וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרגול מגיע לאייפון

7.11.2011 / 13:23

משחק קלפי הכדורגל הפופולרי הופך גם לווירטואלי. אפליקציה חדשה מזהה קלפים פיזיים ויוצרת עותק דיגיטלי על המכשיר

לאחר 15 שנה ו-82 מיליון מעטפות קלפים שנמכרו – ה"סופרגול" הופך לווירטואלי ונכנס לאייפון. במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר (ב') בתל-אביב השיקו החברות PMI ו-iDigital את ה-iSupergol – אפליקצית אייפון/אייפוד חדשה שמשלבת את הקלפים הפיזיים עם קלפים וירטואלים.

חפיסות סופרגול שיימכרו מעתה יכללו שישה קלפים רגילים ועוד קלף מיוחד שכולל קוד בתחתיתו. לאחר שמפעילים את אפליקציית סופרגול (הניתנת להורדה בחינם) ומניחים על גבי המסך את הקלף – האפליקציה מבצעת זיהוי ומוסיפה אותו לאוסף הווירטואלי השמור בתוכה. לאחר שהקלף מאוחסן בצורתו הדיגיטלית – לחיצה עליו מחברת את המשתמש למאגר מולטימדיה הקשור לאותו שחקן כדורגל וכולל מידע, תמונות וקישורים לקטעי וידאו. מידע זה אמור להתעדכן באופן שוטף. האפליקציה גם כוללת משחק בשם "פנטזי סופרגול", שמאפשר לאספן להרכיב לעצמו נבחרת עם 11 שחקנים שאת קלפיהם השיג.

לדברי אנשי Ono Apps (החברה שפיתחה את האפליקציה) מדובר בטכנולוגיה חדשה שהיא פטנט עולמי, שנרשם על ידי חברת Cartamundi הבלגית - חברת קלפי המשחק הגדולה בעולם. הטכנולוגיה לא משתמשת בסריקה, צילום או קוד QR – אלא בשבב אלקטרוני הנמצא על הקלפים. "זה פטנט שמדמה מגע עם המסך, ללא הליך של היכרות בין הנייר למסך – אלא התממשקות בין שני קודים", הסביר נמרוד בר-לוין, מנכ"ל Ono Apps. כל קוד שרשום על גבי קלף הוא ייחודי, כך שלאחר שזוהה על ידי האפליקציה והוזן – לא ניתן להשתמש בו שנית במכשיר אחר. סך הכל קיימים 64 קלפים דיגיטליים שכאלה שלדברי אנשי הפיתוח אינם צורכים אנרגיה.

חפיסות הקלפים החדשות ימשיכו להימכר במחיר הרגיל של סופרגול: 4.90 ¤ לחפיסה, ו-PMI מדווחת כי בעונה הנוכחית היא צפויה להדפיס כ-10 מיליון מעטפות קלפים חדשות. בעתיד, כך אומר מנכ"ל PMI בועז דקל, החברה חושבת גם על יצירת קלפים וירטואליים בטכנולוגיית תלת-מימד.


עוד בנושא:

- אפליקציית אייפון חדשה: 'מי יהודי ומי לא'
- חדש באייפון: אפליקציית "צדק חברתי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שחקני הכדורגל ברק יצחקי, ניר דוידוביץ ותמיר כהן בהשקת האפליקציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully