וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קח גרזן, לבש דרדס, סע לעזה"

עזבו את משחקי הטלפון המשוכללים שלכם, ברגעים אלה מתרחש בפייסבוק משחק הרפתקאות אינטראקטיבי ישראלי אמיתי, כולו על טהרת הטקסט. והאורן זריף

זוכרים את משחקי ההרפתקאות מהאייטיז? אלה שהיה צריך להקליד לתוכם בפרימיטיביות הוראות פעולה, שרוב הזמן לא פעלו כי המחשב לא הבין מה כתבתם?

גם אמן הקומיקס חגי גילר זכר אותם, והתגעגע. בשבוע שעבר, הוא החליט להתחיל אחד כזה בפייסבוק שלו. משחק פרימיטיבי לגמרי, כמו פעם, עם הוראות טקסט ועלילה מתפתלת. במוצאי שבת שעבר, כשהחמאס פרסמו הודעה לפיה בשעה 21:00 בדיוק הם יירו טילים על תל אביב, הוא צייר את דמות הגיבור שלו עומד בדירתו התל אביבית והעלה לפייסבוק שלו. " אתה מתחיל להיות מודאג", כתב מתחת לציור, "אתה סוחב ארנק (מכיל 25 ש"ח במזומן, כרטיס אשראי ורב-קו), סמארטפון עם 6% בטריה וערימה מעוכה של מה שהיו פעם כרטיסי ביקור. יציאות: מזרח: סלון, צפון: חדר מדרגות". צאו לדרך.

הוא ציפה שאיזה שניים שלושה חברים גיקים ישתפו פעולה עם המחווה הנוסטלגית, אבל למחרת כבר התמלא השרשור בעשרות משתתפים שהשתתפו במשחק, וכיוונו את הדמות בשלל פעולות כמו "לך לשירותים ציבוריים" ו"לבש חולצת בטן". את רובם גילר כלל לא הכיר. המשחק יצא מגבולות העמוד הפרטי שלו.

באדיקות מעוררת הערכה, גילר התייחס לכל אחת מהוראות הפעולה שכתבו לו הגולשים, כולל קרב אחד עקוב מדם בין חרב לגרזן מתקפל, ומדי פעם אף הוסיף ציור הממחיש את ההתרחשות. הפעולות נעו בין פעולות מוכרות של משחק מחשב כמו "קח את הגרזן", פעולות בנאליות כמו "קנה קפה קר בקופיקס" ופעולות מוזרות כמו "הקרב את התינוק לאלים וחכה לאישור ע"י מכת ברק", ובאמצע הרבה ענייני דרדסים דחופים. במהלך השבוע שבו התנהל המשחק, כבר נכתבו כמעט 300 הוראות ותיאורי פעולה של המגיבים ושל גילר יחד.

מתוך משחק ההרפתקאות האינטראקטיבי של חגי גילר. פייסבוק, צילום מסך
מתוך הפייסבוק של חגי גילר/צילום מסך, פייסבוק

"לא קל לעמוד בקצב", מודה גילר בשיחה עם וואלה!טק, "זה קצת כמו להיות במופע אלתור אינסופי. בהתחלה הכול היה מאולתר, אבל בהמשך כבר התחלתי לתכנן מבנה כללי לסיפור כך שעכשיו אני מנסה לכוון בעדינות את הקוראים לבחירות הנכונות. זה עדיין לא מונע מהם להתעלם מהעלילה הרשמית ולהביא את הגיבור לסניף של קופיקס במקום להציל את העולם".

איך ייגמר המשחק? כי כרגע הוא נראה כאילו הוא לא ייגמר לעולם.
"בנקודה הזאת המטרה הרשמית של המשחק כבר ידועה (הגיבור צריך להשיג את שריון הדרדס הקסום שנמצא בממלכה תת קרקעית מתחת למרחב המוגן בבניין שלו, ללבוש אותו, לנסוע לעזה ולנצח את מלך החמאס), אבל הקוראים לוקחים את זה לאן שבא להם אז הכל עדיין פתוח".

מתוך משחק ההרפתקאות האינטראקטיבי של חגי גילר. פייסבוק, צילום מסך
מתוך משחק ההרפתקאות האינטראקטיבי של חגי גילר/צילום מסך, פייסבוק

עד שהמגיבים המתישים יואילו בטובם לכוון את הגיבור לעזה במקום להתחרבש בדרך עם הוראות נונסנס היתוליות, גילר מתחיל משחק חדש, הפעם באופן רשמי ומתוכנן מראש. המשחק התחיל הבוקר בשעה 10 בעמוד פייסבוק ייעודי ונקרא "אורן זריף נגד העולם". בסיפור, דמותו של אמן הטלפתיה הפלאי אורן זריף נקרא לעזור לראש הממשלה עם הלחימה בעזה. הפעם, גילר מצייר ממש את הפעולות שמקלידים הגולשים, ובצבע. הגולשים כבר זורמים לתוך העמוד - ולפי איך שזה נראה, זה הולך להיות יום ארוך במשרדו של זריף. "אני מתכנן לשבת 12 שעות ברצף (פחות או יותר) מול המחשב ולצייר את כל הסיפור לפי הוראות הקוראים", הספיק גילר לבשר לנו לפני שנכנס לתוך הטירוף הנ"ל, "גם הפעם אין לי מושג לאן זה יתפתח, אבל זה כל הכיף".

אתם מוזמנים להצטרף למשחק.

Post by ‎חגילר‎.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully