וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פייסבוק תשיק אפליקציית איתור חברים באיזור

5.2.2013 / 12:09

עוד פגיעה בפרטיות? לפי דיווח, פייסבוק מפתחת אפליקציה שתאפשר למשתמשיה לאתר את חבריהם הנמצאים בקרבת מקום

פייסבוק מפתחת אפליקציית סמארטפון שתאפשר למשתמשיה לאתר את חבריהם הנמצאים בקרבת מקום, כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג. לפי הדיווח, האפליקציה תושק באמצע החודש הבא.

האפליקציות הנוכחיות של פייסבוק כבר יודעות לזהות את מיקום המשתמש ולציין אותו ברשת החברתית. האפליקציה החדשה תיקח את היכולת הזאת צעד אחד קדימה - ותאתר את מיקום המשתמש גם כשהאפליקציה רק עובדת ברקע וגם כשהטלפון אינו בשימוש - דבר שיכול להעלות את חמתן של קבוצות הפועלות לשמירה על פרטיות ברשת. תנאי השימוש הנוכחיים של פייסבוק מאפשרים לה גישה למידע זה, וייתכן שהיא תשנה אותם כך שישקפו טוב יותר את הרשאות הגישה שאפליקציה חדשה מהסוג המדובר תצטרך. פייסבוק כבר למעשה השיקה פיצ'ר כזה בשם "מצא חברים בקרבתי" (Find Friends Nearby) ביוני 2011, אך הוא בוטל במהרה, תוך שעות, בטענה שהיה מדובר רק בבדיקה של מפתחים.

בהשקת אפליקציית המיקום תנסה פייסבוק לנצל את המספר הרב של משתמשיה הניגשים לשירות דרך מכשירים ניידים - סמארטפונים, טאבלטים ולפטופים. מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הצהיר לפני כשבוע על הצורך בהשקת מוצרים ניידים חדשים. מבחינה מסחרית - יכולה האפליקציה להוות כלי יעיל למפרסמים, שיוכלו להציג פרסומות לבתי עסק הנמצאים בקרבתו המיידית של המשתמש.

פייסבוק לא תהיה הראשונה שתשיק אפליקציה המאתרת חברים במרחב. לאפל (Find My Friends) ולגוגל
(Google Latitude) יש כלים דומים, וקיימות גם אפליקציות של חברות קטנות, דוגמת Highlight של חברת Math Camp. אף אחת מהאפליקציות הללו לא נחשבת להצלחה גדולה ולשירות עם משתמשים רבים. האם פייסבוק תשנה את זה?

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully