וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם נגד המכונה - גרסת המדיח

עידו קינן

21.8.2012 / 7:38

כשאתרי קניות מבקשים ממשתמשים להשאיר ביקורות, הם מצפים לשורה-שתיים, אך יש מי שלוקח את התפקיד ברצינות

תומר הוא לקוח שלוקח את לקו?חו?תו? ברצינות. בביקורות המוצרים שלו בזאפ, תומר זועם נגד המכונה בפירוט רב ובהומור אפרים קישוני ציני, ודורש עולם מכשירי חשמל ביתיים טוב יותר. כך כתב, למשל, בביקורת על מדיח כלים סימנס:

"במדיח של ההורים שלי, (גם סימנס גרמני) שהוא גם רחב וגם קצת יותר חדיש, יש בתחתית הדלת פרוז’קטור (נורה חזקה המכוונת אל הרצפה) שמייצרת מעגל אור אדום על הרצפה בשעה שהמדיח פועל. זה נהדר ביחס למדיח שלי שלא רואים בו שום אינדיקציה ולא שומעים ממנו שום רחש. למרות ששלי עלה קצת יותר – אין בו שום מחוון כזה וחבל כי צריך. הוא גם נודניק לאללה ולא מפסיק להטריד אותי בצפצופים מונוטוניים כשהתכנית נגמרת. יש סדרה של שלושה או ארבעה ביפים, אחר כך איזה ‘סנוז’ של כמה דקות ואחר כך שוב – עד אין קץ. מכונת הכביסה שלי (גם סימנס) עושה כמעט אותו דבר – רק שהיא מרימה ידיים באיזה שלב – וחדלה להטריד. קיבינימט! מה כל כך בוער? אז שיישבו להם הכלים המצוחצחים בסלסילה עד הבוקר – מה יש? כל יצרן תוקע לי זמבורה במכשיר. הכיריים מצפצפות, הכביסה מצפצפת, המדיח מצפצף, הטלפון מצפצף, הנייד – סופר מצפצף – מה זה צריך להיות? מי משרת את מי פה? גם תינוק צורח נרגע בסוף אז למה לעזאזל המדיח הזה לא סותם?"

תומר כתב את ביקורותיו בשנת 2009. שלוש שנים קודם לכן החלו גולשים להפוך את אזור הביקורות של ענקית הקמעונות המקוונת אמזון למגרש משחקים, כשפרסמו ביקורות ארוכות, מקיפות ומצחיקות על חלב מלא של חברת טאסקן. ג'פרי גייטס מניו ג'רזי, שהתחיל את הביקורות המבודחות ביחד עם חבר, אמר אז לניו יורק טיימס: "אנחנו לא שונאים את אמזון, פשוט חשבנו שזה מצחיק. [...] האינטרנט הוא מקום נהדר להפיץ הודעה, לא משנה כמה היא טפשית".

ההודעה רצה בבלוגוספירה והגיעה לסופרבלוג החנונים בוינגבוינג, ובתוך פחות משבוע הוצף אזור הביקורות של החלב במאות ביקורות. הגולש אדגר חיבר פואמה לחלב על משקל 'העורב' של אדגר אלן פו. קת'רין סווינפורד כתבה סיפור קצר שבו החלב מסמל זוגיות שהחמיצה. ג'יי פיצסימונז שיתף תגלית מרעישה: "יש עוד מישהו שניסה למזוג את החומר הזה על קורנפלס יבש? מ-ע-ו-ל-ה!". שלשום (א') פורסמה ביקורת חדשה, ה-1340 במספר, מאת "זוכה פרס נובל", שסיפר שהתחיל לצלם באייפון חלב שנשפך ולפרסם בפייסבוק, שם זכו יצירותיו לפופולריות והוא הפך לאמן מפורסם שמוצג במוזיאונים החשובים בעולם. נדמה לי שזו מטא-ביקורת-מתחכמת, שמבקרת את הפיכת הביקורות המתחכמות על החלב מתוכן פונקציונלי ליצירת אינטרנט.

  • עוד באותו נושא:
  • ביקורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully