וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש: שיחות וידאו בין כרום לפיירפוקס

5.2.2013 / 16:40

גוגל ומוזילה הציגו שיתוף פעולה במסגרתו יכולים משתמשים של שני הדפדפנים לנהל שיחות וידאו אחד עם השני - ללא צורף בתוספים

חברת גוגל וקרן מוזילה, היוצרות של שני הדפדפנים הפופולריים בעולם כיום - כרום ופיירפוקס (בהתאמה) - הציגו השבוע שיתוף פעולה במסגרתו יכולים משתמשים של שני הדפדפנים השונים לנהל שיחות וידאו אחד עם השני. הפיצ'ר החדש מתאפשר בעזרת שימוש בטכנולוגיה בשם WebRTC, התומכת בשיחות וידאו ואודיו, וכן בשיתוף קבצים ישיר בין משתמשים (P2P). הפיצ'ר עדיין לא זמין בגרסאות הרשמיות של הדפדפנים - אך הוא קיים בגרסאות הבטא האחרונות של השניים: כרום בטא 25 ופיירפוקס Nightly האחרון.

החברות העלו ליוטיוב סרטון וידאו המתעד את צ'ט הווידאו התקדימי. "איכות האודיו והווידאו בשיחה הזאת הן מעולות", קובע בו טוד סימפסון, ראש מחלקת חדשנות במוזילה. "זה נהדר שאנחנו יכולים לאפשר עכשיו למפתחים ליצור אפליקציות נהדרות המבוססות רק על ג'אווה סקריפט ועל המנוע של Google Apps, ללא צורך בתוספים או בתוכנות כלשהן", אומר בסרטון יו פינן, ראש מחלקת ניהול מוצר בגוגל כרום.

אכן, כדי להשתמש בפיצ'ר החדש המשתמשים לא צריכים להתקין דבר למעט את גרסאות הדפדפנים התומכות בו כרגע. עם זאת - בפיירפוקס דרושה קונפיגורציה מסוימת: יש ללכת לתפריט about:config ולהגדיר את אופציית media.peerconnection.enabled כ-true. לאחר מכן יש להיכנס לאתר הדמו של WebRTC ולהתחיל בהתקשרות.

לפי נתוני אתר W3Schools, נכון לסוף דצמבר 2012, כרום של גוגל הוא הדפדפן הפופולרי בעולם, עם נתח שוק של 46.9%. פיירפוקס נמצא אחריו במקום השני, עם 31.1%.


עוד בנושא:

- הפוסט הרשמי בנושא באתר כרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully