וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ספד למייסד אפל: "בכשרונו שינה את העולם"

עמיתים ומי שנחשבו ליריביו של סטיב ג'ובס ספדו לו לאחר שהלך לעולמו: "זה היה כבוד מטורף לעבוד איתו", אמר ביל גייטס. מארק צוקרברג כתב בפייסבוק שלו: "תודה על היותך מורה דרך וחבר"

בווידאו: מייסד אפל סטיס ג'ובס הלך לעולמו/צילום: רויטרס, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צילום: רויטרס, צילומים מאתר יוטיוב, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

חברת אפל, שסטיב ג'ובס היה מייסדה, היא זו שהוציאה הלילה (חמישי) את ההודעה על מותו: "אנו מצרים מאוד להודיע כי סטיב ג'ובס הלך לעולמו היום", נכתב, "הגאונות, התשוקה והאנרגיה של סטיב היו מקור לאינספור חידושים שמעשירים ומשפרים את חיי כולנו. העולם טוב יותר ברמה אותה אי אפשר לכמת בזכות סטיב".

ג'ובס הלך לעולמו כשהוא בן 56. האיש, שהקים את אפל והיה אחראי בולט להצלחתה, נאבק בשנים האחרונות במחלת הסרטן, כשהוא לוקח מספר חופשות מחלה ארוכות ומתוקשרות מניהול אפל.

עוד על מותו של סטיב ג'ובס
מייסד אפל סטיב ג'ובס הלך לעולמו
המופע של סטיב: תחנות בחייו של מייסד אפל

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ספד לג'ובס: "סטיב היה אחד הממציאים האמריקאים הגדולים ביותר - אמיץ מספיק כדי לחשוב בצורה שונה, נועז מספיק כדי להאמין שהוא יכול לשנות את העולם, ומוכשר מספיק כדי לעשות זאת. על ידי בניית אחת החברות המצליחות בעולם מהמחסן שלו, הוא הדגים את הרוח של כושר המצאה אמריקאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בהודעה שהוציא הבית הלבן בשמו, המשיך אובמה: "סטיב אהב לומר שהוא חי כל יום כאילו היה זה היום האחרון שלו. בגלל שעשה זאת, הוא שינה את חיינו, הגדיר מחדש תעשיות שלמות והגיע לאחד ההישגים הנדירים בהיסטוריה האנושית: הוא שינה את הדרך בה כל אחד מאיתנו רואה את העולם. העולם איבד איש חזון. ויכול להיות שאין מחווה גדולה יותר להצלחתו של סטיב מאשר העובדה שחלק גדול מהעולם גילה על פטירתו באמצעות המכשיר אותו הוא המציא. מישל ואני שולחים את תנחומינו ואת תפילותנו לאשתו של סטיב - לורן, למשפחתו וכל אלה שאהבו אותו".

"משאיר מאחוריו חברה שרק הוא היה יכול לבנות"

את חופשתו האחרונה מאפל לקח ג'ובס החל מינואר 2011, כשהוא משאיר את הניהול היום-יומי של החברה בידי סמנכ"ל התפעול של החברה, טים קוק. באוגוסט ביקש להתפטר מתפקיד המנכ"ל, ולמנות את קוק למחליפו הקבוע.

קוק שלח הודעה לעובדי אפל ובה נכתב: "אפל איבדה גאון יוצר ובעל חזון, והעולם איבד אדם מופלא. אלה מאיתנו שהתמזל מזלם להכיר את סטיב ולעבוד עמו איבדו חבר יקר ומורה מעורר השראה. סטיב משאיר מאחוריו חברה שרק הוא היה יכול לבנות, ורוחו תמיד תהווה את הבסיס של אפל. אנו מתכננים חגיגה של חייו הבלתי-רגילים של סטיב עבור עובדי אפל שתתקיים בקרוב. אין מילים שיכולות לתאר את העצב שלנו לאחר מותו של סטיב או את אסירות התודה על ההזדמנות לעבוד עמו. אנו נכבד את זכרו באמצעות הקדשת עצמנו להמשך העבודה אותה הוא אהב כל כך".

טים קוק וסטיב ג'ובס. רויטרס
סטיב ג'ובס עם טים קוק/רויטרס

מנכ"לה לשעבר של חברת מיקרוסופט, ביל גייטס, אמר כי "מלינדה ואני מוסרים את תחומנו הכנים למשפחתו וחבריו, ולכל מי שג'ובס נגע בו באמצעות עבודתו".

גייטס, שנחשב במשך שנים רבות ליריב של ג'ובס, סיפר כי "סטיב ואני נפגשנו לפני כ-30 שנים, והיינו עמיתים, מתחרים וחברים במשך יותר ממחצית חיינו. רק לעיתים נדירות מתגלה לעולם מישהו שמשפיע ברמה בה סטיב השפיע, השפעה שאת תוצאותיה נראה למשך הרבה דורות הבאים. עבור אלה מאיתנו שהיו ברי מזל מספיק כדי לעבוד איתו, היה זה כבוד גדול בטירוף. אני אתגעגע לסטיב מאוד".

המנכ"ל הנוכחי של מיקרוסופט, סטיב באלמר, הוציא הודעה בה כתב: "אני רוצה להביע את תנחומי בעקבות פטירתו של סטיב ג'ובס, אחד ממייסדי התעשייה שלנו ואיש חזון אמיתי. ליבי יוצא אל משפחתו, לכל עובדי באפל וכל מי שעבודתו של ג'ובס נגעה בו".

"אדם ענק עם הישגים כבירים וגאונות מדהימה"

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, פרסם עדכון בפרופיל שלו ברשת החברתית: "סטיב, תודה לך על היותך מורה דרך וחבר. תודה על שהראת כי מה שאנחנו בונים יכול לשנות את העולם. אני אתגעגע אליך".

לארי פייג', מנכ"ל גוגל, פרסם עדכון בפרופיל גוגל+ שלו בו כתב: "אני מאוד, מאוד עצוב לשמוע את החדשות על סטיב. הוא היה אדם ענק עם הישגים כבירים וגאונות מדהימה. תמיד נראה היה כי במעט מאוד מילים הוא יכול היה להגיד את מה שהיית צריך לחשוב לפני שחשבת את זה בעצמך. המיקוד שלו על חווית משתמש מעל הכל תמיד היווה השראה עבורי. היה זה נחמד מאוד מצידו לפנות אלי כשהתמניתי לתפקיד מנכ"ל גוגל ולהשקיע את זמנו במתן עצות וחלוקת הידע אפילו שהוא לא היה ברי. מחשבותי ומחשבות גוגל הן עם משפחתו ועם משפחת אפל כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully