וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל השמועות על האייפון 6

האירוע של אפל יקרה ב-9 בספטמבר אבל הרשת כבר מלאה בשמועות. ברוב המקרים הן גם מתבררות כנכונות. האם תהיה בשורה חדשה או שהתפוח לא נופל רחוק מהעץ?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההזמנה ששלחה אפל לאירוע. אם הופכים את המספר 9 מתקבלת הספרה 6. רמז?/מערכת וואלה!, צילום מסך

עכשיו שההזמנות כבר נשלחו, כולם יודעים: ב-9 בספטמבר 2014 אפל תערוך אירוע השקה שיכלול, כנראה, את האייפון 6 ואולי עוד הפתעות. אילו עוד הפתעות? השמועות נעות בין שעון, לאייפון גדול יותר, לאייפון זול יותר, או טלוויזיה.

בחודשים האחרונים הרשת התמלאה בשמועות. חלקן, כפי שלמדנו במקרים קודמים, נוטות להיות אמינות. ננסה לעבור על כמה שיותר שמועות ודיווחים, ואולי לקבל תמונה מלאה יותר של מה צפוי לנו בשבוע הבא. חשוב להזכיר שמדובר בשמועות בלבד.

מפרט

רוב הדיווחים, כמו של האתר macrumors, מתנקזים אל מסך בגודל 4.7 אינץ', עם מעבד מדגם A8 חדיש וזיכרון RAM שנע בין 1 ל-2 ג'יגה ראם. הזיכרון הפנימי באייפונים ובאייפדים של אפל בכנסים האחרונים תמיד היה פרט שולי, ולעתים לא ניתן היה בכלל לדעת כמה זיכרון RAM היה בכלל במכשיר עד אשר הוא פורק לגורמים.

בעניין מהירות המעבד, בעבר אפל הפתיעה גם את הבודקים. חשבו שמעבד האייפון 5 הוא במהירות תדר בסביבות ה-1GHZ, אך לאחר בדיקות נוספות הוא נראה כפועל ב-1.3 GHZ - מה שאומר שכלי הבדיקה לא היו מותאמים מספיק לטכנולוגיה כה חדישה.

האתר הטכנולוגי techrader מדבר על מהירות מעבד הנעה בסביבות ה-2 GHZ בשתי ליבות בלבד, אך אפל כאמור יכולה להוציא הרבה משתי הליבות והבדיקות לא תמיד מדוייקות. ככלל מירוץ הליבות מעולם לא היה משהו שאפל התעניינה בו, ובעוד המתחרות הציגו 4, 8 ואף 16 ליבות (אמיתיות או וירטואליות), אפל לא ניסתה להציג את המעבד עם מספר הליבות הגבוה ביותר, ועדיין במבחני הביצועים לפחות בהתחלה, היא הביסה את המתחרות עתירי הליבות.

מסך וזכוכית

סטיב ג'ובס מציג את האייפון הראשון, 2007. AP
ג'ובס מציג את האייפון הראשון. טעה לגבי רזולוציית המסך?/AP

מאז שהוצג האייפון הראשון לעולם בינואר 2007 על ידי סטיב ג'ובס המנוח, המסך היה תמיד הדבר הראשון עליו הסתכלו. לא מפתיע בהתחשב בכך שהמסך הוא החלק המרכזי במכשיר מגע. כיום, פחות משבוע לפני ההשקה, נראה שאפל הולכת להגדיל את המסך בשנית, ואולי הפעם היא תגדיל גם את צפיפות הפיקסלים שלו.

ב-2010, כשהוצג מכשיר האייפון 4, כל העיניים היו נשואות אל מסך הרטינה המרהיב. ג'ובס הציג נוסחה פשוטה, לפי העין האנושית מסוגלת לקלוט עד 300 פיקסלים לאינץ' (PPI), אז מסך הרטינה (רשתית) הראשון בעולם היה ברזולוציה של כ-330 PPI, מספר שג'ובס החליט ש"מכסה" אותו בטווח העין הבלתי מזויינת. כיום, כשיש מסכים של 2K כמו המסך של ה-LG G3, נראה שהעין מסוגלת להבחין בזה יותר כאשר המסכים הולכים וגדלים.

גם אפל כנראה הבינה זאת, ובאיחור אופנתי קל ולפי הדלפה של רשת הסלולרית הענקית China Telecom האייפון 6 יתהדר לא רק במסך בגודל 4.7 אינץ' - אלא גם ברזולוציה של 416PPI. אמנם זה לא מתקרב לרזולוציה העצומה של ה-LG G3 שמספקת 534 PPI, אך יש לזכור שהמסך של האייפון צפוי להיות קטן יותר לכן הדבר לא אמור להשפיע.

לפי אותה הדלפה של המסך יהיה עשוי מזכוכית ספיר. מה זה אומר? המומחים באתר uBreakiFix לקחו את שני החומרים, זכוכית גורילה (הישנה יותר שמיושמת כיום באייפונים) וספיר לבדיקה:

התוצאות הן שזכוכית הספיר אכן חזקה יותר מזכוכית גורילה כמעט ב-25% אך היא פריכה יותר, שזה אומר שלמרות שלוקח יותר עוצמה לשבור אותה היא גמישה פחות. זה אומר שהחומרים האחרים סביב האייפון הם אלו שיקבעו את החוזק האמתי של הזכוכית בעת נפילה או בקבלת מכה חזקה.

האתר הגדיל ובדק מכשיר יחיד במינו שכבר קיים עם זכוכית ספיר, והגיע לתוצאות מרשימות כאשר המסך היה מחובר למכשיר, אך בעת ניתוקו המסך נשבר מגובה נמוך מאוד. הדבר שוב מחזק את הטענה שהחוזק של מסך האייפון ייקבע לפי החלקים שמסביב ולא רק לפי חוזק המסך עצמו, שהוא אגב גם יותר עמיד לשריטות מזכוכית הגורילה.

עיצוב

אייפון 6 לכאורה. יוטיוב, צילום מסך
עוד לא יצא וכבר עשו עליו האנדס און. אייפון 6 לכאורה/צילום מסך, יוטיוב

עד עכשיו התפרסמו מספר עיצובים לכאורה של האייפון 6, אך עיצוב אחד חזר על עצמו יותר מאחרים: אייפון עם פינות מעוגלות יותר מה-5s, מצלמה גדולה שבולטת מאחור ומסך גדול עם חיישן ביומטרי מוכר. בתחתית המכשיר: שקע אוזניות, רמקול יחיד, מיקרופון ובאמצע כאמור חיבור ה-Lightning, המוכר. כפתור ההפעלה זז לצד ימין לצורך נוחות. הסרטון הבא מציג דוגמא של אייפון 6 שהורכב מחלקים סינים שונים:

שמועה מעניינת נוספת מתייחסת לכבל ה-Lightning - כבל רגיל שבסופו חיבור USB דו צדדי. כאשר אפל הציגה את האייפון 5 ב-2012 היא הציגה חיבור מיוחד, Lightning שמו, שניתן לחבר אותו לאייפון בכל צד שהוא, וכעת נראה שאפל הולכת צעד נוסף למען הנוחות ומציגה כבל Lightning עם חיבור USB שניתן גם אותו לחבר מכל צד. נראה שגם לענקית הטכנולוגיה נמאס לחבר כל פעם את המכשיר לצד הלא נכון של החיבור USB במחשב.

NFC

בכל שנה חוזר הניגון של שבב NFC באייפון, ובכל שנה אפל מחטיאה את התחזיות ולא מאפשרת אותו. בעוד הטכנולוגיה הפכה מאוד פופולרית בארה"ב, בארץ החיבור בין הטלפון למסופים פיזיים בחנויות פחות תפס, אולי מפני שעוד לא היה רכיב כזה לאייפון ובמדינה שהחלוקה בין אייפון לאנדרואיד היא בערך 50\50 הדבר משפיע.

הפעם תורו של האתר Wired לספק את המידע על הימצאות רכיב ה-NFC, שיאפשר בעיקר לרכוש בקלות יתר עם האייפון ולקבל מידע נוסף במקומות המיועדים לכך. האתר מדווח שאפל עתידה גם לשחרר שירות תשלומים אפליסטי חדיש שיתחרה בענקים כמו PayPal ו-Google Wallet, במגרש הביתי שלהם.

הדיווח מתחבר עם העובדה שבמערכת iOS 8 קיים כבר פיצ'ר אשר מפעיל פונקציות מסויימות בהתחשב במיקום המכשיר, וניתן אף לסרוק כרטיסי אשראי באמצעות המצלמה של המכשיר.

טכנולוגיה לבישה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסך 4 אינץ' לאייפון 5. פעם צחקו עליהם שהם מגדילים, היום זה נחשב מעט/מערכת וואלה!, צילום מסך

שעון. שעון? שעון! כולם מחכים לשעון של אפל, כך זה נראה. גוגל, שהציגה שתי גרסאות של שעון בכנס המפתחים האחרון שלה, כנראה עדיין לא יודעת בעצמה לאיזה כיוון ללכת, על שעון מרובע כמו שנמכר עכשיו דרך חנות ה-play שלה על ידי LG וסמסונג, או שעון עגול שיגיע מבית מוטורולה וכעת שוב LG?

הפעם זה נראה ודאי יותר מבעבר. האתר Recode מציין שככל הנראה הפעם באמת יוצג שעון אליפטי למהדרין. איך הוא ייראה? לא ידוע. מה הוא יעשה? גם זה לא ידוע. הפיצ'רים שלו נעים משליטה באפל TV, התמקדות בקטגוריית הבריאות החדשה אותה מביאה מערכת ההפעלה iOS 8, ועד לשליטה במשחקים באייפון ובסירי.

קשה להאמין שאפל יכולה לשמור על מוצר חומרה בסוד כל כך הרבה זמן בלי שתהיה אפילו חצי הדלפה, אבל עם חברה כמו אפל אי אפשר לדעת כלום.

ישלפו שפן מהכובע?

האם אפל תציג יותר ממכשיר אחד, האם יוצג שדרוג לאפל TV המיושן יחסית? או אולי יהיו הפתעות. אפל בונה ממש עכשיו במה גדולה ליד אולם האירועים הגדול במיוחד במרכז פלינט לאמנויות במה. במה כל כך גדולה וסודית שהיא הציבה מגוון אנשי ביטחון סביב אתר הבנייה שלא ידלוף שום דבר החוצה.

הדבר שונה משנים קודמות בהן האייפון החדש הוצג תמיד במרכז ירבה, שהוא קטן בהרבה ממרכז פלינט. אולי אפל, אשר מכירה את הביקורת ,מתכננת לצאת בבשורה חדשה. כל העדכונים ב-9 בספטמבר.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון 6

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully