וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימנים ושמאלנים מסרבים להיות אויבים

TECH

16.7.2014 / 17:38

פוסט שהעלה הגולש עומרי בן חורין, שקורא להפסיק את ההסתה בין שמאל וימין, הפך ללהיט ברשת וצבר אלפי שיתופים. "המבצע הזה יגמר במוקדם או במאוחר, ואחריו אנחנו עוד ממשיכים לחיות כאן ביחד"

בתקופה כזאת, שהרשת מפוצצת בקריאת נאצה בין ימין ושמאל והרוחות סוערות מתמיד, הגולש עומרי בן חורין רצה לעשות משהו קצת אחר. משהו שיחזיר לו את האמונה בעם שלו, ואולי יתניע גם אחרים לפעולה.

כשהוא הגיע למילואים, הוא גילה בין חבריו לשירות הרבה הבדלים בין תפיסות עולם אך גם הרבה כבוד הדדי. הוא צילם שתי תמונות של צמדים - ימנים עם שמאלנים, מחזיקים שלט. "אני עומרי מרמת גן, ואח שלי ישי שומר עליי מימין" נכתב בשלט של עומרי, ו"אני ישי מרבבה, ואח שלי עומרי שומר עליי משמאל" נכתב בשלט של ישי. כנ"ל עם הצמד אריאל מיקיר ואיציק מאשדוד. את התמונות העלה לפייסבוק שלו, בתוספת קריאת לפיוס ואחדות. "לא יזיק לעם ישראל קצת דיאלוג ומפגש, כזה שלא בא לבטל אחד את השני, אלא להביא את מי שאנחנו ובאמת להפגש", כתב בן חורין מתחת לתמונה, "מוזמנים להצטלם עם החברים שלכם, גם אם הם לא חושבים או נראים בדיוק כמוכם..!"

הפוסט שעלה אתמול (ג') צבר כבר כמעט 2,500 שיתופים ועוד ממשיך ומופץ ברשת. בן חורין סיפר לוואלה!טק שעדיין לא ממש מצא תמונת דומות של גולשים שהרימו את הכפפה והצטרפו לפרויקט הצילום, אבל שכמות השיתופים המדהימה וההדים שעוררה התמונה שלו כבר עלו על הציפיות, ומעוררים איזו תקווה לשינוי. "כנראה שזה כן ענה על צורך מסויים שהיה לאנשים", הוא אומר.

למה פתאום החלטת להעלות פוסט כזה?
"אנחנו מחלקת מילואים מאוד מגוונת ומגובשת, עם אנשים שונים מעולמות שונים. לקח לנו זמן להכיל את העובדה שהשוני בינינו הוא דבר טוב, שפורץ דימויים מקובעים על דתיים וחילוניים, ועל ימנים ושמאלנים. לפחות בשבילי. כשראיתי את הגל הקשה של השיח האלים, שהבשילה גם לאלימות פיזית של ממש, בין אנשי ימין ופעילי שמאל, התמלאתי בתחושות מאוד קשות. אמרתי לאריאל (חבר של בן חורין, שמופיע באחת התמונות) שבתור מחנך אני מרגיש שכבר לא קיימים מסרים שאפשר להתחבר אליהם, שמציבים מרכז ערכי מתון, ולהרבה אנשים נשאר רק לבחור למי הם מאחלים מוות בייסורים. אז הסכמנו שננסה להעלות מסר שמצד אחד לא מבטל את השוני, ומשטח את המציאות, ומצד שני משאיר את ההבדלים בפרופורציות אנושיות, ומקבל את השוני".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully