וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג Ativ S: אם חלונות - אז לא להיות

ה-Ativ S של סמסונג הוא סמארטפון טוב למדי שמזכיר את הגלקסי S3. אך מערכת ההפעלה של מיקרוסופט היא ה'דיל ברייקר' בו

כאשר הכריזה חברת סמסונג על מכשיר ה-Note 2 בברלין אשתקד, ניצלו אנשי החברה את ההזדמנות גם כדי לסמן V על סעיף "החברה הראשונה שמציגה טלפון עם Windows Phone 8". היה זה מספר ימים בטרם השיקה מיקרוסופט עצמה את המערכת, אך ענקית התוכנה הרשתה לשותפתה להגיד "הנה, אנחנו שם". המכשיר לא הוצג לקהל באירוע אחרי שהוזכר במצגת, והתגובה של נציגי סמסונג במקום הייתה "חכו למיקרוסופט, אז נתחיל לספר על המכשיר יותר ויותר".

אבל הבליץ התקשורתי מעולם לא התרחש. הטלפון, Ativ S, זכה מאז ההכרזה ועד להשקתו ליחסי ציבור צנועים מצד סמסונג. למעשה, מבין שלושת הדגמים הראשונים עם WP8 שהגיעו לשוק, הוא היה הכי פחות בולט. נוקיה צעקה את שמו של "לומיה 920" מהגגות במשך חודשים, ואפילו HTC הלהיבה יותר את הקהל עם ה-Windows Phone 8X שלה. אז האם הייתה לסמסונג סיבה להחביא את ה-Ativ S, או שמא מדובר במכשיר שיכול להשתוות לשני מתחריו הבולטים?

זה ווינדווס פון או גלקסי S3?

אם זה נראה כמו גלקסי S3, ומרגיש ביד בערך כמו גלקסי S3, יכול להיות שזה בכלל Ativ S. שני המכשירים כמעט זהים במידות שלהם, וגם השינויים העיצוביים שנעשו על ה-Ativ הם מינוריים. שוב אותו פלסטיק נעים למגע שמתחזה למתכת, שוב אותן פינות מעוגלות. בסמסונג אפילו הפכו את כפתור ה-Windows - אחד משלושת הכפתורים שנמצאים מתחת למסך בכל מכשירי ווינדוס פון - למקש פיזי בדומה ל-S3 (בנוקיה ו-HTC שלושת הכפתורים הם מקשי מגע).

ההידמות הזו ל-S3 הפכה את Ativ S לטלפון עם המסך הגדול ביותר בדור הנוכחי של מכשירי WP8. כאן מדובר במסך 4.8 אינץ', בזמן שללומיה יש מסך בגודל 4.5 אינץ' ולמכשיר של HTC מסך בגודל 4.3 אינץ'. עם זאת, הוא מצליח להיות קל כמו ה-8X ודק יותר משני מתחריו. בו בזמן, אין מנוס מלציין כי מסך ה-Super AMOLED HD שהוכנס לטלפון לא מצליח להשתוות למסכי ה-LCD החדישים של נוקיה ו-Windows Phone. אם תסתכלו עליו בלי שיהיה לכם למה להשוות, הוא לא ייראה רע. הפאנל מציג צבעים יפים וחדים. אך שימו אותו לצד הלומיה או ה-8X, ותראו את הבדלי הדורות במסכים.

אין סיבה להתעכב יותר מדי על חלקי מפרט כמו מעבד או זכרון. כל מכשירי Windows Phone 8 מהדור הנוכחי כוללים מעבדים כפולי ליבה במהירות 1.5 גיגההרץ, עם גיגהבייט של זכרון. למה? כי זהו הסטנדרט שמיקרוסופט קבעה - זה המפרט בו מערכת ההפעלה הזו צריכה לעבוד בלי בעיות. ה"סטיה" היחידה של סמסונג מהתקן הזה היא מבורכת - בניגוד למתחרותיה, החברה שמה חריץ הרחבה לכרטיסי MicroSD בתוך המכשיר.

בכל הקשור לאיכות שיחה אין ל-Ativ S בעיות. הוא לא ניתק שיחות, ושני הצדדים שמעו אחד את השני טוב מאוד בדרך כלל. וגם זמן הסוללה היה סטנדרטי לגמרי - תקבלו יום עבודה מהטלפון הזה לפני שתצטרכו להטעין אותו.

הבעיה: סמסונג לא יכולה לשנות את ווינדווס פון 8

סמסונג לקחה לתוך ה-Ativ S את המצלמה של S3 - מצלמה עם חיישן של 8 מגהפיקסלים, שמפיקה תמונות מעולות כשיש תאורה טובה, ותמונות פחות טובות אך סבירות לגמרי בתנאי תאורה בעייתיים. עם זאת, דווקא בתחום הזה יש לסמסונג תחרות קשה מצד הלומיה 920 של נוקיה, שממתג את עצמו כטלפון עם מצלמה טובה שנות אור מזו של המתחרים (ובמקרים רבים אף מצליח לעמוד בהבטחתו).

וזו בעיה. בזמן שלנוקיה יש את הצילום ואת עיצוב המכשיר הייחודי, וגם ל-HTC יש עיצוב ייחודי, לסמסונג יש את... המכשיר שנראה כמו גלקסי S3. יש לזכור שכשה-S3 הושק, רוב הדגש השיווקי של סמסונג היה לא על עיצוב המכשיר כי אם על ערכת השיפורים "החכמה" שהוא מביא למערכת ההפעלה אנדרואיד, מנגנונים שנוצרו "בהשראת הטבע", ואמורים להקל על חיינו. בלי המנגנונים ההם, ה-S3 היה הרבה יותר משעמם. ול-Ativ S, חייבים לציין, יש מעט מאוד חוכמה של סמסונג.

האשמה העיקרית בכך אינה סמסונג עצמה, כי אם מיקרוסופט. החברה אמנם לא בחרה בדרכה של אפל ונעלה את מערכת ההפעלה שלה רק למכשירים שהיא עצמה ייצרה, אך היכולת של יצרני הטלפונים להתערב במה שמתרחש ב-Windows Phone 8 היא מינימלית. הם לא יכולים לשנות עיצוב, לא יכולים לשים ממשקי על ובאופן כללי - לא יכולים להתערב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצלמת ה-8 מגהפיקסלים מפיקה תמונות מעולות/מערכת וואלה!, צילום מסך

ChatOn לא מציל את מערכת ההפעלה

ו-Windows Phone 8 היא מערכת הפעלה שצריכה התערבות מיידית. כפי שנכתב כבר מספר רב של פעמים במדור זה - המערכת פשוט אינה מוכנה לאור הזרקורים עדיין. יש לה באגים, וחסרות בה יכולות בסיסיות שצריכות להיות במערכת הפעלה שמגיעה לשוק ב-2013 - וזה עוד לפני שמזכירים את חנות האפליקציות שעוד לא מצליחה להשתוות לאלה של iOS ואנדרואיד.

אז סמסונג שמה בתוך המכשיר מספר יישומים משלה - ביניהם המתחרה שלה ל-Whatsapp שנקרא ChatON, ויישום Family Story שמאפשר לשתף דברים בין בני משפחה. יש כאן גם יישום לעריכת תמונות וסוג של יומן. אלה לא מצילים את מערכת ההפעלה, הם שם כדי שנזכור שזה לא סתם ווינדוס פון אלא ווינדוס פון של סמסונג.

סיכום: אין מה לשנוא בו, קשה להמליץ עליו

אם החלטתם שאתם רוצים מכשיר Windows Phone, ה-Ativ S הוא ככל הנראה הטלפון הכי לא גימיקי שתוכלו לרכוש היום. הוא כמעט זהה לאחד המכשירים הפופולריים ביותר בשוק היום, לטוב ולרע. עם מסך גדול, אך משקל נמוך ועובי נמוך - אין מה לשנוא כאן. תג המחיר שלו - בסביבות ה-3,500 ש"ח אינו נמוך (ניתן למצוא, למשל, מכשירי אנדרואיד טובים מאוד במחיר הזה) אך יש גבוהים ממנו בקטגוריית מכשירי הפרימיום.

אך עד אשר במיקרוסופט לא יטפלו בבעיות של Windows Phone 8 - מתיקון באגים ועד להוספת מרכז התראות ומשיכת מפתחים נוספים למערכת ההפעלה - קשה לנו להמליץ על רכישתו של Ativ S, בדיק כמו על כל טלפון WP8 אחר.


עוד בנושא:

- הווינדווס פון של סמסונג מגיע לישראל
- ווינדווס פון על סמסונג: כך זה נראה
- מכשירי ה'חלונות 8' של סמסונג מושקים בארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully