וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עידן הסיסמאות?

סמנכ"ל אבטחת המידע של פייפאל גורס כי סיסמאות, כפי שאנו מכירים אותן, עומדות להיעלם לטובת כלי זיהוי חדשים

האם מגיע הסוף לעידן בו אנחנו צריכים להשתמש בשמות משתמש וסיסמאות כדי להזדהות מול אתרים? סמנכ"ל אבטחת המידע בפייפאל, מייקל בארט, חושב שכן. בארט, שנאם בכנס פתרונות המחשוב העסקיים Interop, הכריז על מותן של סיסמאות עוד השנה. לא מדובר בתחזית נקיה מאינטרסים - בארט הוא נשיא ברית ה-FIDO - ארגון בו חברות יחד עם פייפאל גם גוגל, לנובו, וענקיות טכנולוגיה נוספות. מטרתה של ברית ה-FIDO היא לייצר פתרון אבטחה צרכני שכלל לא דורש סיסמה, ומסתמך על צורות אחרות של זיהוי.


נכון לעכשיו, מדברים ב-FIDO על זיהוי באמצעות טביעת אצבע, כונן USB מאובטח או פתרונות חומרה אחרים. אלו הם פתרונות שקיימים בשוק הארגוני כבר היום, אך הסיבוך הנובע מצורך בחומרה נוספת מונע, בינתיים, הפצה רחבה שלהם. המטרה היא לאפשר לאתרים להטמיע את כלי האימות החדשים בקלות, ולמשתמשים להזדהות בקלות מול המערכת.


לדבריו של בארט, מי שעשויה לשחק תפקיד חשוב בהפצת אמצעי זיהוי חדשים היא אפל. "יש שמועות על כך שחברת טכנולוגיה גדולה מהעיר קופרטינו עומדת להשיק טלפון חדש עם קורא טביעות אצבע" אמר בנאומו. "בסופה של השנה, יהיה יותר מטלפון אחד עם קורא טביעות אצבעות בשוק".

יש לציין כי שמועות על אייפון עם קורא טביעות מסתובבות ברחבי הרשת כבר מספר שנים, יד ביד עם שמועות על שילוב של רכיב NFC בתוך הטלפון, אשר יאפשר להפוך אותו לארנק אלקטרוני. בו בזמן, אין כיום דיווחים מאומתים או בעלי אמינות גבוהה על כך שמשהו מאלה אכן יקרה בגרסה הבאה של האייפון, אשר ככל הנראה תראה אור בהמשך השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • סיסמאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully