וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל דרייב מי קרייזי

עידו קינן

12.12.2012 / 17:30

האם גוגל מציגה מדיניות מטעה שמאלצת את לקוחות 'גוגל דרייב' ועוד להצטרף לחבילת אחסון יקרה בהרבה מזו עליה שילמו?

מדיניות מטעה של גוגל גרמה לנדב לזר לאבד חבילת אחסון קבצים שרכש לפני שנים. עכשיו מציעים לו - ולעוד רבים - להצטרף לחבילה יקרה פי 5. האם החברה עושה זאת בכוונה כדי לסגור את החבילה המוזלת ולהעביר את הלקוחות לחבילה יקרה יותר?

לזר קנה חבילת אחסון בשירות גוגל דרייב לפני שנים במחיר מציאה: 20 גיגהבייט ב-5 דולרים לשנה. בתחילת אוקטובר קיבל הודעה שהחשבון יתחדש אוטומטית, כמדי שנה. חודש אחר כך קיבל הודעה שאמצעי התשלום שלו לא אושר, ושכדאי לו לבדוק את פרטי אמצעי התשלום ב-Google Wallet, שירות התשלומים של גוגל, ולעדכנו תוך 7 ימים או שההזמנה תבוטל. לזר, שחידש כרטיס אשראי לאחרונה, מיהר לעדכנו בגוגל וואלט. שבוע אחר כך קיבל הודעה מגוגל: "מצטערים, מאחר ועדיין לא עדכנת את פרטי כרטיס האשראי שלך, ההזמנה שלך בוטלה".

בעקבות ביטול ההזמנה, הוא שונמך לחבילה בסיסית חינמית של 5 גיגה, והוצע לו לשדרג אותה כשירצה. לזר בדק את החבילות המוצעות וגילה שהחבילה הזולה שהייתה לו לא מוצעת יותר, ושהחבילה הקרובה ביותר היא 25 גיגהבייט ב-2.5 דולרים לחודש – מחיר גבוה פי 4.8.

טריק זול לביטול החבילות הזולות?

לזר המאוכזב ביקש לבדוק מדוע עדכון פרטי האשראי שלו לא נקלט. בגוגל וואלט שלחו אותו לגוגל דרייב, ושם הדיע לו נציג שירות שהיה עליו לעדכן את הפרטים לא רק בוואלט, אלא גם בעמוד ניהול השירותים. הנציג אמר שהוראה זו הופיעה גם באי-מייל שלזר קיבל. "ואכן", מספר הלקוח המתוסכל, "במייל מה-5 בנובמבר מופיעה הפניה שולית ללינק חיצוני שכותרתו היא 'איך לעדכן את פרטי התשלום', לינק שסביר להניח שאף אחד לא ילחץ עליו, בטח ובטח לא early adopters שקנו שטח מגוגל לפני שנים ויודעים דבר או שניים מהחיים שלהם". בעמוד "מידע על שינוי אמצעי תשלום" בגוגל וואלט מסבירים כי "הוספה או עדכון של פרטי אמצעי תשלום בחשבון הוואלט לא תגרום להזמנות שסורבו בעבר להיות מחויבות על הכרטיס החדש/מעודכן"

לזר אינו היחיד שהוכשל על ידי המדיניות המטעה הזאת. משתמש בכינוי Vlad1234 התלונן בפורום של גוגל דרייב כי הוא משתמש בגוגל וואלט עם כרטיס האשראי שלו מזה שנתיים, ורוכש אפליקציות אנדרואיד ודקות שיחה לגוגל ווייס בלי בעיה. אולם כשחשבון הגוגל דרייב שלו עמד להתחדש, גוגל סירבו לכבד את אמצעי התשלום, שנמכו לו לחבילה בסיסית חינמית ומציעים לו לשדרג לחבילה היקרה. גם המשתמש Greyhawk2281 סיפר על חשבון גוגל וואלט שמאפשר לו לשלם באתר הדילים Google Offers, אולם לא אושר בגוגל דרייב, והוא הועף מהחבילה הזולה. "האם זה טריק זול להעיף את כולם מהחבילות הוותיקות ולשלם יותר כסף על אחסון?", שאל בכעס, וביקש לדעת איך הוא יכול לחזור לחבילה הישנה.

אי אפשר לחזור לחבילה הישנה, הודיע נציג התמיכה של גוגל דרייב בשיחה עם לזר: "החבילות הישנות לא זמינות עוד. האופציה היחידה שלך היא לעבור לחבילות החדשות או להישאר עם המגבלה החינמית. אין שום דבר שאנחנו יכולים לעשות כדי לשנות זאת... אני יודע שזה מתסכל".

העברנו לגוגל את התלונה המלאה ופרטים נוספים לבקשתם לפני יותר משבוע. מהחברה טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully