וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא הסורי האלקטרוני למיקרוספוט: תפסיקו לרגל אחרי משתמשים

ויטה קיירס, TECH

2.1.2014 / 12:15

האקרים סוריים השתלטו על סקייפ, ופרסמו בעמוד שלהם אזהרות לגולשים שלא להשתמש בשירותים של מיקרוסופט

הצבא האלקטרוני הסורי (SEA) תוקף שוב, והפעם מצליח להביך את שירות הטלפוניה באינטרנט, סקייפ, השייכת למיקרוסופט. קבוצת ההאקרים הצליחה להשתלט על החשבונות באתרי המדיה החברתית של החברה - בהם עמוד הפייסבוק של סקייפ, חשבון הטוויטר והבלוג - ופרסמה בהם הודעות אזהרה שלא להשתמש בשירותים של מיקרוסופט (כמו הוטמייל ואאוטלוק) משום שהחברה מוכרת את מידע על המשתמשים לממשלות.

הצבא האלקטרוני הסורי תוקף את מיקרוסופט. twitter.com, אתר רשמי
הצבא האלקטרוני הסורי תוקף את מיקרוסופט/אתר רשמי, twitter.com

הארגון לא הסתפק בזאת, ופרסם בחשבון הטוויטר שלו את מה שנראה כפרטי הקשר של מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, וציין כי "אתם יכולים להודות למיקרוסופט שעוקבת אחרי החשבונות/אימיילים שלכם באמצעות הפרטים האלה".

למרות הפריצה, סקייפ הצליחה להחזיר לעצמה את השליטה על החשבונות ואף פרסמה ציוץ הבהרה בו היא ציינה שהיתה קורבן לתקיפה, אך לא נגרם נזק למידע של המשתמשים, וכמובן "אנחנו מצטערים על אי הנוחות".

הצבא האלקטרוני הסורי תוקף את מיקרוסופט. twitter.com, אתר רשמי
הצבא האלקטרוני הסורי תוקף את מיקרוסופט/אתר רשמי, twitter.com

אז איך הצליחו ההאקרים לפרוץ לחשבונות הללו? חוקר האבטחה גרהם קלוליי מציע בבלוג שלו שיכול להיות הפרצה התאפשרה מאחר שהצוות המטפל בחשבונות של סקייפ ברשתות החברתיות השתמש באותה הסיסמה שהם משתמשים בבלוג, מה שאפשר לקבוצת ההאקרים להשתלט גם על חשבון הטוויטר וגם על עמוד הפייסבוק. לטענתו, "זה רק מוסיף עוד שמן למדורה, שהצוות של סקייפ 'עשה פאשלה' וביצע את החטא הנורא של שימוש באותה סיסמה עבור אתרים שונים".

בגארדיאן מציינים כי השתלטות על חשבונות במדיה החברתית ושתילת הודעות הפכה לשיטה קבועה של קבוצת ההאקרים, שניסתה לפרוץ לחשבונות של אמצעי תקשורת מערביים בהם הגארדיאן עצמו, סוכנות הידיעות AP, הניו יורק טיימס והוושינגטון פוסט. וכדי לעשות זאת, ההאקרים משתמשים בטכניקת ה"פישינג" (דייג), שיטת הונאה המבוססת על שכפול אתר דמה, המבקש מהמשתמש להזין פרטים באתר שהוא למעשה מזוייף.

שמו של הצבא האלקטרוני הסורי עלה מספר פעמים בשנה האחרונה בעקבות תקיפות סייבר בעולם אך גם מתקפות על מטרות ישראליות. להערכת מומחים בארץ ובמערב, הארגון מזוהה עם משטרו של בשאר אסד, שאף אמר עליו כי הוא "הצבא האלקטרוני הוא הצבא האמיתי במציאות וירטואלית".

גם ישראל על הכוונת
נאום אסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully