וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם אבא לא מתעסקים

TECH

2.1.2014 / 13:31

אב לילדה בת 12 גילה שגבר זר מתכתב עם בתו בפייסבוק ומנסה לפתותה. כשהמשטרה לא עזרה, האב הפיץ את ההתכתבות בפייסבוק - והמטרידן הפך בן לילה לפרצוף מוכר ומושמץ

מה הייתם עושים אם טיפוס מפוקפק היה מתחיל להתכתב עם הילדה בת ה-12 שלכם בפייסבוק, ומציע לה להכיר ולהיפגש? פונים אליו? צועקים אליו? מדווחים עליו למשטרה? י"ג, אב גרוש שגילה התכתבות מטרידה בין בתו לבין גבר זר בפייסבוק, ניסה את כל הפעולות הנ"ל וראה שזה לא הולך לשום מקום, ופנה לשוטר הקשוח ביותר בשנים האחרונות: האינטרנט.

מתוך פוסט פייסבוק שפרסם אב לילדה על מטרידן. פייסבוק, צילום מסך
מתוך פוסט פייסבוק שפרסם אב לילדה על מטרידן/צילום מסך, פייסבוק

"קוראים לבחור הזה א' (השם המלא שמור במערכת - וואלה!tech) והוא מכפר סבא", כתב י"ג בפייסבוק שלו, "וזו הבת שלי שם שהוא מנסה לפתות". לפוסט צירף צילום מסך של ההתכתבות המלאה ותמונה של א' - ורכבת השיימינג יצאה לדרך. בתוך שעות ספורות היו לפוסט מאות שיתופים, ופרצופו ופרטיו של א' התפשטו ברחבי הרשת, כשבכל מקום מנאצים ומקללים - מה שנקרא במחוזותינו, לינצ'טרנט.

לדבריו של י"ג (השם המלא שמור במערכת, כדי להגן על זהות בתו הקטינה), מהרגע הראשון היה ברור לו שהפייסבוק של בתו צריך להיות תחת השגחתו המתמדת. "אני עוקב אחריו הסיסמאות שלה, נכנס לשם שלוש ארבע פעמים ביום", הוא מספר, "אולי בגלל שאני גרוש, אני משתדל עוד יותר למלא את תפקיד האבא כמו שצריך. אני זה שמאשר לה את החברים בפיייסבוק, עם מי לדבר כמה ולמה".
ובכל זאת, א' הגיע אליה.
"הוא רק ביקש ממנה חברות, היא לא אישרה אותו. היא חשבה שאולי הוא חבר שלי, ואז התחילה השיחה הזאת ביניהם שפרסמתי. היא מיד התקשרה וסיפרה לי על השיחה, ואז אני נכנסתי לתמונה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מתוך פוסט פייסבוק שפרסם אב לילדה על מטרידן. פייסבוק, צילום מסך
מתוך פוסט פייסבוק שפרסם אב לילדה על מטרידן/צילום מסך, פייסבוק

י"ג מספר שידידה שלו הצליחה להשיג את מספר הטלפון של א', והשניים התקשרו אליו כשהידידה מתחזה לבתו. בשיחה ביניהם סיפרה הידידה ל-א' שההורים שלה לא בבית ושאלה מה הוא רוצה ממנה. "הוא אמר לה שוב שהוא רוצה שהיא תלמד אותו פיתוח קול", משחזר י"ג, "אז הידידה אמרה שהיא רק בת 12, והוא אמר שזה בסדר. בשלב הזה היא שאלה אותו ישירות אם הוא בקטע של ילדות, והוא אמר כן הכול בסדר הכול הולך. ואני שומע הכול ואני בשוק. ידידה שלי כבר התעצבנה וצעקה עליו, והוא ניתק. עכשיו הוא גם נעלם מהפייסבוק".

בשלב הבא העביר י"ג כל המידע שלו למשטרה, אך לדבריו הם לא עשו דבר בעניין - וזה היה הרגע שבו פנה לפייסבוק לעזרה. "פרסמתי את הפוסט ומאותו רגע זה נהיה כדור שלג. פתאום התקשרו אליי מלא שכנים של א' שיודעים על הבעיה שלו, וגם חוקרת פרטית שסיפרה שיש לו עבר של שימוש בסם אונס".

אילוסטרציה. ShutterStock
"היא ילדה, היא צריכה שאבא שלה יהיה בפייסבוק וישמור עליה"/ShutterStock

נראה שהפרסום באינטרנט עבד: י"ג מדווח כי היום פנו אליו ממשטרת כפר סבא וביקשו שיגיש תלונה נגד א', ודברים מתחילים לזוז.
לא עברה לך המחשבה לבוא אליו בעצמך ולסגור חשבון?
"אוי ואבוי אם אני אגש אליו. אני לא רוצה להסתבך. חברים שלי רצו לנסוע אליו, אמרתי בשום פנים ואופן, אני לא רוצה שנסתבך בגלל איזה חלאה. יש משטרה ויש פייסבוק, נפיץ את זה כדי שהחברים שלו יראו והמשפחה שלו תראה והבוס שלו יראה. זה מספיק".

דיברת עם הבת שלך על הסיפור הזה?
"הסברתי לה עוד לפני, כשפתחתי לה את הפייסבוק, על הסכנות שבו. אני שמח שאני בפייסבוק שלה ועוקב. זה נראה לאנשים הזוי שהאבא נכנס לפייסבוק של הבת שלו ארבע פעמים ביום, אבל לי זה נראה טבעי. היא ילדה בת 11 וחצי, היא צריכה שאבא שלה יהיה בפייסבוק וישמור עליה".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully