וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולשים זועמים: "גמר האח הגדול - מכור"

מיד עם הכרזת הזוכה ב"אח הגדול" אתמול יצאו הגולשים במתקפה. עמוד הפייסבוק של התכנית הוצף בקריאות "משחק מכור" ונשמעו טענות לפיהן אי אפשר היה לסמס לאלדד במהלך התכנית. הפקת התכנית: "קולות הצבעת הגמר נבדקו ותחת פיקוחם של עורכי דין"

גמר האח הגדול עונה 6 2014. נועם מושקוביץ
גמר האח הגדול עונה 6 2014/נועם מושקוביץ

זה קורה כמעט אחרי כל גמר של תכנית ריאליטי: צופים שהפייבוריט שלהם הפסיד מתרגזים, ממציאים תיאוריות קונספירציה, זועקים "זה מכור", מאיימים בתביעות. ככה זה כשאתם בטוחים שמיישהו הולך לזכות כי הוא מדהים ומהמם, ואז מתרסקים לקרקע המציאות: אתם בטוחים שכולם נגדכם.

אבל המקרה של גמר האח הגדול 6 הוא אחר. כאן לא מדובר בדלוזיות של מעריצים, אלא בעובדות בשטח: התמיכה באלדד גל-עד ברשתות החברתיות בחודשים האחרונים הייתה עצומה ומגובה מספרית. בסקר של וואלה!תרבות בתחילת השבוע, אלדד זכה ב-50 אחוזים מהקולות, כשארבעת המתמודדים האחרים חולקים ב-50 האחוזים הנותרים הרחק מאחוריו בטבלה. עמוד המעריצים של אלדד בפייסבוק צבר מעל 27 אלף אוהדים, לעומת 4,000 בלבד בעמוד של טל גלבוע. בפורומים ובעמוד הפייסבוק של "האח הגדול", הרוב המכריע של התגובות צידדו באלדד לניצחון. התחושה ברשתות הייתה שאלדד לוקח - והיא הייתה מבוססת על נתונים די מוצקים.

(בתמונה: רגע לפני הזכייה, רובם המוחץ של הגולשים בעד אלדד)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כך שאתמול בערב, כשטל גלבוע זכתה בגמר האח הגדול ואלדד הסתפק במקום השני - הגולשים זעמו. עמוד הפייסבוק של האח הגדול הוצף בתגובות של "מכור", "תרמית" ו"לא רואה יותר האח הגדול". לא רק בעמוד הפייסבוק - גם בפורומים השונים של התכנית ברשת עסקו בעיקר בנושא אחד: איך זה יכול להיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חלק מהגולשים אף טענו כי כשניסו לסמס לאלדד במהלך הגמר, ההצבעה נכשלה, אך כשהצביעו למועמדים אחרים ההצבעה התקבלה. אחד הגולשים צירף צילום מסך של השגיאה, וכתב: "זאת אחת הסיבות שאלדד לא זכה! לא הצלחנו להצביע לאלדד בערב. אגב ניסינו עם לינור כדי לבדוק וזה כן עבד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יש לי חברים רבים שניסו לסמס לאלדד במהלך הערב, אך לא הייתה להם אפשרות", טוענת קרן כץ, גולשת נוספת שטוענת לבעיה בשליחת סמסים, "אנחנו רוצים חקירה מעמיקה בנושא. הולכת לצאת תביעת ענק כנגד יורם זק שהטעה אותנו".
יכול להיות שלא הצלחתם לסמס כי פשוט עברתם את המכסה של 10 סמסים למתמודד?
"ממש לא. מעולם לא סימסנו יותר מ-10 פעמים ביום. אנחנו לא מכונה של כסף".

כעבור זמן קצר כבר הוקמה בפייסבוק קבוצה בשם "האח הגדול מכור - אלדד היה הזוכה", שהספיקה לצבור מעל 1,200 אוהדים. באתר "עצומה" פתחו עצומה למען "שקיפות בתוצאות האח הגדול", בטענה ש"נמאס לנו! בגמר העונה השישית של האח הגדול קרה מקרה מוזר, בניגוד לכל הסקרים ובניגוד לרוב *המוחץ* של התגובות ברשתות החברתיות כמו כן גם באתר הרשמי של האח הגדול. טל גלבוע זכתה ולא אלדד שניבאו לו רוב מוחץ של מעל חמישים אחוז מהקולות". מעל 600 גולשים כבר חתמו על העצומה.

ההסברים שנותנים הגולשים לניצחון המפתיע של טל על פני אלדד הם מגוונים. כאמור, חלק מהם טוענים שהסמסים לאלדד נתקלו בהודעת שגיאה. כמה מהם טענו שההפקה סגרה את ההצבעות ברגע שטל עברה את אלדד. אחרים הצביעו פשוט על שאננות תומכי אלדד. טענה נוספת שהועלתה היא שבעונה הזאת קידמו בתכנית את ההצבעה באפליקציה, דבר שהקשה על המצביעים, אך נתן יתרון לקבוצות מאורגנות כמו תומכי טל.

מקשת נמסר: "ההצבעה היחידה שקובעת היא הצבעת הגמר ולא סקרים ותחזיות שרצים ברשת. קולות הצבעת הגמר נבדקו ותחת פיקוחם של עו"ד איתי בר לבב ורואה החשבון יגאל דור מדלויט בריטמן אלמגור זוהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully