וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: משקפיים שיעזרו לעיוורים לראות

TECH

5.8.2014 / 10:10

גוגל העניקה חצי מיליון יורו לפיתוח ושיווק המשקפיים, שמסייעים ללקויי ראייה לקרוא מספרי אוטובוסים ולזהות את פני יקיריהם. האם המשקפיים המפורסמות מ"מסע בין כוכבים" הופכות למציאות?

מסע בין כוכבים - ג'ורדי לה פורג'. imdb
ההשראה. מתוך "מסע בין כוכבים"/imdb

הטכנולוגיה העכשווית מאפשרת לא מעט הקלות על חייהם של נכים, חירשים, עיוורים ושאר בעלי מגבלות. כבר דיווחנו כאן שחברת מיקרוסופט מפתחת קשת לשיער לעיוורים - שמתקשרת עם הסביבה וכך מובילה את החובש אותה למחוז חפצו. אך כעת הדיבור הוא על משקפיים חכמים שלא רק יובילו את העיוורים - אלא ממש יאפשרו להם "לראות", כך פורסם בדיילי מייל הבריטי.

מדובר במשקפיים שמזכירים את ה"משקפיים" שהרכיב ג'ורדי לה פורג' העיוור מהסדרה "מסע בין כוכבים", ובאמצעותן הצליח לראות. מצלמה תלת-ממדית המורכבת על המשקפיים קולטת עצמים מהסביבה הקרובה ומשרטטת אותם בקווים מובלטים וברורים על פנים עדשות המשקפיים, באופן כזה שחלק גדול ממבעלי לקות ראייה - שמסוגלים לפענח רק סימנים ברורים וקרובים אליהם - יכולים לזהות. באופן כזה הם יוכלו לקרוא שלטי חנויות או מספרי אוטובוס, וגם לזהות פנים של קרובים אליהם.

המוצר זכה בתחרות חידושים של חברת גוגל לצרכי צדקה, וקיבל חצי מיליון יורו לפיתוח ולשיווק לשוק הרחב. מדובר בפרויקט משותף של אוניברסיטת אוקספורד והקרן הלאומית לעיוורים בבריטניה, ווהכסף יאפשר להם לייצר 100 יחידות של המשקפיים ולבחון אותם על כ-1,000 נסיינים מקהל היעד. עד כה, הנסיינים שכבר בדקו את המשקפיים דיווחו כי הם זיהו באמצעותם מכרים ישנים, חפצים בסביבתם ואף את כלב הנחייה שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully