וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני כולם: המשחקים החדשים של מיקרוסופט

אילן גלר, לונדון, TECH

17.9.2014 / 9:44

עוד לפני שהם יוצאים לחנויות, כתב וואלה! TECH הגיע עד לונדון כדי לשחק באוסף של סדרת Halo וב-Forza Horizon 2. חלק ראשון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא שנה פשוטה מול נתוני המכירות של הפליסטיישן 4/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיקרוסופט, כאילו שקוראי מדור טכנולוגיה זקוקים להיכרות עמה, היא אחד התאגידים הגדולים, העשירים והרווחיים ביותר בעולם. אימפריה של מוצרי תוכנה וחומרה שבוודאות משפיעה באופן עמוק על חייכם, גם אם יש לכם אייפון בכיס. תשתיות עולם העסקים והבנקאות, התקשורת, התחבורה ואפילו הביטחון - כולן נשענות במידה רבה על מוצרי מיקרוסופט, שלא לדבר על רובם המוחלט של המחשבים האישיים.

והנה קרה הפלא, ואותה חברה עצומה החלה את השנה הנוכחית בעיני רבים במעמד בו לא מצאה עצמה מאז אמצע שנות ה-70 - האנדרדוג. שורה של החלטות לא מוצלחות, בעיקר ברמת השיווק ויחסי הציבור, הציבו את מיקרוסופט במקום פחות מאידאלי בעת השקת קונסולת המשחקים החדשה Xbox One בארה"ב. המתחרה הבולטת סוני מיהרה לנצל את ההזדמנות, והשוק הגיב בהתאם: בכל התקופה שחלפה מאז שה-Xbox One והפלייסטיישן 4 חולקות ביניהן את המדף, הצליחה הקונסולה של סוני להציג יתרון ברור במכירות. מי שרוצה לשמוע עוד על ההתחלה הלא החלטית של ה-Xbox One מוזמן לקרוא את ביקורת הקונסולה של ארז רונן שמרחיב על הנושא.

החודשים הקרובים, כך מקווים במיקרוסופט, יהיו לרגע בו המגמה תתהפך. ה-Xbox One תפסיק להיות התלמיד המתקשה בכיתה (לפחות בעיני הגרעין האדוק של הגיימרים), ותעבור לקרב צמוד הרבה יותר, אם לא נוק-אאוט מושלם, מול המתחרה. בדרך לשם בוצעו כמה מהלכים טריוויאליים למדי, כמו יצירת חבילה מוזלת ונגישה יותר של הקונסולה והשקה רשמית במדינות רבות בהן לא הייתה עד כה זמינה לרכישה, כמו ישראל. אולם מהלך הרבה פחות טריוויאלי הוא זה שבגללו מצאתי עצמי משוטט תחת השמש העצלה של לונדון: השקעה גדולה בתוכן כמו במקרה של רכישת מיינקראפט ובמשחקים בלעדיים.

מטרת האירוע אליו הוזמנתי הייתה לאפשר לעיתונאים זמן איכות עם כמה מהמשחקים שיובילו את המכירות בעונת החגים של סוף השנה, או כך לפחות לפי התכנית. לא רק שיחקתי, אלא גם דיברתי עם המפתחים על מנת להבין מדוע הם בטוחים כל כך בהצלחתם. כאן תוכלו לקרוא את רשמי לאחר כמה שעות משחק בשניים מאותם כותרים, ובכתבה שתתפרסם בהמשך יופיעו רשמים ממשחק שלישי ומילות סיכום.

Halo: עושים כבוד לצ'יף

משחקי Halo הם לא סתם עוד סדרה מצליחה. זהו המותג שבנה את האקס-בוקס המקורית, הפך אותה מרעיון הזוי (הם רוצים להתחרות בפלייסטיישן?!) ללהיט. במיקרוסופט יודעים לתת כבוד למותג כל כך חשוב מבחינתם, ו-"מהדורת המאסטר צ'יף" (The Master Chief Collection) היא מחווה מושקעת במיוחד למשחקי Halo לדורותיהם. לכשתצא תוכלו לשחק בכל ארבעת הכותרים הראשונים בסדרה ובכל חבילות ההרחבה השונות שיצאו עבורם, בגרפיקה משופרת התואמת את דרישות דור ה-HD.

ממש כמו מהדורת אספנים לסרטי קולנוע קלאסיים, התפריט הראשי של Master Chief Collection פורס את כל משחקי הסדרה לפרקים וסצנות, וניתן לדלג ישירות לכל רגע בקמפיין. עוד תוספת לטהרנים – או אולי סתם גימיק – הוא כפתור המאפשר מעבר מידי בין הגרסה החדשה לגרפיקה של זו המקורית. חלק ישתמשו בו כדי להתרשם פעם אחת מההתקדמות הרבה שנרשמה בתחום, בעוד אחרים יעדיפו אולי בשם המסורת דווקא לכבות את כל החידושים ולשחק לנצח בגרפיקה המיושנת. לא כל סרט שחור-לבן חייבים לצבוע, יאמרו, ולמיקרוסופט אין שום כוונה להתווכח.

מעבר לשדרוג הוויזואלי, משחקי Halo רצים כעת בקצב מהיר יותר (60 פריימים לשנייה, אם סופרים) ובתצוגת HD מלאה. זה אומר שהם לא רק נראים יותר טוב, אלא גם מציעים קצב משחק חלק וכיוון מדויק יותר לעבר מטרות, שינוי דרמטי למדי עבור אלו שרואים בקרבות הווירטואליים לא רק תחביב לשעות הפנאי אלא ספורט של ממש. אותם שחקנים מכורים ייהנו גם מ-Halo Channel, ערוץ אינטראקטיבי שיושק לצד המשחק ויכלול הפקות מקור מושקעות כגון סדרה עלילתית, אנציקלופדיה מקיפה על העולם של Halo, וגם אפשרות לצפייה בשידור חי בקרבות מרובי משתתפים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ואיך כל זה מרגיש כשמשחקים בזה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצ'יף מתכונן ל- Halo 5/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם אתם סבורים שלמשחקים בני עשור ויותר אין שום סיכוי נגד כותרים מודרניים, היכונו להפתעה. גם בלי האריזה הגרפית החדשה והמושכת, הבסיס של משחקי Halo – הקרבות המהירים והעמוסים, האויבים המגוונים, כלי הנשק המאוזנים – הם מתכון מושלם לאקשן משובח. הנגיעות הקלות עליהן החליט הסטודיו להמר בכל זאת רק מעלות את מפלס הכיף, מבלי לפגוע בתחושת הנוסטלגיה. אחד מאנשי הצוות הדגים בפני בהתלהבות את השינוי אותו הכניס בגל ההדף שנוצר בעת ירי טיל (בגרסה החדשה הוא מעט ריאליסטי יותר פיזיקאלית, ועדיין מגניב לגמרי).

מהדורות משופרות למשחקים קלאסיים הם כמובן לא עניין חדש, אך נדמה כי ההשקעה במקרה זה יוצאת דופן ומציגה סטנדרט שיהיה קשה לחברות אחרות לעמוד בו. מטרת העל, מעבר לנוסטלגיה וכיף, ברורה: כאשר מטפלים בכזו יראת קודש והתלהבות בחומר המקור, אמור להיות ברור לכולם כי Halo הוא משהו חשוב במיוחד. בניית התדמית הזו קריטית בשווקים שבהם המותג עדיין לא הפך שם שני למשחקי אקשן, כמו בישראל. עם צאתו של Halo 5, משחק חדש לגמרי בסדרה שכבר הוכרז עבור ה-Xbox One וצפוי להגיע בשנה הבאה, נדע אם זה עבד.
Master Chief Collection צפוי לצאת לחנויות ב-14 בנובמבר.

Forza Horizon 2: רואד טריפ מושלם

ז'אנר משחקי המירוצים חווה בשנים האחרונות רנסנס משמח. לאחר שנראה לפרקים פרימיטיבי מכדי לשרוד, גילו מפתחים בכל מיני חברות (אבל בעיקר בחברת Criterion, יוצרי סדרת Burnout והיום האחראים על Need For Speed) שמדובר במועמד טבעי לאותו חזון עתידי שאחרים רק מדברים עליו: עולם ווירטואלי חי ודינאמי, שכולו רק כיף והרפתקאות.

Forza Horizon 2, השני בסדרת מירוצי הארקייד (לא לבלבל עם Forza בלי Horizon, שהוא סימולטור נהיגה רציני), שם לו למטרה לשכנע את כולם שאין שום טעם לנהוג בכביש לבד. הרבה יותר כיף להצטרף לחברים – וגם לאנשים שאינכם מכירים – ולנצח את כולם. זהו משחק אונליין, אך כדי להתחיל במירוץ לא תצטרכו להמתין בסבלנות בלובי משעמם. הכל מיידי, מהיר, כאן ועכשיו. בדיוק המסר שמלווה את ה-Xbox One בכלל.

"כמעט מחצית מכלל השחקנים מוותרים על מצב המולטיפלייר מראש מסיבות שונות", סיפר המפיק ראלף פולטון. "מטרתנו היא להביא את כולם להצטרף לחוויית האונליין, באופן חלק לחלוטין. להסיר את כל החסמים".

ואיך כל זה מרגיש כשמשחקים בזה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעים ועצבני ב-Forza Horizon 2/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהשוואה למשחק הקודם, מגיע כמובן השדרוג הטכנולוגי המתבקש, עם מעברים בין יום ולילה ואפקטים מרשימים של מזג אוויר (כמו גשם. זוכרים שיש דבר כזה לפעמים?). כמעט כל דבר שתעשו מלבד לנסוע לבדכם בכביש ישר יזכה אתכם בנקודות, בהן תוכלו לרכוש מכוניות חדשות ובונוסים מגניבים. אין גדרות ואין חומות, אפשר לנסוע לכל מקום שרק רוצים ולמצוא קיצורי דרך מפתיעים דרך השדות. הנהיגה עצמה נמצאת באותו איזון מוצלח בין תחושת ריאליזם קלה (אל תצפו להתנגש בכל דבר ולשרוד לאורך זמן), לחופש להתפרע במהירויות שבעולם האמיתי היו מעיפות אתכם מזמן מהכביש (ומכניסות אתכם לכלא).

מעל הכל שורה אווירה של כיף טהור, לאו דווקא אותו ניסיון לחקות את אווירת המאצ'ו הסקסיסטית של "מהיר ועצבני" שהפכה כמעט ברירת מחדל בז'אנר, אלא פשוט מקום שטוב להיות בו, עם מוזיקה טובה, נופים פתוחים ואין סוף תוכן. בסך הכל ביליתי מולו כמעט שעתיים, אחריהן הצצה קטנה בתפריט הראשי גילתה לי בדיוק כמה הספקתי להתקדם – אחוז אחד.
Forza Horizon 2 צפוי להגיע לחנויות ב-30 בספטמבר.

בכתבה הבאה - עוד משחק אחד מגניב במיוחד בו זכיתי להתנסות, ועוד כמה מילים בעקבות ההשקה בישראל ותכניותיה לעתיד של מיקרוסופט.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully