וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיפדיה וגוגל נגד צנזורה ברשת: מרימות דגל שחור

ויקיפדיה האנגלית הוחשכה ליממה, וגוגל צנזרה את הלוגו שלה במחאה על ניסיונות חקיקה שעלולים לפגוע בחופש האינטרנט

ויקיפדיה, גוגל ו-reddit הם בין האתרים הגדולים שמשנים היום (ד') את פניהם במחאה על שתי הצעות חוק שצפויות לעלות להצבעה בקרוב בקונגרס האמריקאי. ויקיפדיה נקטה בצעדים הדרסטיים ביותר, כשהשביתה את הגרסה האנגלית שלה ל-24 שעות, החל משעה 7 בבוקר שעון ישראל. בגוגל האמריקאי מוסתר לוגו החברה על ידי מלבן שחור ונוסף קישור לדף המסביר את ההתנגדות של הארגון לחוקים. Reddit צפוי להיות מוחשך לכ-12 שעות.


ההצעות המדוברות, SOPA של בית הנבחרים ו-PIPA של הסנאט, נועדו להגן על זכויות יוצרים של חברות אמריקאיות, אך הסמכויות אותן הן צפויות להעניק לבעלי הזכויות ולתובעים זוכות לביקורת רבה. כך, למשל, נמצא במרכז המאבק סעיף שיאפשר להורות על חסימת גישה לאתרים שכביכול מפרים זכויות יוצרים ומחיקתם ממנועי חיפוש עבור משתמשים אמריקאים - סעיף שאף לא כולל הגנות משפטיות עבור האתרים המדוברים. בימים האחרונים, הוחלט להסיר את הסעיף המדובר, אך נשארו בניסיון החקיקה מספר תקנות בעייתיות אחרות, דוגמת הטלת אחריות למציאת תוכן שמפר זכויות על האתר, וקרימינליזציה של קישור לאתרים שחשודים בהפרת זכויות.


בו בזמן, נשמעה ביקורת גם מהבית הלבן, אשר פרסם מסמך עמדה בתחילת השבוע, בו נטען כי הגנה על זכויות היוצרים לא יכולה לבוא על חשבון טיפוח החדשנות. תומכי החוק, לעומת זאת, טוענים שחברות המדיה האמריקאיות לא יכולות לפעול באקלים בו קל כל כך לגנוב את חומריהן, והחברות עצמן הודיעו כבר שתמשכנה להיאבק בעד החקיקה.

עוד בנושא:

הבית הלבן נגד SOPA

ויקיפדיה הודיעה על החשכת האתר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully