וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייפד החדש מאיים על מפעילות הסלולר?

אפשרות מובנה של כרטיס סים במכשירים החדשים של אפל מאפשרת לבחור מסלול של מפעילת סלולר מבלי לעבור בחנויות

מכשיר אייפד חדש לאחר השקתו, אוקטובר 2014. רויטרס
האייפד החדש/רויטרס

אפל מאפשרת מאז ומתמיד שליחת הודעות SMS בין מכשיריה גם ללא כרטיס סים. לאחר השקת iOS 8 אפל שדרגה את שירות ה-iMessage ואפשרה לה עוד יותר להיות תחלופה ראויה יותר ל-SMS. ההודעות האלו היו מקור הכנסה לאורך שנים עבור חברות הסלולר. אפל הבינה שהיא צריכה לעבוד איתם כדי שהמכשירים שלה יגיעו ללקוחות, אך ג'ובס עצמו צוטט לא פעם בכך שהוא היה מעדיף להעביר ישירות את המכשירים ללקוח עם תוכנית שיחות וגלישה ללא התערבות גורם חיצוני. כעת נראה שאפל בדרך לבטל את הסים או לפחות למזער את ההתעסקות איתו.

השקת האייפד 2 אייר והאייפד 3 מיני בחמישי שעבר עברה יחסית באופן חלק בלי יותר מידי הפתעות, אך היה דבר אחד שאפל פחות התמקדה בו: גרסת ה-GSM\LTE של האייפדים החדשים. אפל מוכרת את גרסת האייפדים עם חריץ סים לכל דבר, אך בארה"ב חתמה החברה הסכם עם המפעילות T-Mobile ,AT&T ורשת Sprint ובאירופה עם רשת EE נרתמת לשירות. המשמעות, הלקוחות רוכשים את האייפד ובבית בעזרת ההגדרות עצמם ובאמצעות הסים של אפל שכבר יגיע כנראה בתוך המכשיר, הם יוכלו לבחור לאיזה מפעילה להתחבר ביחד עם התוכנית הנלוות.

אייפד אייר 2, מפעילות סלולר, ipad air 2, אפל. אתר אפל, צילום מסך
אפשרות בחירת מפעילה באייפד אייר 2/צילום מסך, אתר אפל

הדבר עלול לפגוע במפעילות בכך שללקוחות לא תהיה איתן אינטראקציה, ולכן המפעילות יצטרכו להיות אטרקטיביות בתוכניות שהם מספקות לאייפדים מבלי לדבר עם הלקוח.
יש לקוות שהאפשרות תתווסף בעתיד להגיע גם לאייפונים, אך לא נמסר מידע נוסף בעניין. מנכ"ל FreedomPop, חברות טלפוניה חינמית מבוססת אינטרנט, סטפן סטוקולס מסר למגזין פורבס ש"אין שום סיכוי בעולם שהסים הזה יגיע לאייפונים", שזה נראה כמו איימת המפעילות באשר הם.

אתר the next web מזכיר כי הרעיון של אפל לא ממש חדש. במדינות רבות במזרח נהוג להחזיק שני כרטיסי סים בסמארטפון אחד, לרוב עבור עלויות מופחתות בשימוש. בהודו למשל, קיים גאדג'ט המאפשר "לגנוב" מידע מכמה סימים (עד 6) ולהטמיע אותו בסים יחיד "קסום", כך ניתן לעבור בין מפעילות על אותו הסים.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully