וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכונן של גוגל נפתח

גוגל השיקה רשמית את Google Drive, שירות אחסון קבצים בענן, עם 5 גיגהבייטים של שטח אחסון בחינם

גוגל משיקה את Google Drive - שירות אחסון בענן, שמתחבר אל השירותים השונים שאותם ענקית האינטרנט כבר מציעה ללקוחותיה. השירות החדש, מציע לכל משתמש שטח של 5 גיגהבייטים על שרתי החברה אליו ניתן להעלות תכנים. ניתן לגשת לתכנים האלה מכל מחשב, לסנכרן תיקיות שלמות באמצעות תוכנת מחשב ובקרוב ניתן יהיה לשתף תכנים מ-Google Drive בג'ימייל, כשכבר עכשיו תוכלו לקשר אל תמונות שנמצאות על הגוגל דרייב מתוך הרשת החברתית Google+.


מבחינת גוגל, דרייב היא פלטפורמה פתוחה בה שירותים חיצוניים יכולים להשתמש, וכבר עכשיו ישנן מספר הרחבות לדפדפן ה-Chrome שמשתמשות בשירות החדש. כך, HelloFax מאפשר לשלוח חומרים מגוגל דרייב למכשירי פקס, WeVideo מאפשר לערוך סרטונים שהועלו לדרייב מתוך הדפדפן ו-Balsamiq Mockups מאפשר להשתמש בחומרי דרייב כדי לבנות מסמכי עיצוב.

כדי ליצור בסיס משתמשים בגוגל דרייב בין לילה, שילבה גוגל בתוך השירות את חבילת התוכנות המשרדיות שלה, גוגל דוקס, המאפשר ליצור תכנים תוך שיתוף פעולה מקוון על מסמכים. ועבור אנשים שלא יסתפקו ב-5 גיגהבייטים, מציעה גוגל הרחבת שטח האחסון בתשלום: 25 גיגהבייט ב-2.49$ בחודש, 100 גיגהבייט ב-4.99$ בחודש וטרהבייט אחד ב-49.99$ בחודש.

אם תשלמו, תקבלו יותר

גוגל מציעה כבר עכשיו שטח אחסון רב בחינם למשתמשיה בשירותים השונים אותם היא מפעילה. כך, שירות התמונות Picasaweb כולל שטח אחסון של גיגהבייט בחינם, ושירות המייל ג'ימייל כולל שטח אחסון של יותר מ-7.5 גיגהבייט בחינם. גם גוגל דוקס אפשר להעלות גיגהבייט של תכנים עד היום, כשהחידוש הוא בכך שהפעם מדובר בשירות אחסון ייעודי עם תוכנות סנכרון משלו לפלטפורמות הבולטות. בשלב הזה קיימים יישומים לחלונות, מק ואנדרואיד, ובקרוב תגענה גם אפליקציות אייפון ואייפד.

שתיים מהמתחרות הגדולות של גוגל בתחום האחסון, מיקרוסופט ודרופבוקס, עדכנו לקראת ההשקה של המתחרה מבית גוגל את היצע השירותים שלהם. מיקרוסופט מציעה כבר זמן רב את שירות החסון בענן שלה, SkyDrive, אך זאת ללא אפליקציה ייעודית שמחברת בין הענן למחשב. החל מהיום, השירות זמין בגרסאות הדגמה הן כתוכנה למחשבי חלונות והן כתוכנה למחשבי מק, בנוסף לאפליקציות iOS ו-Windows Phone שכבר קיימות. מעבר לכך, כל המשתמשים יקבלו מהיום 7 גיגהבייטים של אחסון בחינם, ותוכניות עם נפח מוגדל יורדות במחיר – 20 גיגהבייט ב-10 דולרים לשנה, 50 גיגהבייט ב-25 דולרים לשנה ו-100 גיגה ב-50 דולרים לשנה.


דרופבוקס, לעומת זאת, מחדש היום בדמות השקה של אפשרות שיתוף חדשה: קישורים ישירים. מעכשיו יוכלו משתמשי השירות לשתף את הקבצים אותם העלו לשירות הענן באמצעות חלוקת קישור. חלק מהקבצים ניתנים לגישה גם ישירות דרך דרופבוקס, ללא הצורך להוריד אותם ולפתוח אותם בתוכנה נפרדת.

Google Drive
SkyDrive
DropBox

עוד בנושא:
דרופבוקס ומיקרוסופט מקדימות את השקת גוגל דרייב עם הצעות חדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully