וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק נלחמת בכותרות מפתות

פייסבוק תעלים מהפיד שלכם אייטמים עם כותרת כמו "לא תאמינו מה הכלב הזה עשה" שנועדו לסחוט כניסות. וגם: אפלקציית Uber מגיעה לישראל, האם היא תדרוס את גט טקסי? חדשות הטק

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

פייסבוק הכריזה מלחמה נגד כותרות "פתייניות" בפיד החדשות. הכוונה לפרסומים שמאלצים את הגולש ללחוץ על הקישור כדי לקבל מידע משמעותי לסיפור, כמו "לא תאמינו מה קרה אחרי", "מה שקרה בהמשך יהמם אתכם" ו"לחצו על הקישור כדי לגלות למה". אלה תבניות שהפכו מזוהות עם אתרים בסגנון אפוורת'י, והן חדרו עמוק גם לשיטות ההפצה של אתרי חדשות מיינסטרימיים.

לטענת פייסבוק, בסקר פנימי שערכה נמצא כי 80% מהמשיבים היו מעדיפים כותרות שעוזרות להם להחליט אם ברצונם לקרוא את הכתבה השלמה ללא צורך ללחוץ על הקישור. עד כה, אותם פרסומים שפייסבוק מגדירה כ"ספאמיים" נהנו מתפוצה רחבה בפיד החדשות בזכות החוזק שלהם בקריטריון של הלחיצות הרבות מצד גולשים. כעת, תנסה פייסבוק לזהות פרסומים שכאלה ולהעלים אותם מהפיד לטובת פוסטים רלוונטיים יותר לגולשים.

זיהוי הפרסומים ה"ספאמיים" ייעשה במספר שיטות: חישוב הזמן שבילו הגולשים מול הכתבה ("אם לחצו וחזרו מיד לפייסבוק, הדבר מרמז שהם לא מצאו משהו שחיפשו") ובחינת הפער שבין מספר הלחיצות על הלינק לעניין שהביעו הגולשים ( האם נרשמו הרבה תגובות, לייקים ושיתופים לפוסט). אם ישנו פער גדול בין הלחיצות על הלינק לפעילות הגולשים סביב הפוסט ברשת החברתית, פייסבוק תראה בכך סימן לחוסר רלוונטיות.

עוד הודיעה פייסבוק במסגרת העדכון כי תתן העדפה בפיד לפרסומים שהקישור בהם מופיע בצורה של כתובת המצורפת לפוסט, ולא נעשה דרך התמונה.

אפליקציית Uber הגיעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת Uber החלה להפעיל היום את שירות המוניות שלה (UberTaxi) בישראל. השירות יאפשר כעת לישראלים, בינתיים בסביבת תל אביב, להזמין מוניות דרך האפליקציה בדומה לשירות שמציעה גט טקסי.

החברה הצהירה כי בתקופת ההרצה בשוק הישראלי, שאינה מוגבלת בזמן, תעניק לנוסעים הנחה של 20% על המחיר שיוצג במונה, זאת בעוד לנהגים ישולם מחיר מלא ו-Uber עצמה תישא בעלויות ההנחה. בעתיד צפויה החברה להשיק בישראל גם את שירות ההסעות שלה.

האם Uber לגט טקסי תגיע לרמות דומות של כיפופי ידיים לאלה שמדווחות בעולם בימים האחרונים? טקטיקות שתוארו כאגרסיביות ו"מלוכלכות" וש-Uber אף התנצלה עליהן בהמשך כללו הזמנת מוניות משירותים מתחרים כמו Gett בניו יורק וביטול ברגע האחרון – רק כדי לגלות את מספרי הטלפון של עובדי החברה המתחרה ולנסות להעבירם ל- Uber. בינה לבין מתחרה נוספת, Lyft, נשמעו טענות דומות לגבי הזמנות וביטולים במינונים גבוהים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מזל טוב לווטסאפ: 600 מיליון משתמשים

תוכנת ווטסאפ. Margarethe Wichert, AP
ווטסאפ/AP, Margarethe Wichert

מייסד ווטסאפ ג'אן קום הכריז בטוויטר כי אפליקציית ההודעות חצתה את רף 600 מיליון המשתמשים הפעילים בחודש. בסוף אפריל עמד המספר על 500 מיליון, לפי פורבס, מה שמייצר תוספת של 25 מיליון משתמשים פעילים חדשים מדי חודש. המייסד הנוסף של וואטסאפ בריאן אקטון אמר לפורבס בעבר שלאפליקציה נרשמים מיליון משתמשים חדשים ביום מאז תחילת דצמבר האחרון.

בקרוב: צמיד חכם של אינטל

שרשרת פנינים. ShutterStock
מתי יעשו שרשרת פנינים חכמה ? מתי??/ShutterStock

אינטל צפויה להשיק צמיד חכם בשבועות הקרובים, דיווח אתר Cnet על בסיס מקור המעורה בנושא. הצמיד, שימכר אצל קמעונאית התכשיטים Barneys בניו יורק, יוכרז לפי ההערכות במהלך שבוע האופנה בניו יורק שייפתח ב-4 בספטמבר או במהלך פורום המפתחים שלה שתחילתו ב-9 בספטמבר. כרגע אין מידע רב על הפיצ'רים שייכללו בו, אך לפי הפרסום מדובר במוצר נישה שלא יציע מעקב אחרי פעילות גופנית בדומה למכשירים לבישים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully