וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מיקרוסופט קוראת מיילים

אין פרטיות? מקרה נוסף בו אדם נעצר בעקבות מידע שהעבירה ספקית הדואר שלו למשטרה, על רקע חשד לתוכן פלילי שהתגלה בתיבת המייל שלו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם הם קוראים את המיילים שלכם? ויותר גרוע, אתם עוד משתמשים בשירותי המייל שלהם?/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי גוגל, כעת מתברר שגם מיקרוסופט הלשינה לרשויות על חשוד שנמצאו ברשותו תמונות של פורנוגרפיית ילדים. לפי הדיווח ב-BBC, אמריקאי מפנסילבניה בשנות ה-20 לחייו נעצר ב-31 ביולי לאחר שהמשטרה קיבלה התראה על-ידי מיקרוסופט. אותו אדם מואשם בכך ששמר תמונה פלילית בחשבון ה-OneDrive שלו, וכן ניסה לשלוח שתי תמונות דרך חשבון המייל במיקרוסופט.

עם הזמן מתגלים פרטים על שיתוף הפעולה של חברות שירותי הטכנולוגיה הגדולות עם רשויות החוק, אשר מעמיד בסיכון את פרטיות הגולשים. כזכור, בתחילת השבוע נודע כי גוגל דיווחה אף היא לרשויות בארה"ב על מקרה של שליחת תמונות מסוג פורנוגרפיית ילדים על-ידי אדם שהורשע בעבר בתקיפה מינית של ילד. הנושא מעורר שאלות רבות של תחום חדירה לחיי הפרט, אתמול פרסמנו טור פרשנות משפטית בנושא שכדאי לקרוא גם אם אתם לא עבריינים.

האינציקלופדיה שקופה לציבור

ויקיפדיה. מערכת וואלה!
רק 2 בקשות להסרת תכנים מישראל/מערכת וואלה!

קרן ויקימדיה, האחראית בין השאר להפעלתה של אנציקלופדיית ויקיפדיה, פרסמה אתמול דוח שקיפות ראשון, במסגרתו דיווחה על מקרים של בקשות למידע על גולשים ולהסרת תכנים. הנתונים שפרסמה מתייחסים לתקופת זמן שבין יולי 2012 ליוני 2014.

לפי הנתונים, היא קיבלה 56 בקשות להעברת מידע על גולשים, כאשר רובן (28) היו בקשות רשמיות מגופים לא-ממשלתיים, ואחריהם ברשימה (15 בקשות) מגופים ממשלתיים. עוד לפי הנתונים, 11 חשבונות נפגעו מכך באופן ממשי ו-69 פוטנציאלית, ומידע אודות גולשים הופק שמונה פעמים, כאשר רוב הבקשות הגיעו מארה"ב.

בנוסף, דיווחה ויקימדיה על 304 בקשות לשינוי או הסרת תכנים קיימים – שתיים מתוכן, אגב, הגיעו מישראל, ורוב גדול של 105 בקשות הגיעו מארה"ב ואחריה ניצבת גרמניה עם 50 בקשות. לטענת ויקימדיה, 0% מהבקשות נענו. עוד קיבלה 58 בקשות להסרת תכנים על בסיס הפרת זכויות יוצרים, ו-41% מהן קיבלו מענה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

גוגל רוכשת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוצים עוזרת אישית משלהם לסמארטפונים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

גוגל רכשה את Emu, מפתחת אפליקציית מסרים מיידיים בסגנון וואטסאפ ומסנג'ר הכוללת טוויסט: שילוב של סייעת קולית דמוית סירי באופן מובנה. לפי הדיווח בטק-קראנץ', Emu צפויה להסיר את האפליקציה העצמאית שלה עד ה-25 באוגוסט בעקבות הרכישה, שפרטיה לא פורסמו. ניתן רק לשער שבעולם שבו לאפל יש את סירי, למיקרוסופט יש את קורטנה, העוזרת האישית לווינדוז פון שהוצגה בכנס המפתחים האחרון של החברה באפריל השנה, אולי נוכל לצפות לעוזר אישי מובנה בטלפונים של גוגל.

עוד בנושא גוגל: בג'ימייל התווסף לינק להסרה מרשימת התפוצה (Unsubscribe) בראש המייל, מהלך שיקל על משתמשי ג'ימייל להיפטר מעדכונים שאיבדו רלוונטיות עבורם, אולם פיצ'ר זה תלוי בכך שכפתור Unsubscribe קיים מלכתחילה במקום מסוים במייל, כך שהוא לא יוכל לשמש לכלל המיילים ורשימות התפוצה.

פורסקוור ממשיכה לשנות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קצת מזכיר את הרעיון של YO ועסקים לא?/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפליקציית פורסקוור החלה לעקוב אחרי מיקום הגולשים גם כאשר היא סגורה ואינה בשימוש, דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל". הדבר מתבצע באמצעות שינוי בהרשאות האפליקציה שמגיע עם העדכון האחרון שלה, והוא מהווה עוד נדבך בהפיכתה לפרסומית יותר וישמש בין השאר לשליחת התראות פוש המיידעות את בעל הסמארטפון על מסעדות שהוא מבקר בהן.

כאמור, לאחרונה נודע כי החברה משנה את האסטרטגיה שלה וממקדת את האפליקציה העיקרית שלה בתחום הפרסום וההמלצות, בעוד פיצ'ר הצ'ק-אין שהיה מזוהה עמה הוסר ממנה והועבר לאפליקציה משנית בשם Swarm.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully