וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שווה סמארטפון ב-999 ש"ח?

ה-Aiki 5 של אקסטרימר מובייל הוא סמארטפון עם מסך בגודל 5 אינץ', שעולה רק 999 ש"ח. האם הוא שווה את המחיר שלו?

"בואו נדבר גלויות" הוא מדור באתר העברי של Aiki 5 - הטלפון הראשון של חברת Xtreamer Mobile. במדור הזה, מבקשים אנשי החברה למתן את הציפיות שלכם, להסביר לכם שיש סמארטפונים איכותיים ממנו, אך אין משתלמים ממנו. ואכן, לא בכל יום רואים סמארטפון עם מסך 5 אינץ' שעולה 999 ש"ח. אך האם ברדיפה אחרי
הורדת המחיר, יצרה Xtreamer Mobile מוצר כה בעייתי שלא שווה גם את האלף שקלים אותו מבקשים עליו?


התשובה לשאלה הזו אינה פשוטה, גם לאחר כשבוע וחצי של שימוש בטלפון הזה. מצד אחד, יש כאן לא מעט פשרות, חלקן משמעותיות ביותר. מאידך, יש לא מעט תסריטים בהם הטלפון הזה מתנהג בצורה לא פחת טובה מסמארטפונים יקרים הרבה יותר ממנו.

מתפשרים על החומרים, מוסיפים עוד כרטיס סים

הפשרה הראשונה אותה עשו מעצבי ה-Aiki 5 היא על החומרים. אמנם יש לו גב פלסטיקי מחוספס נעים למגע, הטלפון לא נראה זול, והוא אף כולל מסך בגודל 5 אינץ' (אי שם בין הגלקסי S3 לבין ה-Note 2) אבל הוא שוקל 223 גרם. האם זה הרבה? ובכן, זה כמו שני מכשירי אייפון 5, או 43 גרם יותר מהנוט 2 לו מסך של 5.5 אינץ'. במילים אחרות - הטלפון הזה ממש, ממש כבד. הוא כבד ביד ומכביד על הכיס. אחרי שבוע מתרגלים, אך המשקל שלו עדיין מציק מדי פעם.

ואם כבר בחומרים עסקינן, הפלסטיק הוא לא הדבר היחיד עליו חסכו כאן. המעבד של Aiki 5 הוא מעבד ליבה אחת, והמסך שלו הוא מסך עם רזולוציה לא גבוהה במיוחד - 480x800. הוא לא צורם לעין, אבל כשמסתכלים עליו לצד מסכים איכותיים יותר הדבר מורגש. באקסטרימר מגדישים כל הזמן שמדובר במכשיר עם סוללה של 2,200 מיליאמפר שעה, וזו אכן סוללה חזקה יותר מזו של הגלקסי S3, אך היא לא משתווה לסוללתו של ה-Note 2 (וכך, יזכירו לכם באקסטרימר פעם אחר פעם, גם המחיר).


פרט מעניין אודות הטלפון הזה הוא כניסה לשני כרטיסי סים. כן, אתם יכולים להשתמש בשני קווים במקביל עם Aiki 5 - אם כי רק אחד מהם יכול לגלוש באינטרנט בכל רגע נתון. לא מדובר בחידוש מהפכני, יש טלפונים כאלה בשוק כבר שנים, אך זו תוספת נחמדה. כן ראוי לציין כי באופן כללי, הקליטה של Xtreamer לא מלהיבה במיוחד - הוא יעבוד היטב רוב הזמן, אך באזורים עם קליטה חלשה הטלפון לא משתדל יותר מדי להישאר מחובר לרשת.

אחד הדגשים הגדולים של Xtreamer לגבי הטלפון הזה הוא "עזבו אתכם מהמפרט, תסתכלו על הפעולה עצמה". אחרי הכל, למי אכפת אם יש כאן מעבד של ליבה אחת או ארבע ליבות, כאשר הטלפון פועל היטב? והאמת היא שה-Aiki 5 פועל בצורה סבירה. הודות לכך שמדובר כאן בגרסת אנדרואיד מיוחדת (המבוססת על 4.0), שמיועדת לטלפון הזה ועברה אופטימיזציה עבורו, הצליחו המפתחים לייעל את עבודת הרכיבים כך שהטלפון לא מרגישי איטי במיוחד, וסוללתו לא מתרוקנת בין רגע.


חייבים לסייג - אין מה להשוות בין ה-Aiki 5 לבין מכשירי פרימיום מבחינת המהירות או הנוחות. הוא אכן פחות טוב מהם, פחות חלק, פחות מהיר. לעבוד איתו ולשחק איתו פחות כיף. אבל הוא גם לא נורא או מתסכל בטירוף. ויש אנשים עבורם זה יהיה מספיק.

הגרסה המקומית של הטלפון מגיעה עם עשרות אפליקציות מותקנות מראש - מאפליקציות תוכן מקומיות ועד ליישומים לגיבוי הטלפון. מעבר לכך, לטלפון יש גישה לשירותי גוגל, ביניהם גם חנות האפליקציות שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

לרכוש או לא לרכוש?

אז האם Xtreamer Aiki 5 הוא טלפון ששווה את ה-999 ש"ח אותם רוצים מכם עליו? בהרבה מקרים כן. אם אתם רוצים להחליף את הקו הביתי בסמארטפון שיהיה כל הזמן בבית, למשל. או אם אתם רוצים לתת סמארטפון למישהו שמתקדם מטלפון פשוט ולא אכפת לו ממהירות הפעולה. אבל כאמור, מתנו את הציפיות שלכם - זה לא רק טלפון שעולה 999 ש"ח, זה גם טלפון ששווה 999 ש"ח.

להשיג ברשת באג.

  • עוד באותו נושא:
  • אקסטרימר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully