וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגורשות 17: עוזבים את הארץ, או את "הארץ"?

TECH

18.9.2014 / 13:02

הישראלים שהצטלמו לקליפ של שממל, בו הם מצהירים שעזבו את הארץ, גילו את עצמם בקליפ פארודי נגד עיתון "הארץ" והתעצבנו. פאנל "מגורשות" מתלבט בסוגיה: האם באמת מותר להשתמש בתמונות שלהם לקליפ עם מסר אחר?

במאי: גיא גורן, צלם: עידו שחם, עורכת: מאיה בן ניסן

בתחילת החודש שחררה להקת שממל ליוטיוב את הקליפ לשירם "ברלין". הקליפ הורכב מקטעים ששלחו להם ישראלים שירדו מהארץ, והם מצטלמים עם שלטים עליהם כתוב "עזבתי ללוס אנג'לס", "עזבנו לברלין" וכו', כשהם רוקדים בהתלהבות. הקליפ עורר לא מעט תגובות ברשת, בין אם בגלל הפגיעה בתחושת הפטריוטיות של גולשים ובין אם בגלל דודו מ"פרפר נחמד" שבצבץ בקליפ לרגע.

אבל זה לא סוף הסיפור.

הגולש יוסי שחר, שמפרסם בעמוד הפייסבוק שלו קריקטורות וקומיקסים שהוא מאייר, העלה לעמוד פארודיה שהכין על הקליפ של שממל. את הכיתוב בשלטים של המצולמים הוא שינה ל"עזבנו את 'הארץ'", כש"הארץ" נכתב בפונט של עיתון "הארץ", כמחאה נגד העיתון בעל האג'נדה השמאלנית. במהלך הקליפ שתל שחר את הכיתובים "אין לנו ארץ אחרת" ו"עוזבים את עיתון 'הארץ'". הקליפ זכה לפופולריות רבה ושותף בעמוד הפייסבוק של "סטטוסים מצייצים".

אבל האנשים שהצטלמו לקליפ של שממל נדהמו לגלות את עצמם מככבים בקליפ פארודי שיוצא נגד עיתון הארץ. הם פנו לשחר בדרישה שיסיר את הקליפ. "הדבר שהכי מפריע לי הוא שעושים שימוש בתמונה שלי ללא רשותי", כתב בפייסבוק תומר אשור, אחד המשתתפים בקליפ, "העובדה שנתתי למישהו רשות להשתמש בתמונה שלי לא הופכת אותה להפקר". התחיל דיון סביב הסוגייה - האם זה בסדר להשתמש בתמונה שלך לצרכי פארודיה, אחרי שנתת אותה לשימוש בקליפ?

שחר מצדו העלה גרסה חדשה של הסרטון הפארודי, הפעם כשפניהם של המצולמים מטושטשים, וכתב "המצולמים ביקשו לטשטש את פניהם מכיון שאין להם דבר נגד עיתון הארץ רק נגד ארץ ישראל. פשוט לא יאמן". לתומר אשור כתוב שחר: "הכנתי את הקליפ בהומור ואני אכן לא מבין איך אנשים מתגאים בכך שהם ירדו מהארץ וזו זכותי".

ופאנל ה"מגורשות" שלנו? הוא תמיד שמח כשיש תירוץ לריב. רחלי בעד שחר, לילך בעד אשור - ואתם?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

במאי: גיא גורן
צלם: עידו שחם
עורכת: מאיה בן ניסן
פאנל: לילך וולך ורחלי רוטנר

בפרק הקודם של "מגורשות": די עם הרשימות המעצבנות בפייסבוק של "עשרת האלבומים שהכי השפיעו עליי"!

עם מי אתם מסכימים יותר - עם רחלי (מימין) או עם לילך (משמאל)?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully