וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקוונים את הרדיו

הרדיו של Revo, שקולט את התחנות מהאינטרנט דרך הרשת האלחוטית, לא חף מחסרונות, אך בכל זה מצליח להרשים

אמצעי תקשורת ישנים כמעט ולא מתים. במאה השנים האחרונות, רק הטלגרף הלך לעולמו, וגם זה קרה רק בתחילת העשור. כל השאר? הם עוד כאן, אבל הייעוד והדרך בה אנחנו צורכים אותם משתנים. קחו, למשל, את הרדיו: מאמצעי תקשורת מרכזי בתחום החדשותי והחינוכי, הפך הרדיו למדיום בידורי ככל שגדל השימוש בטלוויזיה ובאינטרנט.

יש לו, לרדיו, את היתרונות שלו: כדי לצרוך את תכניו, צריך להשתמש רק בחוש אחד, מה שמאפשר לכם להיות מודע יותר לסביבה שלכם – דבר אידאלי בנסיעות או כשאתם עושים משהו בנוסף להאזנה.

אבל כל הסיפור הזה עם מקלטי FM, אנטנות והיעדר קליטה מתחיל להעיק, במיוחד כשיש לנו אלטרנטיבות בדמות נגנים ניידים למוזיקה ומכשירי סלולר לצריכת חדשות. כך קיבלנו את הרדיו האינטרנטי – אלפי תחנות רדיו שבמקום לשדר לאוויר משדרות לתוך שקע האינטרנט הקרוב. ולא רק תחנות קטנות – שממילא לא היו יכולות להרשות לעצמן ציוד שידור, עושות את זה. גם התחנות הוותיקות שמשדרות לאוויר, החלו להעביר את שידוריהן גם באינטרנט.

הרדיו עובר לאינטרנט

מושא ביקורתנו להיום הוא Mondo Wi-Fi של חברת Revo הבריטית – מקלט רדיו אינטרנטי שמתחבר לכל רשת אלחוטית, ויכול להוציא את האות שלו לרמקולים חיצוניים. הפרט הזה חשוב, כיוון שיש כיום לא מעט מכשירים דומים שמסתפקים ברמקול המובנה, מה שמונע מהאודיופילים שבינינו את ההנאה שבצליל נקי.

'מונדו', שאת צורתו ניתן לתאר כ"עגולה כזו", דווקא נראה ממש לא רע. המסך שלו – שתי שורות גודלו, מואר בצורה טובה והאותיות ברורות גם ממרחק של מספר מטרים. על פני המכשיר תוכלו למצוא, מעבר למסך, רק 5 כפתורים שמאפשרים לכם לתפעל כמעט את כל הפונקציות שלו, אבל רוב הסיכויים שתשתמשו בשלט המובנה, שמאפשר שליטה נוחה יותר וכולל גם 5 כפתורים ייעודיים לתחנות שמורות בזכרון.

חוץ מאלפי תחנות הרדיו האינטרנטי שיש למכשיר, תוכלו להשתמש בו כדי לשאוב את ספריית המוזיקה ממחשבים שנמצאים ברשת הביתית, בהנחה ושיתופה הוגדר כהלכה. בשירים האלה, בהם אתם צריכים יותר שליטה מסתם האזנה, השלט המובנה יעזור גם כאן, עם מספר אופציות ייעודיות.

מסננים את קהל היעד

ועכשיו, אחרי שהבנו מה המכשיר עושה, הגיע הזמן לספר כמה טוב הוא במשימות האלה. התשובה מסובכת קמעה. מטרת הביקורות בכלל, וביקורת הזו בפרט, היא לא להגיד "מוצר טוב" או "מוצר רע", אלא להגיד למי הוא מתאים. וכאן זה יותר רלוונטי מבמקרים אחרים, כי יש קבוצת אנשים שתתאהב במונדו ממבט ראשון וקבוצה אחרת לה הוא כלל לא מתאים.

נתחיל מכך שאין לרדיו האינטרנטי הזה רמקול מובנה. זה נעשה, כנראה, משיקולים של מקום ועיצוב. במקום זה, תאלצו לחבר אליו רמקולים חיצוניים או אוזניות. אי אפשר להגיד שהיעדר הרמקול הוא חסרון, אבל כאמור, הוא פוסל את המכשיר עבור לא מעט אנשים.

הדבר השני שלא ימצא חן בעיני חלק מקהל היעד הפוטנציאלי הוא היעדר התחכום. יש כיום בשוק לא מעט מוצרים שמאפשרים להגדירם דרך הרשת הביתית, ולהוסיף באופן ידני תחנות שלא נמצאות במאגר. כדי לעשות זאת כאן תצטרכו ללכת לאתר של החברה שמנהלת את רשימת התחנות בה הרדיו הזה משתמש ולהציע להם להכניס את התחנה שלכם – דרך מסובכת קמעה.

יש למכשיר הזה גם כמה חסרונות טכניים פשוטים. הראשון הוא שמקלט הרשת האלחוטית של מונדו חלש יחסית – קיר בטון אחד עוצר אותו, ואילו המחשב הנייד שלי עדיין טוען שעוצמת האות היא טובה מאוד. החיסרון הטכני השני הוא שהשלט כאן לא פועל באמצעות גלי RF, אלא באמצעות נורית אינפרה-אדומה, מה שמצריך מכם להיות מול המכשיר כדי לשלוט בו.

לא רק שליליות

בצד הנחמד יותר של המשוואה יש את מהירות הפעולה הגבוהה יחסית, מצב שינה, שעון מעורר ואפשרות לעדכן את הקושחה של המכשיר. כמו כן, הוא תומך לא רק בתחנות שמשדרות בלייב, אלא גם בכאלה שמאפשרות לכם להאזין לתוכניות ששודרו כבר. בכל אלה, איכות הצליל תהיה טובה מאוד הן אם תשתמשו ברמקולים טובים והן אם תחברו אוזניות.

את התחנות עצמן תוכלו לחפש על פי מיקום ממנו הן משדרות והז'אנר בו סווגו. בדרך כלל הסיווג נכון, אבל לפעמים יש קוריוזים כמו סיווגה של תחנת הרדיו המקומית 'לב המדינה' בקטגוריה "למבוגרים". בסך הכל, קל מאוד למצוא תחנה שמשדרת משהו שאתם אוהבים, וחיפוש של תחנות שמשדרות ממקומות אקזוטיים הוא עיסוק משעשע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

סיכום

כאמור, מונדו הוא לא מכשיר המוני. המחיר שלו – 699 ש"ח, לא גבוה יחסית לכמה ממתחריו הבולטים, אבל אלה הם כמעט 700 שקלים על משהו שרבים מאיתנו עדיין לא מרגישים בחסרונו. ובכל זאת, אם אתם רוצים רדיו אינטרנטי שמחובר למערכת הסטריאו שלכם ומאפשר להזרים גם קבצים מהספרייה של המחשב, מדובר בפתרון טוב.

להשיג ברשת באג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully