וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת מחאה בפייסבוק: "קצינים מציירים את היטלר"

TECH

6.4.2014 / 10:06

כמחאה על הדחתו של צוער מקורס קצינים באשמת ציור היטלר במחברת שלו, הוקמה קבוצת פייסבוק שמעודדת קציני צה"ל לצייר את היטלר בחופשיות. "הקצינים האלה כבר איבדו אמון במערכת"

מתוך עמוד הפייסבוק "קצינים מציירים את היטלר". פייסבוק, צילום מסך
"היטלר רוכב על בולבול ענקי", מאת האמן סרן א'/צילום מסך, פייסבוק

מותר לקצין לצייר את היטלר? לפי המקרה שהתפרסם בשבוע שעבר, על צוער שהודח מקורס קצינים כי צייר לעצמו קריקטורה של היטלר במחברת שלו, כנראה שאסור לו. כמחאה על הדחתו, הוקמה קבוצת הפייסבוק "קצינים מציירים את היטלר", שכשמה כן היא - מעודדת קצינים "ערכיים, אוהבי ישראל ומלאי תחושת שליחות שבחרו לשרת את המדינה" כדברי הקבוצה, להעלות ציורי היטלר משלהם. בכך מבקשת הקבוצה למחות על "הצביעות הרובוטית, הטאבו וסתימת הפיות שהמקרה בבה"ד 1 מדגים", ולהתעקש שלכל אזרח - גם אם הוא משרת בצה"ל - מותר לצייר מה שהוא רוצה במחברת הפרטית שלו.

בקבוצה, שנפתחה ביום רביעי שעבר, התפרסמו כבר כמה ציורים ועיבודי תמונה בפוטושופ, כל אחד מהם חתום על ידי קצין אנונימי כלשהו המזדהה רק באות הראשונה של שמו. "הקצינים לרוב שולחים לנו תמונות דרך העמוד. חלק מהתמונות קיבלנו בדרכים אחרות מקצינים שאנחנו מכירים מהשירות והם 'שותפי סוד'", סיפרו מנהלי הדף לוואלה!טק.

מנהלי העמוד מספרים שחלק מהקצינים שהעלו את הציורים כבר איבדו את האמון במערכת, והציורים מביעים את הכעס שלהם כלפי האטימות - גם בהקשר רחב יותר ממקרה ההיטלר. "הציורים הם רק מטאפורה לזה שבצבא לא מעניין אף אחד מה דעתך", הם אומרים, "כל כך הרבה פעמים קצינים מתריעים בפני מפקדים על טעויות אסטרטגיות שמשפיעות על חיי אדם או מיליוני - שקלים וקולם לא נספר. קצינים בדרגות הגבוהות שוכחים שממרום מגדל השן שלהם הם כבר לא יודעים מה קורה בשטח".

ציורים נבחרים:

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully