וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: Google Street View יופעל בישראל

21.8.2011 / 11:57

הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים אישרה את הפעלת ניידות הצילום של שירות התצפיות של גוגל

שירות Google Street View יופעל בישראל. כך אישרה הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים (רמו"ט). הרשות התירה לגוגל להפעיל במרחב הציבורי בישראל ניידות צילום ולכלול את התמונות בשירות Google Maps, בכפוף ל"תנאים שנועדו להגן על אינטרס הציבור הישראלי". גוגל, מצידה, התחייבה להפעיל את השירות תוך יישום עקרונות של Privacy By Design, ולהחיל על המידע המצולם בארץ את הסטנדרטים המחמירים ביותר הנוגעים לאיסוף הצילומים ולעיבודם.

רשם מאגרי המידע הפועל במסגרת רמו"ט בחן את בקשת גוגל לרישום המאגר בהתאם לסמכויות המסורות לו בחוק, והחליט לאשר אותה בכפוף לקיומם של תנאים מפורטים המיועדים לשמור על זכויותיו של הציבור הישראלי, במיוחד נוכח העובדה שמקום מושבה של גוגל נמצא מחוץ לתחום השיפוט של ישראל.

בין עיקרי התנאים:

- ניתן יהיה לפתוח בהליכים משפטיים אזרחיים נגד גוגל בכל הנוגע להפעלת השירות בארץ, למרות שמקום מושבה של החברה הוא מחוץ לתחום השיפוט של ישראל.

- גוגל התחייבה שלא לטעון כנגד סמכות רמו"ט להפעיל נגדה הליכים פליליים או מנהליים בגין הפרות החוק הנוגעות להפעלת השירות בישראל.

- השירות יציע לציבור מנגנון מקוון יעיל ואמין לבקש טשטוש נוסף של דמויות, לוחיות רישוי ובתי מגורים לאחר פרסומן, במקרים של תקלות או ביצוע לא מספק של הטשטוש האוטומטי המיושם על התמונות בטרם פרסומן באינטרנט.

- גוגל תפרסם לציבור באינטרנט ובעיתונות הסברים על מהות השירות, על זכותם של התושבים לבקש טשטוש נוסף בתמונות, ומידע כללי על מסלול הצילומים המיועד.

- ניידת הצילום העוברת ברחובות תסומן באופן בולט שיאפשר לציבור לזהות אותה בקלות.

"תנאי הרישום שאושרו על ידנו, מאפשרים את הפעלת השירות רב הערך הזה, מבלי לפגוע בזכותו של הציבור הישראלי לפרטיות", מסר יורם הכהן, ראש הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע. "אני שמח לציין כי גוגל התייחסה בכובד ראש לבקשותינו, ושיתוף הפעולה שלה אפשר את מתן האישור", הוסיף.


עוד בנושא:

- Google Street View: הישראלים בעד
- Google Street View יגיע לישראל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully