וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבת של ברוס וויליס מפיצה פטמות ברשת

TECH

1.6.2014 / 17:11

סקאוט וויליס בת ה-22 פתחה בקמפיין "שחרור הפטמה", שנועד למחות על הצנזורה שמופעלת באינסטגרם על תמונות של חזה נשי. ריהאנה כבר בעד

תמונה של סקאוט וויליס בטוויטר – Free the Nipple. טוויטר, צילום מסך
מתוך הטוויטר של וויליס/צילום מסך, טוויטר

תמונה של פטמה היא תועבה שצריכה להימחק? תלוי אם זו פטמה נשית או גברית. ואם זו פטמה נשית שבולטת מתחת לחולצה של דוגמנית? ואם הפטמה עצמה מוסתרת, אבל כמעט כל שאר הגוף חשוף באופן פתייני ומשפיל שנועד למכור לכם קוקה-קולה? ואם הפטמה חשופה, אבל בתמונה תמימה של אם מאכילה תינוק? מי מחליט מה נחשב פורנוגרפי ואסור ומה נחשב לגיטימי?

השאלות הללו מטרידות מאוד את הרשת החברתית בזמן האחרון, בעקבות חשבון הטוויטר של סקאוט וויליס בת ה-22. לאחר שוויליס, הבת-של, העלתה לאינסטגרם תמונה של שתי נשים בחזה חשוף כדי לקדם חולצה שעיצבה, התמונה הוסרה והחשבון שלה נחסם. "וואו, ובכן לך תזדיין אינסטגרם", הגיבה וויליס בציוץ המום. בתגובה היא פתחה בקמפיין אינטרנטי בשם "שחררו את הפטמה" - FreeTheNipple - המוחה על גבולות הצנזורה של אינסטגרם, שחוסמת פטמות נשיות חופשיות אבל מאפשרת תמונות בוטות וסקסיסטיות שמבזוות נשים. היא החלה להעלות לטוויטר תמונות של עצמה בחזה חשוף כשהיא מבצעת פעילויות יום-יומיות ברחבי העיר, כשמתחת לתמונה כתוב "חוקי בניו-יורק, לא-חוקי באינסטגרם". היא גם פתחה האשטאג בשם #FreeTheNipple אליו מעלים גולשים וגולשות תמונות של פטמות שונות.

תמונה של סקאוט וויליס בטוויטר – Free the Nipple. טוויטר, צילום מסך
יוצאים לקניות, מתוך הטוויטר של וויליס/צילום מסך, טוויטר

המאבק של וויליס לשחרר את הפטמות לחופשי ברשת החברתית היכה גלים, ואפילו ריהאנה הביעה את תמיכתה - ומי אם לא ריהאנה יודע מה זה להיחסם מאינסטגרם בגלל תמונות פרובוקטיביות. וויליס מדווחת שהיא מקבלת לא מעט הודעות נגד הפרויקט שלה, אך דבקה במטרתה. "המטרה היא לעזור להעצים נשים, שיחליטו בעצמן בקשר לגוף שלהן, בלי שהחברה תכתיב להן מה נחשב 'הגון'", צייצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully