וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אקוניס ישלם 16,500 שקל פיצוי לגולשת אותה כינה "כעורה וחצופה"

27.4.2017 / 16:08

שבעה חודשים לאחר שהגיב לגולשת בעמוד הפייסבוק שלו, וכינה אותה אישה חצופה וכעורה בעלת דעה חולנית, בית המשפט חייב את שר המדע לשלם פיצוי

עריכת וידאו: ניר חן

בחודש ספטמבר 2016 הגיבה הגולשת, בתיה שפי גוטליב, לפוסט של שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, וכתבה: "אני לא שולחת אותך אז תרגיש חופשי להישאר". הפוסט של השר עסק בביקורו בארה"ב. בתגובה ענה לה השר, בכבודו ובעצמו (כך עולה מכתב ההגנה): "צוות אקוניס: את אישה חצופה וכעורה. אף אחד לא שאל את דעתך החולנית".

שפי גוטליב החליטה לתבוע את השר אקוניס והיום בית המשפט חייב אותו לשלם פיצוי בגובה 16,500 שקלים. "בית המשפט בעצם לא כיבד את החסינות של השר כי זה נכתב שלא במסגרת תפקידו", אומר לוואלה! TECH עו"ד גיא אופיר, המייצג את שפי גוטליב.

לדברי עו"ד אופיר, "בכתב ההגנה הוא כתב שהוא נכנס למונית בניו יורק ואיבד את העשתונות לרגע ופרסם את התגובה הגסה שלו בעצמו. למרות שנכתב 'צוות אקוניס' הוא כתב את זה. הוא אישר את זה בכתב ההגנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתיה שפי גוטליב. "שמי הטוב נפגע"./מערכת וואלה!, צילום מסך

"נראה שגם לשופט עדי הדר קצה נפשו מהתבטאיות גסות ונמוכות של נבחרי ציבור. מי יודע, אולי סנונית ראשונה זו, תבקיע את ההסתתרות מאחורי חסינות, ונבחרי יתחילו להפנים שהם יכולים לשלם על התבטאויות אלו", כתב עו"ד אופיר בעמוד הפייסבוק שלו.

79א הוא פסק דין לא מנומק, לפיו הצדדים הסמיכו את השופט לפסוק פיצוי לאחר הגשת כתב התביעה, וכתב ההגנה, ללא שנערכו הוכחות. המשמעות היא שהפיצוי נקבע ללא הוכחת נזק, אבל נראה שהשר יצא יחסית בזול מאחר ובהליך זה השופט יכול היה לפסוק פיצוי של עד 150,000 שקלים.

מלשכת השר נמסר בתגובה: "בית המשפט לא דן ולא התבקש להכריע בשאלת חסינות השר בקיומו של לשון הרע. התובעת תבעה מאה חמישים אלף שח, בית המשפט ביקש את הסכמת הצדדים שלא להכריע בבקשה ולפסוק על דרך הפשרה והשר נעתר לכך. בית המשפט פסק 12.500 אלף שח והשר ישמח לתרום אותם לכל מטרה ציבורית ציונית ראויה שתציע התובעת"

לפי פסק הדין, חלוקת הפיצוי היא: 12,000 שקלים בתוספת אלף שקלים (מחצית האגרה) לתובעת ושכר טרחה בסך 3,500 שקלים.

בתגובה לתגובת השר אקוניס, אמר עו"ד גיא אופיר המייצג את התובעת: "לא תרומה ולא נעליים, זה פיצוי והוא צריך לשלם את זה. לא ישלם את זה - הוצאה לפועל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הפוסט שהתחיל את הכול

"אנשים כותבים לי שאני תת רמה"

בראיון לאולפן וואלה! NEWS, אמרה בעבר שפי גוטליב כי "המתנתי חודשים להתנצלות פומבית או אישית, גינוי מהשר או מהמפלגה שהוא מצייג, גינוי על ההתנהלות הזאת והשיח שפרץ בעקבות זאת. לא שמעתי או קיבלתי התנצלות". היא הוסיפה כי לא רצתה להגיע לידי תביעה משפטית, אך מכתבים ששלחה גם לשר אקוניס עצמו וגם למפלגת הליכוד לא הביאו לתגובה מצד גורם כלשהו.

בעקבות הדברים התראיין אקוניס בתכנית "המזנון" ברשת ב', שם ביקש להתנצל בפני גוטליב: "סליחה, לא התכוונו. אני מתנצל בפני הגברת גוטליב. אני מנצל את הבמה להתנצל בפניה, ביקשתי לעשות זאת באופן אישי, לצערי היא לא מצאה לנכון לקבל את שיחתי מארה"ב. זה חודש אלול, חודש הסליחות, זה היה לא ראוי ואם צריך אני מתנצל ומקווה שההתנצלות תתקבל".

בכתב התביעה צוין כי שפי גוטליב "גמלאית, עם שיתוק בפניה". "כל 'פשעה' של התובעת היה שהחליטה להגיב לסטטוס שפרסמו בעמוד הפייסבוק", נכתב עוד, "תוך שהיא עשתה שימוש בשפה ראויה לשמה מבלי להשמיץ את שמו של השר".

שפי גוטליב כתבה את דעתה בדף הפייסבוק של השר, ונענתה בתגובה: "צוות אקוניס: את אישה חצופה וכעורה. אף אחד לא שואל את דעתך החולנית". "עד היום אני מקבלת תגובות בפייסבוק", סיפרה שפי גוטליב, "אנשים כותבים לי שאני תת רמה, בחנויות מזהים אותי פתאום. זה מביך".

לדבריה, "אין כאן עניין פוליטי. אני אזרחית, ומגיע לי להביע עמדה ואני עושה זאת בצורה מנומסת". היא הוסיפה כי השר כתב בפייסבוק שהוא "יוצא בשליחותכם", והיא הגיבה כי לא היא שלחה אותו, והוא יכול להישאר. "מי שעומד בראש משרד ומחליט להיות אישיות פוליטית צריך להבין שלא כולם מסכימים בעמדתו, לא צריך להגיד למישהו כעור".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully