וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלדת ועכבר: הסוף?

אחרי עשורים של פנטזיות על תחליפי מקלדת ועכבר, נראה כאילו השוק מתחיל באמת להתקדם אל עבר הדור הבא של ממשקי מחשב

במשך שנים הם מאיימים עלינו, אומרים שהמקלדת והעכבר עומדים להיעלם, אך עד עכשיו לא באמת הייתה לנו סיבה להאמין ליצרני ממשקים עתידניים של סרטים הוליוודיים. רק מעטים מהדברים אותם הציגו באמת נראו כמחליפים הגיונייים של השילוב הוותיק, ואלה (כן, אנשי "דו"ח מיוחד", אנחנו מסתכלים עליכם) טרם התבררו כישימים.

אך בשנתיים האחרונות כל זה משתנה. ב-2009 הציגה מיקרוסופט את הקינקט - בקר האקס-בוקס שמזהה קול ותנועה ברמה הרבה יותר גבוהה ממה שהיה זמין עד כה בשוק הצרכני, בזכות טכנולוגיה של פריימסנס הישראלית. ומאז שהקינקט הוצג, התחדשו הדיבורים על כך שאולי סופם של המקלדת והעכבר מגיע.

קינקט - גם לחלונות

נתחיל מהקינקט עצמו. עכשיו משיקה מיקרוסופט את הקינקט גם לחלונות. בינתיים אין לכם מה לעשות איתו, אך בקרוב תחלנה חברות גדולות, ובראשן מיקרוסופט עצמה, להוסיף תמיכה לתנועות וזיהוי הקולי של הקינקט גם ביישומי מחשב.

ולא רק משחקים - יישומי פרודוקטיביות, עריכה, אפילו בנקאות. במקביל, חווה התעשייה רנסנס קטן - בכל שנה אנחנו רואים עוד ועוד טכנולוגיות שמטרתן לאפשר לנו לשלוט במחשב בצורה טבעית יותר. הנה כמה מהמעניינות שבהן.

העיניים אומרות הכל

בתערוכת CES השנה הציגה חברת Tobii גרסה משלה למשחק הותיק Asteroids בו נדרש השחקן להשמיד אסטרוטידים. בתחילת דרכו, שיחקו במשחק הזה עם ג'ויסטיק. לאחר מכן, עם עכבר ומקלדת, ואולי שלט כזה או אחר של קונסולה. עכשיו אפשר לשחק בו עם העיניים. כל מה שצריך זה להסתכל על האסטרואיד, והחללית שלכם כבר תירה עליו.

הטכנולוגיה של Tobii עוקבת אחר תנועות העיניים שלכם ומתרגמת אותן לקליקים או תנועות של בקר מחשב. כשמנסים את זה, צריך להתרגל במשך כמה דקות, ואז כל התהליך הופך לפשוט ואינטואיטיבי מאוד. השימושים האפשריים לטכנולוגיה הזו רבים מאוד - מעזרה לאנשים משותקים שיכולים להזיז את עיניהם, ועד ליישומים עבור אנשים שכן יכולים להזיז את הגפיים אך מתעצלים.

קריאת מחשבות

משחקי Mindflex של חברת מאטל (היצרנית של ברבי) הגיעו לשוק עוד ב-2009, כשהם מאפשרים לשלוט על תנועת כדור בכוח מחשבה, כשאתם שמים קסדה מיוחדת. מאז אנחנו רואים יותר ויותר חידושים שנוגעים לתרגום גלי המוח לפקודות מחשב. מה שהיה עד לפני כמה שנים נחלתם של מדענים בלבד עושה את הקפיצה לשוק הצרכני.

אז נכון, אנחנו עדיין לא יכולים לשלוט על המחשב ולהכתיב לו דברים באמצעות תרגום גלי המוח, אבל שומעים על פריצות דרך בתחום הזה הרבה יותר מבעבר. רק לפני מספר ימים הודיעה קבוצת חוקרים בברקלי שהיא הצליחה לפענח ולתרגם פעילות מוחית למילים באמצעות אלקטרודות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מציירים בתלת מימד

כיוון מעט אחר הוא זה של leonar3do. המטרה כאן איננה לאפשר לכם לעשות את כל מה שאתם עושים עם העכבר באמצעות הגאדג'ט הזה, אלא לאפשר ליוצרים של חומרי 3D לא להסתפק בפלטפורמה יצירה דו מימדית. כי הרי הרבה יותר הגיוני ליצור חומרי תלת מימד בסביבה תלת מימדית.

הערכה כוללת, קודם כל, תחליף-עכבר שנראה קצת כמו ציפור. מדובר בעכבר תלת מימדי, בעצם, עם חישנים שמזהים את התנועה שלו במרחב. מעבר לכך, יש כאן גם משקפי מציאות מדומה, שמציגים את האובייקט אותו צריך ליצור. וכך ניתן לראות באמת את שלושת המימדים של היצירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully