וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייק נפתלי בנט: צ'אק נוריס עם כיפה

עידו קינן

28.12.2012 / 13:00

עמוד פייסבוק סאטירי הופך את נפתלי בנט לתשובה הישראלית לצ'אק נוריס, בעזרת שורה של ממים על כוחו האינסופי

הנה חמישה דברים שלא ידעתם על נפתלי בנט:

1. הוא זרק רימון והרג 80 מחבלים, ואז הרימון התפוצץ.
2. הוא חנק מחבל עם טלפון אלחוטי.
3. הוא נכנס לממ"ד וקולט ווייפי.
4. הוא אומר שרה שרה שיר שמח 3 פעמים ברציפות. לשרה נתניהו.
5. והיא שרה.

עובדות פיקטיביות אלו ואחרות מתפרסמות בדף הפייסבוק "נפתלי בנט - העמוד הלא רשמי", שעושה לראש מפלגת הבית היהודי את מה שהאינטרנט עשתה לצ'אק נוריס: מאליל אותו באופן אירוני ומודע לעצמו בכך שהוא מייחס לו כוחות-על שמנצחים את חוקי הטבע וההיגיון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עושה לראש 'הבית היהודי' את מה שהאינטרנט עשתה לצ'אק נוריס/מערכת וואלה!, צילום מסך

יוסף גולדגור, סטודנט למדע המדינה בבר אילן, הוא מפעיל הדף, שעולה לפייסבוק ב-16 בדצמבר. "זה עמוד סאטירי שקהל היעד שלו זה המצביעים של בנט. יש בו גם ירידות עליו וגם תמיכה", הוא אומר. חיבתו לסאטירה פוליטית, ועבודה כיוצר סרטוני אנימציה במספר קמפיינים פוליטיים, הביאו את גולדגור לפתוח את העמוד.

"חשבתי לעצמי: יש ביקוש גדול בציבור הדתי לאומי לדמות של מנהיג, ובהינתן ההזדמנות המגזר הזה יהיה מאוד מעוניין להירתם לפעולה וליצור אימג' של אחד כזה, אם ניתן לקרוא לזה כך. במיוחד בהתחשב בעובדה שהבית היהודי היא מפלגה עם 3 מנדטים עלובים בכנסת הזו ואין להם את הכספים להפיק קמפיין נורמלי. בנוסף לכך אני תלמיד מדעי המדינה ותחום המדיה החברתית והניו מדיה מאוד עניין אותי. רציתי לחקור ולראות לעצמי איך מנהלים דף של קמפיין, מהי החוויה הזאת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש גם ירידות על בנט וגם תמיכה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

תוך פחות משבועיים מאז פתיחתו אסף הדף 6800 לייקים, חלקם כנראה בעקבות קידום סטטוסים בתשלום שגולדגור ביצע. הוא מעיד על עצמו שפוליטית הוא "אי שם בין ביברמן לבנט. בכל זאת, מפלגת שלטון". מה הוא למד מהפעלת העמוד? "את החשיבות של ההתחלה. בכמה שעות הראשונות של הדף יוכרע האם יצא ממנו משהו. למשל, איך תקרא לדף? אם תכתוב 'נפתלי בנט המגניב/קרבי/גבר', אנשים יחשבו, סתם עוד דף שאיזה טיפש פתח. השם שאני נתתי, 'הדף הלא רשמי', בגלל שהוא כולל את המילה רשמי, זה יוצר תחושה ש*זה* הדף של בנט. זה פסיכולוגיה הפוכה".

בניגוד לדפי הפייסבוק המזוייפים של "התנועה" של ציפי לבני ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהפילו אנשים בפח, אין חשש שמישהו יחשוב שהדף של גולדגור הוא דף רשמי של בנט. האם מדובר בקמפיין גרילה של הבית היהודי (מפלגה שהתלוננה על עבירה חוק הבחירות בקמפיין אנונימי נגד בנט שהפיץ הליכוד ביתנו)? גולדגור מכחיש מפורשות: "אני לא שייך לשום מסגרת פוליטית, אין לי שום קשר לקמפיין שלו". גם דוברת הבית היהודי, שיר שגיא, הכחישה שהמפלגה מפעילה או מממנת את הפעילות של גולדגור: "ממש לא. אבל אנחנו מאוד משועשעים ממנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במטה בנט דווקא משועשעים/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully