וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבון האינסטגרם "הילדים העשירים של טהרן" מואשם במהומות נגד השילטון באיראן

10.1.2018 / 8:50

האם חשבון האינסטגרם "הילדים העשירים של טהרן" הוא אחת הסיבות לפרוץ המהומות האחרונות באיראן? בעוד ילדי האלפיון העליון משוויצים בעושרם ומגלים אהדה לממשל האיראני הנוכחי - בני מעמד הפועלים זעמו ויצאו להפגין נגד הפערים הכלכליים במדינה

therichkidsoftehran

גל הפגנות נגד השלטון באיראן הוציא לרחובות מתנגדים שמחו על אחוזי האבטלה הגבוהים, השחיתות הממשלתית, האינפלציה והפער הכלכלי הגדול שהוביל את האלפיון העליון להתעשר על חשבון האדם הפשוט. באופן מפתיע - או שלא - אותו המון זועם מפנה אצבע מאשימה לחשבון האינסטגרם הפופולרי "הילדים העשירים של טהרן", בו מתפרסמות תמונות של צעירים איראנים עשירים שמשוויצים בעושרם, נוסעים במכוניות יוקרה, מפזרים מזומנים, חיים בארמונות, לובשים בגדי מעצבים וטסים בכל העולם.

העם האיראני מפנה את זעמו כלפי הנוער העשיר בבירה - מספר לא גדול של אנשי דור ה-Y מהמשפחות העשירות במדינה שמנופפים בלי בושה במה שיש להם בזמן שהאזרח הרגיל סובל מרעב ומדוכא מהשלטון. לפי הדיווחים בתקשורת הבריטית, יש במדינה מי שטוענים שעמוד האינסטגרם המרכז את תמונותיהם הוא בין הגורמים למחאה האנטי-ממשלתית שפרצה באיראן בחודש שעבר.

עוד בנושא:

הפערים הכלכליים בין המעמדות באיראן גדלו באופן משמעותי לאורך העשור האחרון. ההפגנות - בהן נהרגו לפחות 21 אנשים במהלך עימותים עם כוחות המשטרה - היו לגדולות ביותר שנראו באיראן מאז הבחירות לנשיאות ב-2009.

במאמר שפורסם ב"ניו יורק טיימס" שכותרתו "מדוע איראן מפגינה?", העיתונאי אמיר אחמדי אראניאן סיפר שבעשורים הראשונים שלאחר מהפכת 1979, מי שמעלו בכספים והרוויחו מהמדינה המושחתת שמרו עליה בשפל שלה, "לילדי המילניום, לעומת זאת, בקושי אכפת. איראנים צעירים עשירים מתנהגים כאילו הם האריסטוקרטים החדשים של טהרן, כאילו אינם מודעים למקורות העושר שלהם. בחוצפתם הם נוהגים במכוניות פורשה ומזראטי לאורך טהרן, לנגד עיניהם של עניי העיר ומציגים את עושרם באינסטגרם. האיראנים רואים תמונות של בני משפחות השלטון שותים ומבלים להם בחופים ברחבי העולם, בעוד בנותיהם נעצרות על כיסוי ראש שנפל ובניהם נכלאים על קניית אלכוהול".

לחשבון האינסטגרם השערורייתי יש יותר מ-132 אלף עוקבים, שנחשפים מדי יום לחיי האליטה האיראנית. מנהלי העמוד הואשמו בעבר בהצגת תמונות מזויפות ותמונות שנגנבו ממקורות אחרים, במיוחד לאור העובדה שהרבה מהצעירים שנראים מנופפים במה שיש להם כלל לא עומדים בחוקי הצניעות המחמירים של איראן, כגון נשים צעירות ללא חג'אב מדגמנות בביקיני על שפת הבריכה.

כשב"מייל אונליין" פנו למנהלי חשבון האינסטגרם של הילדים העשירים של טהרן בינואר 2016, האדם או האנשים שמאחוריו טענו שכל תמונה שמציגה צעירים שותים או נשים לבושות בביקיני צולמו מחוץ למדינה האסלאמית. אולם, הם סירבו לתת פרטים אודות הצעירים המופיעים בתמונות בטענה שהם מחויבים לשמור על אנונימיות ולכן לא ניתן לאמת דרך גורם חיצוני שהתמונות אכן צולמו מחוץ למדינה. בנוסף, בעוד בני מעמד הפועלים האיראני מוחה נגד הממשל - ילדי העשירים, מן הסתם, דווקא תומכים בו מה שעוד יותר מדגיש את הניתוק המוחלט שקיים בין שני המעמדות.

בראשון האחרון, משמרות המהפכה האסלאמית דיווחו שההפגנות דעכו. בהצהרה שפורסמה באתר הרשמי, הכוח האשים במהומות את התסיסה בארה"ב, בישראל ובערב הסעודית, כמו גם את קבוצת האופוזיציה, ארגון הטרור "המוג'אהדין ח'לק" ותומכי המלוכה שהופלה במהפכה האסלאמית של 1979. משמרות המהפכה הם כוח צבאי איראני שתפקידו העיקרי להגן על המשטר האסלאמי השיעי הקיים כיום במדינה. רבים מהמפגינים מחו על התקציב הגדול המוענק למשמרות המהפכה ועל המנהיג העליון עצמו, עלי ח'אמנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully