וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יעזור כלום - חברת החשמל תספק אינטרנט"

21.2.2011 / 11:14

בנאום בכנס איגוד האינטרנט הישראלי אמר שר התקשורת משה כחלון כי למרות ניסיונות הטרפוד - חברת החשמל תספק תשתית

"הרכבת יצאה לדרך. למרות שניסו לטרפד את זה ואיימו בבג"צים, לא יעזור שום דבר. חברת החשמל תספק אינטרנט בסיבים אופטיים". כך הכריז הבוקר (ב') שר התקשורת והרווחה משה כחלון בכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי. בנאומו הדגיש כחלון את פיגורה של ישראל בתשתיות האינטרנט ואת נחיצותו של הפס הרחב. "במדינות כיפן או קוריאה, ב-60% מהשטח פרוסים סיבים אופטיים, בהשקעה של המדינה. גילו שם שכל תוספת של 10 מגה-בייט ברוחב הפס העלתה את הצמיחה במדינה באחוז וחצי. אפשר רק לדמיין מה זה יכול לעשות בישראל. כאן נתוני מהירות הגלישה מתסכלים. צריך להגיד את האמת, אנחנו במקום לא טוב. מהירות הגלישה הממוצעת היא 1.5 מגה-בייט ורק 20% גולשים ב-3 מגה-בייט. כשהגעתי לתפקיד ביקשתי מהחברות להשקיע בתשתיות. התשובה שלהן הייתה "מי צריך 50 מגה? מי ישתמש בזה? מספיק מה שיש, אנשים מרוצים". זה נכון, כי אין להם לאן ללכת. או הוט או בזק. השוק מחולק בין השתיים".

"בישראל אנחנו מתמחים בתוכנות, אפליקציות, כל החדשנויות. לא יכול להיות שבתשתיות נהיה מאחורנית. אותי ואתכם זה לא צריך לספק. לא צריך לשאוף לבינוניות בתחום הזה. אנחנו יודעים ומסוגלים להגיע עם סיבים אופטיים לכל בית ועסק ולתת את השירות הזה, שיהיה ברכה לכולם – לאקדמיה, לצבא, לרפואה, לתרבות, לחינוך".

"הפיילוט עבד בצורה מדהימה"

השר כחלון סיפר שהדיונים בנושא רישיון אספקת האינטרנט לחברת החשמל לקחו כשנה וחצי עד שהתקבלה ההחלטה. לאחר מכן ערכה חברת החשמל פיילוט בקריית שמונה ל-150 בתי אב. "זה עבד בצורה מדהימה", אמר. "בבית ספר בעיר שיש לו את הפס הרחב – הציונים של התלמידים השתפרו והם גבוהים יותר מאשר בבתי ספר שאין להם".

בנוגע ללוחות הזמנים ושיטת המכירה של החיבור דרך חברת החשמל אמר כחלון כי בימים הקרובים יתקיים מכרז בו ייבחר משקיע מבחוץ, שיהיה הבעלים של השירות, עם שליטה של 51% ובלעדיות על התשתית. תוך חמש עד שבע שנים יהיו פרוסים סיבים אופטיים ברוב המדינה. "החברות יכולות לעמוד בזה. לחברת החשמל יש רובוטים שמסוגלים לפרוס כל אחד 4 קילומטר ביום של סיבים אופטיים. אנחנו רוצים לתת למשקיע תמריצים. פחות מעניין אותנו כמה הוא ירוויח, יותר מעניין שתהיה תשתית של פס רחב במדינת ישראל".

"כשיהיו לחברת החשמל לקוחות פרטיים – היא תעדיף אותם"

"למרות שזה בסמכותי, אני לא מתכוון לאפשר לחברת החשמל למכור ישירות לצרכנים אלא רק לחברות, בסיטונאות", אמר השר. "כשיהיו לחברת החשמל לקוחות פרטיים – היא תעדיף אותם. לי יותר חשוב שימכרו בסיטונאות לחברות ושאלו ימשיכו לספק. השוק הסיטונאי הזה הוא דבר מחויב המציאות, כי אחרת ספקיות האינטרנט לאט לאט יצאו מהמשחק, ואנחנו לא רוצים את זה. רוצים כמה שיותר שחקנים, כמה שיותר חדשנות. אנחנו פתוחים להכל ורוצים תחרות. כל מה שטוב לתעשייה אנחנו נעשה בלי להתחשב כמה זה מרוויח או מכביד על המתחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully