזין כדי ליצור תיבה חדשה – ראו את הקישורים המצורפים. יש לשים לב כי בחלק מהתוכנות, תישאלו האם אתם רוצים להשאיר עותק של המייל גם על השרת, ואם תבחרו שלא לעשות זאת, המיילים שיתקבלו יימחקו מהתיבה המקוונת.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ימייל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully