וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד בארה"ב: לשלוח צוות ימ"מ לעצור אנשים בתואנת שווא

באמצע שידור חי של משחק מחשב, פרץ צוות ימ"מ לחדר ועצר את הגיימר לעיני המצלמות. מתברר שאחד היריבים של הגיימר מסר דיווח שקרי כדי להפיל אותו באמצע משחק. מדובר בתופעה ויש לה שם: SWATTING

תיעוד של SWATTING לגיימר קוטרה. יוטיוב, צילום מסך
מתוך תיעוד המעצר. במלבן הקטן משמאל: השוטרים אוזקים את קוטרה. מימין: המשחק שנקטע באמצע/צילום מסך, יוטיוב

עולם הגיימינג כמרקחה: קוטרה היצור קיבל סוואטינג! או בעברית, למי שאינו בקיא בתככים הפנימיים של הגיימרים בעולם: אחד מהשחקנים הידועים ברשת נפל קורבן למתיחה מטורפת, במסגרתה צוות ימ"מ התנפל עליו ועצר אותו אחרי דיווח שקרי שקיבל מיריב שרצה להפיל אותו.

מדובר ב-SWATTING, תופעה מוזרה שכבשה את מתחני ארה"ב המשועממים. המתחן מתקשר לשירותי הביטחון עם סיפור שקרי על פשע שמתבצע בבית של מישהו - חבר שהוא רוצה למתוח או סלב שהוא רוצה להרגיז, ומזעיק צוות ימ"מ (SWAT Team) שיתנפל על הקורבן ויעצור אותו. ככל שהצוות שנשלח גדול יותר, והתוצאה שערורייתית יותר - ככה ה-SWATTING "נחשב" יותר. בשנה שעברה, למשל, פרצו צוותי ימ"מ לביתו של הקומיקאי ראסל ברנד לאחר שקיבלו שיחה שקרית שהזעיקה אותם למקום.

ה-SWATTING הגיעה גם לזירת הגיימינג, בה אנשים משחקים זה נגד זה ברשת לפעמים בלי להכיר בכלל. לפני מספר חודשים אדם ששיחק ב-Call Of Duty ברשת התרגז על כך שנוצח, השיג את כתובתו של היריב לפי כתובת ה-IP שלו באינטרנט ושלח לשם צוות ימ"מ של 70 שוטרים, מלווים במסוקים וניידות, בטענה שהוא רצח את אמו ועומד לרצוח עוד אנשים. השוטרים שהגיעו התפלאו לגלות כי הרוצח שהגיעו ללכוד הוא נער מבוהל בן 17 שלא מבין מה רוצים ממנו.

מעצר בשידור חי

הקורבן החדש של ה-SWATTING הוא "קוטרה", כינויו של אחד הגיימרים הידועים ברשת, ממייסדי קבוצת גיימינג בשם "היצורים". בתחילת השבוע שיחק קוטרה במשחק Counter Strike: Global Offensive באתר הסטרימינג TWITCH , כשהוא מתעד את עצמו בשידור חי עבור צופי האתר. לפתע, לעיני המצלמות, פרץ לחדר צוות ימ"מ וצעק עליו להרים ידיים ולשכב על הרצפה. מתברר כי הם קיבלו הודעה לפיה בחדר מסתתר רוצח שמחזיק בני ערובה. לפי הדיווח חברי קבוצת "היצורים" ששהו בחדר נעצרו אף הם, אם כי בסרטון אפשר לראות רק עד הנקודה שבה קוטרה נאזק. הווידיאו, ששודר בלייב לצופי TWITCH ההמומים, הוקלט על ידי אחד הצופים והועלה ליוטיוב.

לא ברור מי אחראי ל-SWATTING של הגיימר, ובעמוד "היצורים" באתר רדיט נכתב כי הקבוצה בהחלט לא עסקה בפעילות פלילית. "למזלנו, לא היו נפגעים בתקרית", מסרה משטרת קולורדו לתקשורת, "אבל בוזבזו משאבים רבים של כוחות הביטחון, מה שמגביר את הסיכוי לפגיע בחפים מפשע. אם החקירה תאשש שאכן מדובר במתיחה, אלה המעורבים בה ייענשו בכל חומרת הדין". עד לכתיבת שורות אלה לא הצליחה המשטרה למצוא את מבצע המתיחה, אך קוטרה וחבריו שוחררו ממעצר.

צפו בתיעוד ה-SWATTING של קוטרה (במלבן הקטן משמאל על רקע המשחק):

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully