וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטורולה מוביליטי דורשת: 2.25% ממכירות אפל

5.2.2012 / 11:43

במסגרת קרב משפטי שמנהלת חטיבת Motorola Mobility עם אפל, היא דורשת סכומי עתק בתמורה לשימוש בפטנט

מוטורולה חושבת שמגיעים לה 2.25 אחוזים ממכירותיה של אפל. כך מתגלה ממסמכים שנחשפו במסגרת מאבק משפטי בין שתי החברות. חטיבת Motorola Mobility (שנרכשה בשנה שעברה על ידי גוגל) טוענת שסכומי העתק הללו מגיעים לה בתמורה לשימושה של אפל בפטנט של מוטורלה שהוא קניינה. פטנט זה מאושר לשימושן של חברות אחרות על ידי הסכם רישוי.

אפל, מצידה, טוענת שהדרישה ל-2.25% אינה הוגנת. במסגרתה המאבק המשפטי היא אף הגישה דרישה לחשוף את הסכמיה של מוטורולה עם נוקיה, HTC, LG ואריקסון על השימוש בפטנט המדובר – כדי להשוות בין דרישתה של מוטורולה ממנה להסכמים שעשתה עם החברות האחרות, וכך להוכיח את טענתה שהיא מופלית לרעה על ידי דרישה לתעריפים גבוהים במיוחד. "מוטורולה מסרבת בעקביות לתת רישיון שימוש לפטנט בתנאים סבירים, למרות שהכריזה עליו כשסטנדרט של התעשייה לפני שבע שנים", מסרה אפל בהצהרה.

בינתיים, הפטנט השנוי במחלוקת מייצר צרות לאפל – בית משפט גרמני קיבל את בקשתה של מוטורולה להקפיא את מכירות מוצרי אפל הכוללים את שירותי ה-iCloud ו-MobileMe במדינה – דבר שאילץ את החברה להקפיא לזמן קצר את מכירצ דגמי ה-3G של האייפד ודגמי אייפון ישנים, זאת עד שהצליחה להוציא צו עיכוב ביצוע.


עוד בנושא:

- גוגל בדרך לדור הבא של רשתות הסלולר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully