וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: Xbox One

הקונסולה החדשה של מיקרוסופט הגיעה השבוע לישראל, ומתחרה ראש בראש בפלייסטיישן 4. מי מהן עדיפה לגיימר הישראלי?

ה-Xbox One, קונסולת המשחק של מיקרוסופט ששיווקה התחיל אתמול (שני) בישראל, אינה חדשה בשטח. במקור היא בכלל יצאה בנובמבר של שנה שעברה, אך אז זו היתה השקה מוגבלת בעיקר בארצות הברית ואירופה, ורק עכשיו היא התגלגלה למדינות נוספות בעולם, כולל ישראל. האיחור הזה, של כמעט שנה, מתגמד לעומת האיחור של ה-Xbox הקודמת, ה-360, שהגיעה אלינו בנובמבר 2012, שבע שנים לאחר השקתה.

למעשה, העיכוב הנוכחי דווקא עושה רק טוב להשקה הישראלית. עם השקתה בארצות הברית, סבלה ה-Xbox One ממשבר זהות. מיקרוסופט לא החליטה אם לשווק אותה כמכשיר מדיה סלוני לכל המשפחה או קונסולת משחקים לגיימרים המושבעים, וההשקה בהתאם היתה מעט מבולבלת. רק כעבור מספר חודשים מיקרוסופט התחילה להתאפס על עצמה, ולארץ היא מגיעה אחרי הגיבוש העצמי הנחוץ הזה. כיום, מיקרוסופט משווקת את המכשיר כ"מקום הכי טוב בשביל גיימרים", ומציבה אותו ראש בראש מול הפלייסטיישן 4, הקונסולה המתחרה מבית סוני (שהושקה בישראל בינואר השנה).

איך היא לעומת התחרות? בחודשים האחרונים צברתי לא מעט שעות משחק על ה-One, ועם הגעתה ארצה זה זמן טוב לחלוק רשמים.

מי מספר אחת?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איחור אופנתי של שנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ה-Xbox One היא קונסולת ה-Xbox השלישית. השם המבלבל הזה נועד להציב את המכשיר הזה כמכשיר היחיד, או יותר נכון האחד, שאתם צריכים שיהיה מחובר לטלוויזיה שלכם בסלון. מלבד האפשרות להריץ משחקים, ה-One כולל גם שפע של אפליקציות מדיה ואפילו אפשרות לחבר דרכו את הממיר של הכבלים והלווין. בחו"ל האופציה הזו יחסית יעילה, עם אפשרות לשלוט ישירות על הממיר בממשק של ה-One (וכך למשל לתכנן הקלטות באמצעות פקודות קוליות), אבל בארץ התכונה הזו עדיין לא פועלת ולכן חיבור הממיר דרך הקונסולה מעט מיותר, שכן הדבר היחיד שהיא מאפשרת זה להציג תמונה לצד תמונה: להראות בצד ובקטן שידור טלוויזיה ועל שאר המסך את המשחק בו אתם משחקים.

עם הזמן, כאמור, יכולות המדיה של הקונסולה הוצנעו לטובת דגש על הדבר שהיא יודעת לעשות הכי טוב: להריץ משחקים. וה-One אכן יודעת להריץ אותם. מבחינת חומרה ה-Xbox One עומדת בגאון לצד מחשבי גיימינג ממוצעים של היום. זה לא נתון מרשים במיוחד בהתייחס לקונסולת משחקים בת פחות משנה. היסטורית, קונסולות משחק יצאו עם חומרה מתקדמת מאוד, לעיתים במרחק של 3-4 שנים מהסטנדרט בעולם המחשבים הביתיים - אבל נראה שהתקופה בה קונסולות משחק הן מפלצות כח חסרות מעצורים כבר מאחורינו. בהשוואה למתחרה העיקרית שלה, הפלייסטיישן 4, ה-One נמצאת כמעט באותה רמה אך קצת מתחת. לפלייסטיישן יש יתרון קל בכח העיבוד, אבל של אחוזים בודדים.

מה זה אומר על המשחקים עצמם? משחקי מולטי-פלטפורם רצים על ה-Xbox One בצורה טובה. Battlefield 4, Assassin's Creed IV ו-Call of Duty Ghosts רצים אמנם ברזולוציה נמוכה קצת יותר מגירסת הפלייסטיישן המקבילה, אך מדובר בהבדל זניח שקשה לראות בעין בלתי מזויינת. משחקים חדשים יותר כמו Diablo III: Ultimate Evil Edition ו-Destiny רצים בצורה זהה כמעט לגמרי לפלייסטיישן 4.

כשמשווים לגירסאות PC התמונה טיפה פחות מחמיאה: מחשב גיימינג יקר מריץ את המשחקים הנ"ל באיכות גרפית עדיפה בצורה מובהקת, שזה משהו שקצת חבל לראות כל כך מהר במחזור החיים של הקונסולה. מצד שני, יש לציין שמחשב גיימינג כזה יעלה לפחות כפול מעלות של Xbox One.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תוכן בלעדי

המשחקים הבלעדיים הם כבר סיפור אחר לגמרי. שניים מהם, Forza Motorsport 5 ו-Ryse, הם שניים מהמשחקים המרשימים ביותר שיצא לי לשחק בהם בשנים האחרונות (בנוגע לאחרון, Ryse, קצת חבל שהמשחק עצמו לא כל כך טוב כמו הרמה הגרפית שלו). גם Titanfall נראה מצויין ורץ בצורה חלקה לגמרי. משחקים עתידיים כמו Quantum Break נראים גם הם מצויינים מהטריילרים וקטעי המשחקיות ששוחררו. בקיצור - משחקים שמפותחים במיוחד בשביל הפלטפורמה הזו נראים לא פחות טוב ממשחקי פלייסטיישן 4 או PC.

ל-Xbox One יש גם פיצ'ר עיקרי אחד שעדיין אין בפלייסטיישן: אפשרות לשמור על המיקום המדוייק שלכם במשחק גם אם כיביתם את הקונסולה. זה אומר שברגע שתדליקו את ה-Xbox One תוכלו לחזור ישירות למקום ממנו הפסקתם את המשחק בפעם האחרונה ששיחקתם בקונסולה, מבלי לחכות שהמכשיר יטען אותו מחדש. הפיצ'ר הזה לא תמיד עובד מושלם, אבל כשהוא עובד הוא פשוט נהדר, וחוסך דקות ארוכות בדרך למשחקים עצמם.

יש לציין שגם הממשק עצמו, שמבוסס על מטאפורת האריחים שמוכרת לכל מי שמשתמש ב-Windows 8, נקי ומוצלח יותר משורות התפריטים והאייקונים האינסופיים של הפלייסטיישן 4.

קינקט או לא קינקט?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקינקט, מוצר נלווה בלבד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ה-Xbox One מגיעה בשתי ערכות אפשריות. הראשונה כוללת חיישן Kinect 2.0 והשנייה לא. הקינקט, מצלמה תלת-ממדית שמסוגלת לעקוב בזמן אמת אחר המיקום של השחקנים במרחב וגם לקלוט פקודות קוליות, היתה אמורה להיות חלק בלתי נפרד מה-Xbox החדשה, ובחודשים הראשונים לשיווקה בארצות הברית לא היה ניתן לרכוש קונסולה ללא המצלמה. לאחרונה מיקרוסופט חזרה בה, וכעת הקינקט הוא אביזר נלווה אופציונלי בלבד.

האם שווה לקנות אותו? תלוי. על הנייר, הגירסה החדשה של הקינקט אמורה להיות מדוייקת יותר מהגירסה המקורית שהושקה ל-Xbox 360. בפועל ניסיתי את החיישן במשחק הספורט Kinect Rivals וגיליתי שמדובר במוצר די דומה.

הבעיות המהותיות של הקינקט: תפקוד לקוי בחדרים חשוכים והשהייה של כמה רגעים בין הרגע בו זזים לרגע בו הקונסולה קולטת את התנועה שלנו, קיימים גם בגירסה החדשה. מצד שני, הקינקט כן מאפשר לשלוט בצורה קולית על ה-Xbox ואפילו על הטלוויזיה. אם תגדירו הכל מראש ותצעקו Xbox On הקונסולה, הטלוויזיה והרסיבר ידלקו ביחד, שזה טריק מאוד נחמד. אפשר גם לצעוק Xbox Mute כדי להשתיק את הקול, לכבות את העניינים בצעקת Xbox Turn Off ועוד. הקינקט אמנם לא יודע לדבר עברית, אבל אם המבטא האנגלי שלכם מספיק טוב תוכלו להשתלט על העניינים די בקלות.

למרות השליטה הקולית הנחמדה, השאלה האמיתית לגבי הקינקט צריכה להיות האם אתם רוצים להשקיע בו 500 שקלים - שזה ההפרש בין הגירסה עם הקינקט לבין זו שמגיעה בלעדיו. אם חשובים לכם משחקי תנועה או יש לכם ילדים קטנים בבית זו יכולה להיות השקעה משתלמת. אם לא, אפשר לוותר.

כמה זה עולה לנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למה לצעוק על הקונסולה בשביל הפעלה קולית כשיש שלט?/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיקרוסופט משווקת את ה-Xbox One בשני באנדלים. הראשון כולל את הקונסולה, עותק של משחק המירוצים Forza Motorsport 5 ועותק דיגיטלי של FIFA 15 ב-2,299 שקלים. השני כולל גם חיישון קינקט ואת המשחקים Dance Central ו-FIFA 15 ב-2,799 שקלים.

לשם השוואה, באנדל של הקונסולה המתחרה, PlayStation 4 ביחד עם המשחק Destiny עולה היום 2,399 שקלים. ערכה של פלייסטיישן הכוללת גם מצלמה, שלט נוסף ועותק של Killzone Shadowfall (הבאנדל שהכי מזכיר את באנדל הקינקט) יעלה לכם כבר 3,199. בקיצור - נכון להיום הבאנדלים של ה-Xbox One מציעים יותר בפחות כסף. ההפרשים לא מאוד גדולים, אבל ברור כבר מעכשיו שהתחרות בין שתי הקונסולות הולכת לעשות רק טוב לצרכנים.

האם ההפרש הזה אומר שחייבים לקנות דווקא את ה-Xbox? לא בהכרח. התשובה תלויה בעיקר בטעם שלכם במשחקים. אם המותגים של מיקרוסופט, כמו Halo, Forza ו-Gears of War עושים לכם את זה - בהחלט עדיף Xbox. אם אתם מתחברים יותר למשחקים כמו Uncharted ו-God of War עדיף ללכת על הפלייסטיישן. בכל הקשור לכל השאר, דהיינו משחקי המולטי-פלטפורם שמגיעים בכל מקרה לשתי הפלטפורמות, מדובר במכשירים דומים מאוד וכאן דווקא אולי אוכל להמליץ על הקונסולה של מיקרוסופט, פשוט בגלל תג המחיר הנמוך יותר. כך או כך - לא תצאו מאוכזבים עם אף אחת מהפלטפורמות האלה.

  • עוד באותו נושא:
  • xbox one

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully