וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקים באש

TECH

19.8.2014 / 14:16

משחק רשת מנסה להמחיש לגולשים מה יקרה אם תקום מדינה פלסטינית בשטחי יהודה ושומרון, ומזמין אותם להפציץ בקלות את עזריאלי מאחורי הקו הירוק

מתוך "משחק ילדים מסוכן". vshomron.co.il/games/shooter/, אתר רשמי
מתוך האתר vshomron.co.il/games/shooter/אתר רשמי, vshomron.co.il/games/shooter/

לא מעט מפעולות ההסברה במהלך "צוק איתן" הופקדו בידיהם של מפתחי אפליקציות, משחקים ואתרים. בימינו לא מספיק רק להכין פוסטר עם טקסט מצורף, צריך להפגין יצירתיות כדי לתפוס את תשומת הלב של הגולש ולגרום לו להזדהות עם המסר. בתחילת המבצע למשל הקים משרד הפרסום באומן בר ריבנאי את האתר WHATIF, גימיק הסברתי שמדגים לגולש הבינלאומי "מה היה קורה" אם עזה הייתה ממקוקמת ליד העיר שלו, תוך שימוש בגוגל מפות. גם משחק סלולרי ישראלי בשם Bomb Gaza ניסה להסביר את מצבה של ישראל באמצעות משחק: הגולש התבקש "לפגוע" במאורות מחבלים בלי לפגוע באזרחים חפים מפשע, וגילה עד כמה זה לא פשוט בעצם. גוגל מיהרה להסיר את המשחק מהחנות שלה.

ועכשיו עוד משחק הסברתי מגיע בניסיון לסדר לנו את הראש. מדובר במשחק שפיתח ועד מתיישבי שומרון , שמדגים איך ייראו חיינו אם בעתיד תוקם מדינה פלסטינית בשטחי יהודה ושומרון. הגולש בוחר מקומות ואתרים ברחבי ישראל, ורואה כיצד טיל או מנהרה מחסלים את אותו מקום בקלות מנקודת הימצאם של הפלסטינים ביו"ש, תוך הדגשת המרחק המועט ביניהם.

אנחנו אומרים "משחק" אבל בניגוד ל-Bomb Gaza לא מדובר במשחק של ממש, אין שלבים או נקודות או סיום ספציפי למשחק. טרחנו ופוצצנו אחד אחד את כל האתרים בישראל והמסך עדיין לא השתנה. גם אין בדיוק אתגר בפיצוץ האתרים - פשוט מקליקים עליהם, בלי להתייחס כמעט לנקודה בשטחי הקו הירוק שממנה מגיע הטיל או המנהרה. הדבר היחידי שאפשר לשלוט בו במשחק הוא החלפת הטילים במנהרות, וגם אז מדובר באותו אפקט בדיוק. יותר נכון לקרוא לזה קומוניקט פרסומי אינטראקטיבי במקום "משחק" - וחבל, כי משחק שרוצה להשפיע ו"לתפוס" את הגולש - גם אם הוא רק גימיק הסברתי - צריך להיות טיפה יותר מורכב.

האתר הוקם בתגובה לקריאות האופוזיציה לחידוש המו"מ עם הרשות הפלסטינית, ונועד להמחיש את הסכנות הצפויות לנו אם אכן יימסרו לה שטחים מיהודה ושומרון במסגרת ההסכם.

"השמאל הקיצוני מנסה לגרור אותנו שוב ושוב להרפתקאות שלום", אומר מנכ"ל ועד מתיישבי שומרון, שגיא קייזלר, "רצועת עזה הקטנה היא רק יריית הפתיחה למה שיקרה אם ניתן להם מדינה ריבונית מעבר לקו הירוק. המרחק הממוצע שלהם מכל יעד במדינת ישראל יהיה מספר קילומטרים בודדים בלבד".

  • עוד באותו נושא:
  • משחקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully