טלוויזיית אנדרואיד של טושיבה - לא כל-כך חכמה

ה-L4300 הוא פשוט מוצר לא מוצלח. אם טושיבה רצתה להכניס אנדרואיד לתוך המסך ולחסוך על בניית אפליקציות משלה, היא הייתה צריכה להתאמץ הרבה יותר ■ כרגע זה נראה שמישהו פשוט זרק את האנדרואיד מהסמארטפון לתוך הטלוויזיה וקיווה שזה יעבוד

קטגוריית הטלוויזיות החכמות (סמארט טי.וי), תפסה את יצרניות הטלוויזיה לא מוכנות. שילוב של יכולות חכמות במסך דורש מעט יותר מדפדפן אינטרנט וחיבור אלחוטי לאינטרנט - יש צורך בהטמעת אפליקציות ושירותים שונים שיהפכו את החוויה לעשירה יותר. בטושיבה החליטו ללכת על שילוב מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל מגרסת הטאבלט/סמארטפון, לתוך מסך הטלוויזיה. התוצאות לא חיוביות.

אנדרואיד: הטלוויזיה מורכבת משני ממשקים: זה של האנדרואיד מבית גוגל וממשק הגדרות המסך של טושיבה. שניהם לא עובדים יותר מדי טוב. אנדרואיד היא מערכת הפעלה, שלפחות כרגע, ללא התאמות שונות (הכוונה לא לגרסת אנדרויד טי.וי העתידית), לא באמת נותנת חוויה נוחה כשיושבים על הכורסא בסלון. במה זה מתבטא? היבואן ניופאן מספק עם המסך מקלדת ועכבר של מחשב.

לא הרבה אנשים רוצים לתפעל טלוויזיה בצורה כזו. הדרך הנוחה היא כנראה הפעלה קולית, אבל כרגע אף אחד לא מציע פתרון טוב בעברית. כבר עכשיו אפשר להגיד שהמקלדת והעכבר לא עוזרים. טושיבה גם מציעה שלט נוסף (כן, לערכה מצורפים שני שלטים, עכבר ומקלדת). מדובר בשלט קטן עם מעט כפתורים, המאפשר באמצעות ג'ויסטיק קטן שליטה בממשק. עמוד הבית של הטלוויזיה (במקרה שמבצעים את ההפעלה מהשלט הקטן), דווקא חביב מאוד לעין.

יש כאן 9 אייקונים המאפשרים גישה לאפליקציות יו-טיוב, דפדפן אינטרנט, נגן מוזיקה של גוגל ותיקיות וידיאו, מוזיקה ותמונות.

ממשק: אי אפשר להבין איך החברה בנתה ממשק שבו חיווי עוצמת הסאונד הוא מלבן אפור גדול מאוד, שמסתיר את רוב התרגום לשניות בודדות. טושיבה טרחה לגייר את הממשק הפנימי של המסך ובהחלט שאפו על כך, אבל חבל שהיא לא מאפשרת לקרוא קבצי תרגום (SRT) בעברית כאשר רוצים לראות תכני וידיאו שהורדו מהאינטרנט.

מצד שני, יש אפשרות להפעיל קבצים מהסוג הזה באמצעות אפליקציות חיצוניות, חלקם עובדים טוב יותר וחלקם פחות.

בניופאן מתגאים בכך שהם ביצעו התאמות לאפליקציות מקומיות, כמו גלובס, מאקו או נענע למסך הטלוויזיה. לא ברור איזו התאמה נעשתה, כי נראה כאילו האפליקציה פשוט נמתחה ממסך סמארטפון למסך 50 אינץ', וזה לא נראה טוב.

תמונה: קיווינו שלפחות התמונה ב-L4300 תהיה טובה, אבל גם כאן אין בשורות יותר מדי חיוביות. בשידורי טלוויזיה רגילים (SD) של ערוץ 2 או 10, התמונה לא מספיק נקייה ורואים מעט מריחות על הדמויות. גם בשידורי HD לא ממש נפלנו מהכיסא, התמונה אומנם טובה יותר, אבל עדיין היא לא מספיק נקייה והצבע השחור דהוי.

סאונד: הסאונד בינוני ומטה ויחסית חלש.

עיצוב: המסגרת לא ממש דקה וישנה בעיה קלה ברגלית: המסך לא תמיד עומד ישר ומתחיל להתעקם מעט למטה. יש כאן רק שתי כניסות HDMI. בימנו שרוצים לחבר מספר מוצרים למסך, זה ממש לא מספיק.

בשורה התחתונה: ה-L4300 הוא פשוט מוצר לא מוצלח. אם טושיבה רצתה להכניס אנדרואיד לתוך המסך שלה ולחסוך על בניית אפליקציות משלה, היא הייתה צריכה להתאמץ הרבה יותר. כרגע זה נראה שמישהו פשוט זרק את האנדרואיד מהסמארטפון לתוך הטלוויזיה וקיווה שזה יעבוד.

מחיר: 4,800 שקל.

ציון: 6.