וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל השיקה את הטאבלט נקסוס 7 ואנדרואיד 4.1

גוגל השיקה את הטאבלט שלה עם אסוס, נקסוס 7, כמו גם גרסה חדשה לאנדרואיד ומוצרים נוספים. כמו כן, זכו המשקפיים של גוגל, Google Glass, לחשיפה נוספת

טאבלט חדש, גרסה חדשה למערכת ההפעלה אנדרואיד ונגן מדיה ביתי חדשני - אלו הם רק כמה מהחידושים עליהם הכריזה גוגל בועידת המפתחים שלה, שנפתחה הערב (ד') בסן פרנסיסקו.

רגע לפני החומרה החדשה, התרברבה גוגל ב-400 מיליוני מכשירים שעברו אקטיבציה מאז שאנדרואיד הושקה (300 מיליונים מאלה היו בשנה שעברה), ומספר אקטיבציות קרוב למיליון בכל יום.

הטאבלט החדש של גוגל ואסוס נחשף

נקסוס 7 - טאבלט חדש של אסוס שנוצר בשיתוף פעולה עם גוגל, הוא המתחרה האנדרואידי הפתוח ל-Kindle Fire - טאבלט אנדרואידי של אמזון שמתאפיין במערכת הפעלה סגורה המותקנת על גבי אנדרואיד.


מדובר במחשב לוח עם מסך בגודל 7 אינץ' (רזולוציה של 1280x800) , מעבד עם ארבע ליבות (ומעבד גרפי עם 12 ליבות), גיגהבייט זכרון, מצלמה קדמית לשיחות וידאו, סוללה שמספיקה ל-9 שעות של וידאו ומשקל נמוך של כ-340 גרמים.

מחירו של המכשיר יעמוד על 199 דולרים (כולל 25 דולר מתנה לתוכן בחנות היישומים של גוגל, סרט 'רובוטריקים 3', ספר ומספר מגזינים). ניתן להזמין אותו כבר מהיום בארה"ב, קנדה, אנגליה ואוסטרליה, כשהיחידות הראשונות תשלחנה למזמינים באמצע יולי.

מרבית המצגת של Nexus 7 הוקדשה לאפליקציות ותכנים שיהיו נגישים מהמכשיר, רובן הושקו כבר לטלפונים וטאבלטים אנדרואידיים. נראה כי המטרה הייתה להראות כמה נוח המכשיר הזה לצריכת תוכן - מצפיה בוידאו, דרך משחקים ועד לתכנים טקסטואליים.

במקביל, השיקו בחברה תוכן נוסף לחנות שלהם, שאינה זמינה בארץ. כעת תכלול החנות סדרות טלוויזיה, מגזינים ושיתופי פעולה עם אולפנים נוספים. במדינות תומכות ניתן יהיה כעת לא רק לשכור תוכן, אלא גם לקנות אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

משקפי גוגל נופלים מהשמיים

נקסוס 7 הוא אולי האירוע המשמעותי של הערב, אך הרגע המפתיע הגיע באדיבות סרגיי ברין, שהתפרץ לבמה בסופה של המצגת כדי להראות את Google Glass - מיזם המשקפיים החכמים של החברה.

הדרך בה המשקפיים הוצגו היו באמצעות שיתוף תוכן וידאו בשידור חי דרך מנגנון ה-Hangout של גוגל פלוס. המשתפים, במקרה הזה, היו צנחנים עם משקפי Glass שקפצו אל הגג של מרכז הכנסים בו נערך האירוע בשידור חי, תוך שהמצלמה במשקפיים מציגה את הקפיצה שלהם. לאחר מכן, הועברו המשקפיים לרוכבי אופניים שקפצו איתם על הגג, ומאלה המשקפיים הועברו לאנשים שירדו עם חבל מקיר הבניין. משם לעוד רוכבי אופניים, שהגיעו אל הבמה. כל זה, כאמור, בשידור חי באמצעות המשקפיים.

ומה עם פרטים קונקרטיים? בגוגל התמקדו בפילוסופיית העיצוב של המשקפיים. המטרה, לדבריהם, הייתה ליצור טכנולוגיה שלא מפריעה לאנשים, ולכן המסך נמצא מעל העין ולא לפני העין. דגשים נוספים היו על קלות הצילום, וקלות שיתוף המידע.

מעבר לכך, מבטיחים בגוגל שהאבטיפוס הנוכחי שוקל פחות ממשקפי שמש סטנדרטיים. כל זאת כשהוא מצוייד במעבד חזק, חיישנים רבים, יכולות תקשורת (גם רשת סלולרית, ככל הנראה), ואנטנת GPS.

הראשונים שיוכלו ליהנות מהמשקפיים מחוץ לגוגל הם משתתפי הכנס שגרים בארה"ב, אשר יוכלו להזמין גרסת מפתחים מיוחדת ב-1500 דולרים. המזמינים יקבלו את המשקפיים בתחילת השנה הבאה.

אנדרואיד 4.1 נחשף

"השקענו המון מאמץ בהפיכת המערכת למהירה יותר, וחלקה יותר" אמרו בגוגל בהתייחסם ל"פרוייקט חמאה" - אחד החידושים הגדולים של אנדרואיד 4.1 - Jelly Bean. מדובר בחבילת חידושים טכנולוגיים, הנוגעים לשימוש של המערכת בזיכרון ובמשאבים אחרים, שמטרתם להוריד כמה שיותר מילי-שניות מזמן התגובה של המכשיר. מבחינת המשתמש, אמורים השיפורים האלה ליצור פעולה "חלקה" יותר, שאמורה להרגיש יותר טבעית.

חידוש גדול נוסף שמגיע למערכת נוגע לאמצעי הקלט של המכשיר. בנוסף למקלדת חדשה, שחוזה לא רק את המלה הנוכחית אלא גם את המלה הבאה, מציגה גוגל גם זיהוי קולי ללא חיבור לאינטרנט. המנגנון פועל אך ורק באנגלית, נכון לעכשיו, אך שפות נוספות צפויות להצטרף בקרוב. ואם כבר בשפות עסקינן, בגוגל הבטיחו תמיכה משופרת בעברית וערבית, אך לא פירטו במה מדובר.

מעבר לכך, שיפרה גוגל את מסך ההתראות שלה. ההתראות החדשות אינן סתם טקסט, כי אם מיני-ווידג'טים, שמאפשרות אינטרקציה עם היישום שלהן. כך, התראת פורסקוור מאפשרות להגיב או לעשות לייק לצ'ק אין, ואפליקציה של תוכנת הרדיו tune in radio מאפשרת לשלוט בה ישירות מהוילון.

חידושים בהרגלי החיפוש

כחלק מחידושי Jelly Bean, השיקה גוגל גם חווית חיפוש חדשה, שמורכבת משלושה אלמנטים: ממשק חיפוש חדש, מנגנון חיפוש קולי משופר ומערכת חדשה בשם Google Now. נאו, המעניין שבחידושים, היא מערכת שמסתכלת על המיקום שלכם, החיפושים שלכם ולוח השנה שלכם, כדי להביא לכם מידע רלוונטי על דברים שמתרחשים עכשיו וסביבכם.

כך, למשל, אם חיפשתם טיסה ספציפית בגוגל, המערכת תעקוב אחר המצב שלה ותתריע על שינויים, תגיד לכם לאיזה טרמינל ללכת ומתי לצאת מהבית כדי להגיע בזמן בהתחשב במצב התנועה בכבישים. אם חיפשתם קבוצת ספורט בגוגל, המערכת תתריע על משחקיה הקרובים ועל התוצאות. אם יש לכם פגישה, היא תגיד לכם מתי לצאת. אם אתם בתחנת אוטובוס, היא תגיד מתי האוטובוס הבא יגיע.

החידושים הנוספים בחיפוש מבוססים על Knowledge Graph - המנגנון שהוכנס כבר לחיפוש של גוגל על המחשב האישי, שמטרתו להציג לכם תשובות לשאלות ולא רק קישורים. המנגנון הזה קיבל גרסה ניידת שמותאמת לשטח המסך של טלפונים וטאבלטים. החיפוש הקולי אמור להיות עכשיו מהיר יותר, ולהפנות לתשובות של Knowledge Graph.


Jelly Bean תושק לגלקסי נקסוס, זום ו-Nexus S באמצע יולי. מכשירים אחרים יקבלו את העדכון בהתאם לרצון היצרנים.

נקסוס Q - מוזיקה וסרטים עם חברים

ומהו Nexus Q? מסתבר כי מדובר ב"נגן מדיה חברתי", שמתחבר לרמקולים והמסך שלכם. המכשיר מסוגל להזרים תוכן הן מיוטיוב, הן מהענן הפרטי שלכם בגוגל (שירות Google Music שמאחסן את אוסף האלבומים שלכם בענן), והן מהענן של חבריכם שנמצאים אצלכם בבית עם מכשירי אנדרואיד שלהם. כך ניתן ליצור רשימת השמעה שמבוססת על האוספים של כל המאזינים.

מכיוון שהמכשיר מבוסס על תוכן מהענן של גוגל, הוא אינו מאוד רלוונטי למרבית המשתמשים של אנדרואיד בישראל, שאינם יכולים לגשת לענן הזה ולרכוש עבורו תכנים בצורה רשמית.

מחירו של נקסוס Q יעמוד על 299 דולרים.

עוד בנושא גוגל:

גוגל פותחת בית ספר לחיפוש
האם הטאבלט החדש של גוגל נחשף?
ש"ס קנתה פרסומות בגוגל כדי להגן על אלי ישי

עדכון ראשון: 18:33

גוגל פלוס - גוגל לא מתייאשת

בגוגל גורסים כי החברה מרוצה מגוגל פלוס - הרשת החברתית אותה השיקו לפני שנה בדיוק. לטענתם, המשתמשים הפעילים ברשת החברתית נמצאים בדף העדכונים שלה 12 דקות ביום - עליה מ-9 דקות לפני כמה חודשים. וכיוון שבגוגל מאמינים כי הצמיחה של גוגל+ תבוא ממובייל, החברה משיקה אפליקציה חדשה של הרשת החברתית לטאבלטים של אנדרואיד (זמינה היום), אייפד (זמינה בקרוב) ומעדכנת את אפליקציית אנדרואיד לטלפונים (זמינה היום). המטרה היא לייצר חווית שימוש נוחה יותר, מבוססת ויזואליה, אשר משתמשת היטב בשטח המסך של המכשיר.

חידוש נוסף שמגיע לגוגל+ הוא מנגנון אירועים. המנגנון מאפשר ליצור הזמנות עשירות בתוכן, המתחברות גם ללוח השנה של גוגל. מעבר לכך, בזמן האירוע ניתן להפעיל במכשירי אנדרואיד בהם האפליקציה של גוגל+ מותקנת "מצב מסיבה", שמוסיף לדף האירוע כל תמונה שמצולמת כשהמצב מופעל.

כאשר האירוע מסתיים, מתבקשים כל המשתתפים שהוזמנו להעלות אל דף האירוע תמונות שצולמו במצלמות אחרות, ואז מסדר אותן בצורה כרונולוגית.

  • עוד באותו נושא:
  • נקסוס 7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully