וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור יחלק מחילה בטוויטר

הכנסיה הקתולית הכריזה כי שטרות המחילה שזמינים למשתתפי אירועים של הכנסיה יחולקו גם דרך הרשתות החברתיות

הכנסיה הקתולית מציעה שטרות מחילה למאמינים שיעקבו אחר האפיפיור בטוויטר. דיווח בעיתון האיטלקי Corriere Della Sera גורס כי מי שנבצר מהם להגיע לאירועים רשמיים של הכנסייה, דוגמת יום הנוער הבינלאומי שמתקיים בשבוע הבא בריו דה ז'נרו, יוכלו לקבל שטרות מחילה מהכנסיה על ידי השתתפות וירטואלית באירועים האלה. דרכי ההשתתפות כוללות מעקב אחר חשבון הטוויטר הרשמי של האפיפיור, וצריכת חומרים תקשורתיים כמו תוכניות טלוויזיה ורדיו שמופקות על ידי הותיקן. יש לציין כי לא מדובר במחילת חטאים אוטומטית. על המאמין קודם להתוודות, ולהביע צער אמיתי על חטאיו.

שטר מחילה, הידוע גם בשם אינדולגנציה, הוא מושג שמתאר בנצרות הקתולית אישור רשמי שניתן, או נמכר, על ידי הכנסיה, ומחליף ימי כפרה על חטאים. בכך, אפשרה הכנסיה - שראתה בעצמה את הסמכות של ישו עלי אדמות - לאנשים עמידים להחליף את הסבל שבימי צום לתרומה כספית. כאמור, לא ניתן היה לקנות את השטר ובכך למחוק את החטא - על המאמין היה קודם להתוודות ולהצטער.


כיום, מחלקת הכנסיה אינדולגנציות גם על השתתפות באירועים מיוחדים של הכנסיה, והשימוש במדיה החברתית הוא רק צעד אחרון בהבאת שטרות מחילה אל העולם הטכנולוגי. עוד ב-1999 החליטה הכנסיה שהמאמינים אשר יקבלו את ברכת האפיפיור דרך הטלוויזה או הרדיו יזכו לאינדולגנציה כמו האנשים שמאזינים לנאום בוותיקן. למרות שמושג האינדולגנציה לא קיים ביהדות, יש המנסים להביאו לכאן. כך, הציע הרב אמנון יצחק לפני מספר חודשים מניה שמבטיחה תקומה בתחיית המתים למי שישלם 4,000 ש"ח.

  • עוד באותו נושא:
  • האפיפיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully