וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דראג קווינס VS פייסבוק

TECH

18.9.2014 / 17:06

מלכות הדראג פתחו במלחמה נגד הרשת החברתית, אחרי שפייסבוק אסרה עליהן להשתמש בשמות הדראג שלהן בעמוד. "אם נשתמש בשם האמיתי שלנו, זה יפגע לנו בפרנסה", טוענות המופיעות. ומה יעשה גולש שהשם האמיתי שלו הוא נאהואיקאאיקאקאולאמאולואאוקאלאני?

מלכות דראג במחאה נגד פייסבוק. AP
מובילות המחאה: הקלינה, סיסטר רומא ו-Lil Ms. Hot Mess/AP

אחד הנושאים המפוקחים יותר ברשת החברתית פייסבוק הוא עניין השמות האמיתיים. עוד מימיה הראשונים, הצהירה פייסבוק שהיא מיועדת לתקשורת בין אנשים אמיתיים, בלי כינויים מומצאים ובלי לאפשר לגולשים להסתתר מאחורי שם כמו "אחד שיודע". פייסבוק מעודדת את הגולשים למלא פרטים ביוגרפיים אמינים ככל האפשר, לתייג את עצמם בצילומים ולהופיע בשם האמיתי שלהם בפרופיל. בכך היא מאפשרת, לפי הגדרתה, קיום של "קהילה בטוחה", עם שקיפות מרבית.

אלא שלא כולם מרוצים מהמדיניות הזאת. בשבועות האחרונים פעלה פייסבוק לסגירתה של מאות פרופילים בעלי שם פיקטיבי, כמו Hot Mess, סיסטר רומא והקלינה - רבים מהם אמנים ומלכות דראג שמשתמשים בשם במה.

בעקבות מחיקת הפרופילים שלהן, הקימו כמה מלכות הדראג מסן פרנסיסקו קול מחאה. הן טענו שמבחינה מקצועית, אין טעם להקים עמוד פייסבוק תחת שמן האמיתי שכן המעריצים לא יזהו אותן. בנוסף, ישנן מופיעות רבות שמעדיפות לא להזדהות בפייסבוק בשמן האמיתי, מחשש שבני משפחה או מעסיקיהם בעבודה יגלו שהן עוסקות בדראג, או סתם מעוניינות להרחיק מעליהן סטוקרים חטטניים ואף אלימים. "יש לי כמה קרובי משפחה מופרעים, ואני ממש לא רוצה שהם יציקו לי בפייסבוק בגלל מה שאני עושה", אמרה אחת מהם.

אמנם, בפייסבוק קיימת האפשרות להקים "עמוד מעריצים", שם אין מגבלה על שם העמוד. אך לדברי מלכות הדראג, הפלטפורמה הזאת הרבה פחות יעילה ונוחה מאשר פרופיל אישי פשוט.

אתמול (ד') נפגשו כמה מנציגות המחאה עם נציגי החברה, כשהן מגובות במפקח העירוני של סן פרנסיסקו דייויד קמפוס, כדי לנסות ליישב את העניין. לפי סוכנות הידיעות AP, גם לאחר השיחה הממושכת - פייסבוק לא הסכימה לשנות את מדיניות השמות, אם כי היא הסכימה להחזיר את הפרופילים המחוקים לפעילות - למשך שבועיים, כדי לתת לבעלות הפרופילים הזדמנות לשנות בכל זאת את שמן, או להמיר אותו לעמוד מעריצים."זו מדיניות שגויה ובעייתית", פסק קמפוס ואמר שהוא מאוכזב מאוד מעמדתה של הרשת החברתית בנושא.

אך מלכות הדראג עדיין מסרבות לקבל עליהן את הדין, והן מתכננות לקבוע עוד פגישה עם אנשי פייסבוק בניסיון לשנות את דעתם. אם גם זה לא יעזור - הן הזהירו - הן יגבירו את המחאה ויארגנו חרם על הרשת החברתית.

הדראגיסטיות לא לבד: בעקבות מדיניות פייסבוק לגבי שמות, וגל המחיקות של השבועות האחרונים, נפגע גם המשתמש צ'ייס נאהואיקאאיקאקאולאמאולואאוקאלאני סילבה מהוואי. פייסבוק מחקה גם לו את הפרופיל, בטענה שהשם שלו מומצא וכולל יותר מדי אותיות. נאהואיקאאיקאקאולאמאולואאוקאלאני סילבה כתב פוסט עצבני בנושא, וצירף את תעודת הזהות שלו - כהוכחה לכך שזהו אכן שמו. הוא נאלץ לקצר את שמו ל"צ'ייס נ' סילבה" כדי לפרסם את הפוסט הזה ולהפעיל בחזרה את החשבון.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully