וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירוץ שעונים: איך השעון החכם של אפל עומד מול התחרות?

אפל, סמסונג, מוטורולה ופבל יצאו לשוק עם שעונים חכמים שאמורים לשנות את חייכם. אז איזה שעון הכי מבטיח?

ביום ג' האחרון אפל שמה קץ לשמועות ולחששות, והציגה את הגרסה שלה לטכנולוגיה לבישה. אפל השוותה קו עם שאר היצרניות המתחרות, והציגה גם היא שעון חכם - ה-Apple Watch.

אמנם מדובר במוצר חדשני, אך שעונים חכמים נמצאים מסביבנו כבר זמן מה: ה-Moto 360 המרהיב של מוטורולה תפס הרבה מבטים מבחינת העיצוב שלו, אם כי הוא לא חף מבעיות - הממשק אינו מתאים לעיצוב העגול וזמן הסוללה נמוך מאוד; השעון היחסית חדש של סמסונג, ה-Galaxy Gear 2, מנסה לתת מענה למחשוב הלביש, ולמרות שאין ספק שסמסונג למדה מטעויות ה-Gear הקודם, נראה שהיא עדיין גם מחפשת תשובות בעצמה; עוד מתחרה, אבל מסוג אחר, הוא שעון חכם באמת, הראשון מסוגו אפשר לומר, ה-Pebble. השעון הגיע לתודעתנו עם קמפיין הקיקסטארטר שלו שגרף מעל 10 מיליון דולר תוך זמן מאוד קצר. בתחילת השנה יצאה הגרסה החדשה שלו ה-Pebble Steel, ולמרות שהיא מביאה שיפורים רבים בהתחשב בדגם המקורי, שנחשב בעיני חלק מהמשתמשים כבטא, יש עוד מקום לשיפור.

אז מי מבין השעונים האלה יותר מבטיח? חשוב לציין שכיוון שהשעון של אפל לא ממש הוצג עדיין, אין נתונים מלאים לגביו, כמו למשל החומרה הפנימית. ובכל זאת, ניסינו להחליט איזה מבין השעונים הכי עדיף לענוד על היד - אם בכלל.

השעון החכם של אפל, ספטמבר 2014. AP
השעון של אפל/AP

מסך

אפל: ה-Apple Watch עשוי מזכוכית ספיר ויגיע בשני גדלים - גדול, עם מסך 1.7 אינץ' וקטן עם מסך של 1.5 אינץ'. לא נמסר מידע על הרזולוציה המדויקת של השעון, אך אפל מבטיחה שמדובר ב"רטינה" המפורסמת ומהתנסות של חלק מהעיתונות שלשום - המסך מרשים.

מוטורולה: המסך הכמעט עגול של השעון מבית מוטורולה הוא בגודל 1.65 אינץ', הוא מצופה בזכוכית גורילה ומוגבה טיפה מהמסגרת. השעון יחסית עבה ובעל רזולוציה של 320 * 290. נמסר שהמסגרת אוגרת טביעות אצבע בקלות יתר, אך קל לנקות אותם.

סמסונג: ה-Galaxy Gear 2 של סמסונג הנו בעל מסך Super AMOLED בגודל 1.63 אינץ', בעל רזולוציה של 320 x 320 בתוך ריבוע שלם.

פבל: החברה מציגה מסך בגודל של 1.27 אינץ' בעל רזולוציה יחסית נמוכה של 144 * 168. המסך מסוג ePaper, שמחזיק הרבה זמן ללא טעינה יחסית למתחרים איך הוא אינו מסך מגע ואינו מציג צבעים מעבר לשחור לבן כמו המתחרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השעון של סמסונג/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממשק וקישוריות

אפל: השעונים של אפל יעבדו רק עם אייפון 5 ומעלה, כולל הדגמים החדשים, וניתן להניח שהאייפונים התומכים ידרשו להריץ את גרסת iOS 8 החדישה ביותר. לא נמסר מידע על מערכת ההפעלה של השעון, אך אפל הסבירה שהיא לא לקחה את iOS והקטינה אותה אלא בנתה אותה מחדש תוך התמקדות בעיצוב הקטן והשונה.

השליטה בשעון תהיה גם באמצעות מסך המגע שלו, גם באמצעות סירי וגם באמצעות ה-Crown - חוגה קטנה כמו בשעונים של פעם, אותה ניתן לסובב כדי לבחור או לעשות זום אין על האלמנט שמוצג. לחיצה על החוגה תחזיר את המשתמש למסך הבית, אשר יכלול את האפליקציות השונות של השעון כאשר הם "שוחות" על הרקע שבחרנו, וסיבוב החוגה יקרב אותנו אל האפליקציה הרצויה ולחיצה אליה תפעיל אותה, כמו באייפון.

כפתור נוסף בצד השעון יהווה גישה מהירה לחברים הקרובים, כשלחיצה כפולה עליו תאפשר לבצע רכישות עם השעון החדש. עוד פיצ'רים לכפתור שמתחת לחוגה לא הוכרזו.

מוטורולה: המוטו 360 פועל רק על מערכת אנדרואיד Wear שגוגל בנתה במיוחד לשעונים. לשעון כפתור יחיד שמהווה את כפתור הבית, אך רוב הפעולות לשליטה בו יהיו החלקות ימינה ושמאלה כמו לנוטיפיקציות באנדרואיד.

עוד אפשרות לשלוט על השעון היא באמצעות Google Now. כאשר השעון קולט פקודות קוליות ומפעיל את Google Now בתגובה לפקודה הקולית Ok Google, והשעון יוכל לבצע פעולות בסיסיות כמו הכתבת טקסט, הפעלת טיימר ועוד.

סמסונג: כמו שניתן לצפות, השעון של סמסונג עובד עם מכשירי סמסונג בלבד. יש לא מעט מכשירים של סמסונג שנתמכים בו לרגע זה, ביניהם הנוט 2 ומעלה (כנראה גם הנוט 4), גלקסי 3 ומעלה ומספר טאבלטים.

מערכת ההפעלה שלו יחסית חדשה - מערכת Tizen. המשתמש הפשוט לא יבחין בשינוי בינה לבין המערכת הקודמת, אך לפי סמסונג מדובר במערכת חלקה ויציבה יותר. כעת יש לנו כפתור בית לגישה מהירה לתפריט הראשי. כמו ב-Wear, רוב המערכת תישלט על ידי החלקות ומחוות.

פבל: ה-Pebble Steel הוא ה"טיפש" מבין כל השעונים החכמים. אין לו ממש מערכת הפעלה, ולמרות שהוא פועל עם אייפון ואנדרואיד - רוב הפעולות יתבצעו באמצעות לחיצות על הכפתורים שבצדו לגישה למעלה, למטה ואישור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השעון של מוטורולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פיצ'רים

אפל: אפל הציגה מספר אפליקציות באירוע שנערך ביום ג', ביניהם מפות, מזג אוויר, אפליקציית מענה להודעות שיודעת לבחור מילים מהטקסט עצמו ולאפשר אותם כתשובות אפשריות (לדוגמא בהודעה: "האם אתה בא היום?" המערכת תוכל לזהות "בא" ו"היום" ותאפשר לנו לשלוח את המילים האלו לנמען). עוד פיצ'ר מעניין הוא טקסט אישי שמאפשר לצייר ציור על מסך המגע של השעון, ולשלוח אותו לאדם אחר עם השעון של אפל. אפל שחררה ערכת מפתחים והם יכולים להתחיל לפתח אפליקציות ייעודיות לשעון עצמו.

לשעון מערכת מנועים מיוחדת שאפל מבטיחה שייתן רטט ייחודי ושקט שלא יורגש אפילו על ידי האדם שלצידך. בניווט למשל יהיה רטט אחד ל"ימינה" ושניים ל"שמאלה" וכן הלאה. למכשיר אפשרות גם למדוד דופק (ואפשרות מוזרה של שליחת פעימות הלב לחבר קרוב), ובסינכרון עם האייפון הוא יוכל לדווח על המצב הבריאותי וההתקדמות בכושר של המשתמש. לשעון גם מיקרופון ורמקול פנימי אטום למים, וכנראה תינתן האופציה לבצע ממנו שיחות אך לא בטוח שמישהו ירצה בכך.

מוטורולה: השעון לא עושה יותר מדי בלי לסנכרן אותו עם מכשיר אנדרואיד שעליו מותקנת האפליקציה של Android Wear. האפליקציות של גוגל כמובן עובדות כמו שצריך עם השעון, כמו אפליקציית מזג האוויר וההודעות - אך אפליקציות צד שלישי קצת לוקות בחסר, ומאפשרות גישה מלאה לאפליקציה בטלפון לאחר לחיצה על ההתראה עצמה.

בעת שיחת טלפון תינתן האפשרות לענות או לסנן עם טקסט קבוע מהשעון עצמו, אך השיחה הקולית תבוצע מהטלפון. למוטו 360 מד דופק ובסנכרון עם אפליקציית ה-Android Wear תינתן האפשרות לנטר אחר הבריאות והכושר.

סמסונג: המערכת של סמסונג עובדת בעיקר עם האפליקציות של סמסונג. גם פה יש מד הדופק וסינכרון עם אפליקציית הבריאות של סמסונג. אפליקציות שאינם של סמסונג יתנו לרוב רק את ההתראה עצמה, ולא יאפשרו יותר מדי פעולות מהשעון.

בעת שיחה ניתן לענות ולדבר אל השעון עצמו, שמצוייד במיקרופון וספיקר. איכות השיחה היא כמו שניתן לצפות משיחה בספיקר. הגיר 2 מכיל גם חיישן אינפרא אדום ומצלמה סבירה באיכות 2 מגה פיקסל.

פבל: לשעון מהדור החדש יש חנות אפליקציות ייעודית, שבה ניתן למצוא יותר מפנים חדשות למכשיר: ישנה אפשרות להוריד אפליקציות שונות שהותאמו למכשיר החדש, ולצפות בהתראות שמתקבלות מהאייפון או מהאנדרואיד.

באייפון מדובר בשיטת התראות של: "הכול או כלום" - או שמקבלים את כל ההתראות לשעון או שאף אחת מהן לא מגיעה, לעומת האנדרואיד שמאפשר יותר קסטומיזציה ופתיחות בשליטה על ההתראות מהמכשיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השעון של פבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוללה

אפל: אפל לא מסרה מידע על הסוללה, אך ההערכות הן שכמו שאר השעונים היא תחזיק יום אחד לכל הפחות. הטעינה באמצעות מתאם מיוחד שפועל עם מגנטים ומתחבר לצד האחורי של המכשיר.

מוטורולה: מוטורולה מבטיחה יום עבודה, אך בשימוש אינטנסיבי משתמשים מדווחים על פחות, כשהנתונים היותר פסימיים מצביעים על 12 שעות שימוש בלבד. הטעינה מתבצעת על ידי מטען אלחוטי אלגנטי.

סמסונג: הסוללה של הגיר 2 לא רעה בכלל, כאשר משתמשים מדווחים על יומיים וקצת בשימוש אינטנסיבי. סמסונג מצליחה לעמוד בנתונים המרשימים, ככל הנראה הודות למסך ה-Super AMOLED הייחודי שידוע בצריכת סוללה נמוכה יחסית. הטעינה מתבצעת באמצעות מתאם קצת מגושם שיש לחבר למכשיר.

פבל: הודות למסך ה-ePaper השחור לבן שלו, זהו השעון שמחזיק הכי הרבה. היצרנית, פבל, מבטיחה שבוע שימוש ללא טעינה, אם כי רוב הדיווחים מדברים על חמישה ימים בממוצע. הטעינה מתבצעת באמצעות כבל ייחודי שמתחבר למכשיר מהצד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השעון של אפל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחיר

אפל: אפל נכנסת לשוק החדש במלוא הכוח, עם לא פחות משלוש סדרות שעונים: ה-Apple Watch, שכנראה יהיה הסדרה הבסיסית, ה-Apple Watch Sport, סדרת הספורט, וה-Apple Watch Edition שאמור להכיל מסגרת ורצועות מזהב ויהווה את הקו היוקרתי של החברה.

אפל מבטיחה שהמחירים יתחילו החל מ-349$, ורמזה שישנן רצועות שונות (במחירים שונים) אך לא פירטה מעבר לכך. ניתן לנחש שקו הספורט יהיה עמיד במים וקל יותר אך הוא יעלה קצת יותר, ושסדרת הזהב תעלה אף יותר מסדרת הספורט.

מוטורולה: המחיר כבר נחשף והמוצר ניתן למכירה בחנויות נבחרות ובחנות הפליי של גוגל. הדגם הבסיסי עולה 249$ והדגם עם רצועת מתכת (שכבר אזל מהמלאי) עולה 299$, מחיר יחסית תחרותי בעולם החדש של המחשוב הלביש, אפילו לדגם יוקרתי.

סמסונג: השעון של סמסונג הגיע עם מחיר קבוע של 299$ (בארץ נמכר כרגע ברשתות סמסונג ואצל המשווקים המורשים במחיר של כ-1100 ש"ח), ומאז המחיר ירד עוד קצת עקב הביקוש היחסית נמוך עבור גאדג'ט לקטגוריה הלבישה. אין אפשרויות נוספות למכירה נכון לעכשיו.

פבל: ה-Pebble Steel עולה 249$ והוא כולו ממתכת עם רצועת מתכת שכלולה במחיר. מדובר בתוסף של 100$ יותר מהדגם המקורי שהתחיל את הבהלה ב-149$, אך מדובר בדגם קטן יותר שמעוצב בצורה יותר אסתטית.

השורה התחתונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
LG G Watch R/מערכת וואלה!, צילום מסך

קשה למצוא את השעון "הכי טוב" מבין כולם. נראה שכל מוצר מתחרה על קטגוריה אחרת, וכמעט שאין חפיפה ביניהם: ה-Galaxy Gear 2 יקרוץ לבעלי מכשירי סמסונג בלבד ויוסיף ייחוד למחזיקים בו; ה-Apple Watch עובד רק עם מכשירי אייפון, והדבר לא עתיד להשתנות; ה- Moto 360 עובד על כל מכשירי האנדרואיד וגם אם נראה שיש תחרות בינו לבין הגיר, מדובר במכשירים שונים מאוד, כאשר אצל ה-360 בולט העיצוב ואצל הגיר בולטים הפיצ'רים הייחודים כמו השלט.
ואילו ה-Pebble Steel מיועד לאנשים שרוצים שעון פשוט שגם יתן להם התראות מדי פעם, שהם לא יצטרכו להטעין אותו כל לילה. הפבל הוא גם השעון היחיד שאינו "בוחר צד" ומספק תמיכה למכשירי אייפון ואנדרואיד.

נראה שעד עכשיו אף יצרנית לא "פיצחה" את המוצר, כמו שעשו האייפון והגלקסי בזמנם, ועד שזה יקרה היצרניות ימשיכו לנסות כל מיני קונפיגורציות כמו עיצוב, מחיר ופיצ'רים ונראה שיעברו עוד מספר עידכוני חומרה וגם מספר עידכוני תוכנה (Android Wear בעיקר) עד שהיצרניות ימצאו את דרכם ללב הצרכן.

כבר עכשיו היצרניות מנסות להמשיך לבדוק איזה שעון הכי מתאים לנו: סמסונג עם גרסת ה-Gear S החדשה שלה עם מסך גדול קמור וגדול במיוחד, LG עם גרסה 2 שלה למערכת של אנדרואיד עם שעון ה-LG G Watch R עם מסך עגול באמת (לא כמו של מוטורולה) מסוג P-OLED שמאפשר צפייה בו מכל זווית, קוואלקום עם שעון ראשון שלה וממשק יחודי עם מסך מסוג Mirasol ששומר על הבטרייה ואפילו אינטל נכנסת למשחק כעת, לאחר שרויטרס דיווחה שנחתמה עסקה בינה לבין יצרנית השעונים ואביזרי האופנה, Fossil Group.

על כל פנים נראה שהצרכן רק יכול להרוויח מן התחרות הבריאה הזאת, והוא יבחר לבסוף, אם בכלל, את השעון שהכי מתאים לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully