וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גוגל דוקס יהפוך לכונן וירטואלי

25.9.2011 / 12:19

לפי דיווחים, גוגל מתכננת לשדרג את שירות שיתוף המסמכים שלה ולהפוך אותו לכונן וירטואלי לאיחסון קבצים, בשם Gdrive

האם גוגל עומדת להשיק שירות של כונן וירטואלי ברשת? כך מעריך בלוג הטכנולוגיה טק קראנץ'. כבר לפני מספר שנים השתמשו עובדי גוגל בכלי פנימי כזה, שכונה Gdrive, וכעת נראה שהוא מתחדש ועומד להיות כלי שמוצע למשתמשי גוגל, זאת לאחר שיועץ מדיה חברתית בשם ג'ונס וויגנד צפה במצגת של גוגל וזיהה בה משהו שנראה לו כמו ה-Gdrive.

טק קראנץ' מדווחים שעובדי גוגל כבר משתמשים בשירות המחודש, וכי הוא בנוי טוב יותר מאשר הגרסה ששומשה בשנים 2007-8. מדובר, למעשה, בשדרוג של שירות "גוגל דוקס", שהופך אותו לכונן וירטואלי לכל דבר. כבר כיום משתמשים חלק מהלקוחות בגוגל דוקס ככונן וירטואלי, מכיוון שהוא מאפשר להעלות אליו גם קבצים שאינם קבצי טקסט. המיתוג מחדש יבהיר זאת ויציע גם לאלו שאינם עושים בו שימוש כזה – להתחיל להתנהג כך. כדי להקל על פעילות כזאת, תתווסף לשירות החדש תוכנת סינכרון, בדומה לקיים בשירותי כוננים וירטואליים דוגמת Dropbox. משתמש המעוניין להעתיק מסמך מהמחשב שלו למחשב אחר יוכל פשוט לגרור אותו לאפליקציית הסנכרון.

בטק קראנץ' מניחים שהשקת המוצר החדש תתקיים בקרוב, למרות שלא ידוע להם על תאריך ספציפי. באתר מעריכים כי ייתכן וגוגל מחכה להשקת הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה אנדרואיד, הקרויה Ice Cream Sandwich, שבה אולי ישולב שירות ה-Gdrive. השירות גם ישתלב בדפדפן כרום ובמערכת ההפעלה של גוגל – Chrome OS, וככל הנראה יפעל מהכתובת drive.google.com.


עוד בנושא:

- תוכנת השבוע: DropBox
- DropBox גם לאייפון
- גוגל דוקס בעברית
- גוגל דוקס: הגרסה הלא מקוונת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully