וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח חדש: מסך מגע עם מקשים פיזיים

14.2.2013 / 11:33

איך משלבים מסך שטוח עם מקשי מקלדת פיזיים? חברה אמריקאית מצאה את הפתרון שאולי ישנה את עולם מסכי המגע

מסכי המגע כבשו את העולם, אך עדיין נשארו כלי לא באמת נוח כאשר מדובר בהקלדה. מסך זכוכית שטוח לחלוטין שמקשיו וירטואליים לא יכול להתקרב לנוחות של מקלדת אמיתית, כזו שכל לחיצה על מקש בה מספקת פידבק ואוריינטציה, שאף מאפשרים הקלדה עיוורת. חברת הסטארט-אפ האמריקאית Tactus Technology מנסה לפתור את הבעיה עם חידוש שנראה מלהיב, עם סיכוי טוב ופוטנציאל אמיתי לשנות מהותית את שוק מסכי המגע.

טקטוס משתמשת בטכנולוגיה הנקראת "מיקרופלואידיקה" - העוסקת בנוזלים אשר מאולצים גאומטרית לתוך ממדים קטנים. בעזרתה הם מכניסים נוזלים לתוך בועות אוויר קטנות. אלו צצות על המסך בעת הצורך, כאשר מעוניין המשתמש להקליד - ונעלמות לאחר מכן. לצורך כך יש לבנות את פאנל המסך עם צינורות קטנטנים העוברים בתוכו ומלאים בנוזל (שאינו רעיל). כאשר הלחץ גדל על צינורות אלה - הנוזל נדחף למעלה ויוצר את המקשים על גבי המסך, שלחיצה עליהם נותנת תחושת מעיכה קלה. החברה אומרת כי ניתן יהיה לכוון את הלחץ במקשי הבועה, וכך להגדיר רמת קשיחות שונה ואינדיוודואלית, לנוחות של כל משתמש.

סרטון הדמו שהפיצה טקטוס מעביר את הרושם שמדובר בטכנולוגיה חדשנית ומעניינת ביותר, אך זו עדיין נמצאת בשלב פיתוח ואבטיפוס, כאשר החברה מקווה להשיק מוצר ראשוני בסוף 2013 או בתחילת 2014. כרגע, למשל, הם מנסים לפתור את הרעש שנוצר כתוצאה מכל הקשה (מצד שני - ולמקלדת המחשב השולחני שלכם אין רעש הקשה?) ולוודא שלא ייתכן מצב של דליפה - גם במקרה בו מועברים חפצים חדים על המסך.

עניין נוסף שמתכננים לפתור בטקטוס - אבל כנראה רק בדורות מתקדמים יותר של המוצר, הוא העובדה שכרגע הטכנולוגיה תומכת רק במקלדת מאונכת, ושבניגוד למסכי הטאבלטים הקיימים, שמתהפכים לתצוגת ימין-שמאל במקום תצוגת למעלה-למטה, המסך של טקטוס מסוגל לפעול רק בראשונה. "החזון שהיה לנו הוא לא רק מקלדת או טכנולוגיית כפתורים, אלא משטח דינאמי לחלוטין, שמאפשר שימוש במקלדת במצב מאוזן או מאונך", אמר ל-Cnet מיכה יאירי, ממייסדי החברה. "כל שטח המסך יוכל לעלות ולרדת, בהתאם לאפליקציות הפועלות עליו. הוא יוכל להציג מקלדת כאשר מקלידים ולוחית מספרים כאשר מחייגים מספר טלפון".


עוד בנושא:

- Slice Keyboard ממציאה מחדש את המקלדת הווירטואלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully